با غذاهای ۳D   لاغر تر می شویم یا چاق تر؟

0
416

کالاسودا_غذاهای ۳D  جزو جدیدترین پدیده هایی هستند که این روزها مورد توجه قرار گرفته اند. غذاهای ۳D  که از طریق چاپگرهای هوشمند سه بعدی چاپ شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

غذاخوردن همیشه جزو لذت های اکثر افراد محسوب می شده، اما نکته مهم اینجا است که این غذاهای جدید و نوظهور  تا چه حد ارزشمندند و یا افراد را لاغر و چاق می کنند.

بر اساس پژوهش های پژوهشگر ژاپنی ، جی کو ریهو حتی غذاهای ۳D  نیز می توانند نقشی مهم در چاقی و لاغری افراد ایفا کنن. این موضوعی است که می تواند برای علاقه مندان به فناوری که شکمو نیز هستند تا حدودی نگران کننده باشد.

این پژوهشگر نتایج دستاوردهای تحقیقاتی خود در حوزه توانایی فناوری چاپ سه‌بعدی برای تولید مواد غذایی را در نشست سالانه انجمن زیست‌شناسی و بیولوژی آمریکا به بحث و تبادل‌نظر گذاشت.

او بر اساس پژوهش های خود، پلتفرمی را توسعه داده است که از طریق چاپ سه‌بعدی ساختارهای غذایی بر اساس شخص موردنظر باهدف جذب حداکثر کالری و ویتامین‌های لازم درست می‌کند.

البته او تنها به چشم اندازهای فعلی فکر نکرده و حتی کمی آینده نگرانه به ماجرا پرداخته است.چرا که می‌گوید: روزی می‌رسد که برای بدن کارتریج غذایی می‌سازیم، درست مانند دستگاه چاپگر که کارتریج داشته و چاپ می‌کند و آن را به دستگاه چاپگر متصل کرده و غذای موردنظر را بر اساس نیاز هر کاربر با ترجیحات طبخ و متد متفاوت تولید می‌کند.

او در بخشی از سخنان خود  توضیح می‌دهد که فعلاً در مراحل اولین توسعه چاپگر سه‌بعدی غذایی هستیم و ساخت مواد غذایی با ماندگاری بالا و بر اساس نیاز واقعی انسانی در مراحل بعدی هستند.

جالب است که چاپگر مدنظر وی مانند دستگاه چاپ سه‌بعدی کنونی است که لایه‌های مختلفی از مواد (غذایی) داشته و محصول نهایی را به‌عنوان غذای موردنیاز روزانه هر فرد بر اساس الگوریتم از قبل تعریف‌شده می‌سازد.

نظر شما چیست آیا غذاهای طبخ شده با این روش می توانند غذاهایی مفید برای بدن انسان باشند و یا اساسا نقشی در چاقی و لاغری آنان ایفا کنند؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید