چگونه می توانیم بدون بال پرواز کنیم ؟ / نگاهی به هوش مصنوعی جدیدترین خودروی پرنده سال

0
1350

کالاسودا_ جدیدترین خودروی پرنده جهان در سیلیکون ولی معرفی شد. این خودروی پرنده می تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد.

پرواز از دیرباز رویای بسیاری از انسان ها بوده، با این وجود، تعداد خودروها یا ابزارهایی که پرواز می کنند زیاد نیست. بر همین اساس نیز بسیاری از افراد به دنبال خودروها و وسایل نقلیه پرنده هستند.

با توجه به جذاب بودن پرواز اکنون پرسش این است که آیا راهی وجود دارد که بتوان در حین استفاده از امکانات هوشمند پرواز هم کرد؟ در حال حاضر یک استارتاپ فعال در سیلیکون ولی با رونمایی از خودروی پرنده بلک فلای ادعا کرده است که هر فردی  بدون دارا بودن  مهارت خلبانی می‌تواند با آن پرواز کند.

اما این خودروی پرنده چه ویژگی هایی دارد؟

خودروی پرنده تک‌سرنشین برقی توسط Opener، بدون لایسنس خلبانی تعریف‌شده

تقریبا از بازه زمانی ۹ سال پیش مهندسان درحال‌توسعه این خودرو هستند

این خودروی پرنده هم اکنون قادر است ۲۵ مایل را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند

باتری این خودروی  پرنده در عرض ۲۵ دقیقه شارژ مجدد می‌شود

این خودروی پرنده،  نسبت به محصولات مشابه انرژی کمتری مصرف می‌کند

کاربر در ۵ دقیقه با کابین خود آشنا شده و قادر به پرواز می‌شود.

این خودروی پرنده موسوم به بلک فلای مجهز به ۸ موتور الکتریکی است

کارکرد این موتورها بسیار جذاب است و  با یک جوی استیک کنترل و مدیریت می‌شود

قیمت این خودروی پرنده  کمتر از یک اس یو وی است

جالب است بدانید این خودروی پرنده تاکنون ۱۰۰۰ پرواز آزمایشی انجام داده است .

شاید برای شما سوال باشد که این خودروی جذاب با این همه امکانات چه زمانی به تولید انبوه می رسد؟

پاسخ شادی آور است. برای خرید این خودروی پرنده می توانید از سال آینده آماده باشید. شاید بسیاری از ما باور نکنیم که یکی از افرادی که از سال ها پیش رویای پرواز داشت و این کار را انجام داد لئوناردو داوینچی بود.

او دستگاهی ساخت که دارای ۲ بال مانند پرندگان بود. او برای آزمودن دستگاه خود ، ابتدا آن را از ارتفاع رها کرد و پس از مدتی طولانی به زمین نشست.

در سال ۱۵۰۰ میلادی داوینچی با اضافه کردن فنر به بالهای این دستگاه، برای بال زدن مانند پرندگان، توانست این دستگاه را مدتی طولانی تر در آسمان نگه دارد.

این اختراع با مخالفت‌های بعضی افراد همراه شد به‌ طوری‌که آن‌ها دستگاه او را شکستند. داوینچی از این اتفاق ناراحت و از ادامه کار خود منصرف شد. ولی او شروعی برای پرواز انسان بود بنا بر همین او را پدر پرواز می‌دانند.

در سال ۱۶۸۷ بینه فرانسوی ایده ی داوینچی برای پرواز را ادامه داد. او می‌خواست ماشینی به مانند ماشین داوینچی بسازد با این تفاوت که این ماشین سرنشین داشت ولی تلاش بینه با عدم موفقیت در این اختراع به پایان رسید. در سال ۱۷۸۴ بین ونو دستگاهی مانند پروانه ساخت و آن را از ارتفاع رها کرد. این اختراع توانست مدت زیادی در آسمان بماند. با همه این ها اغلب ما پرواز را به برادران رایت می شناسیم .

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید