با قدرت مغزتان نیسان را برانید

0
382
با قدرت مغزتان نیسان را برانید|کالاسودا

با قدرت مغزتان نیسان را برانید|کالاسوداکالاسودا_گروه خودروسازی نیسان در نمایشگاه  CES  امسال از نوعی فناوری خیره کننده رونمایی کرده که می تواند شگفتی صنعت خودروسازی طی یک قرن اخیر نام بگیرد .

این طرح که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد ،سخت افزاری ابداع کرده که با استفاده از الگوریتمی پیچیده قادر به دریافت و درک سیگنال های مغز انسان و استفاده از آن برای هدایت بهینه خودروهای خودران است.

نام این فناوریNissan’s Brain است و یک پدیده جذاب برای افرادی است که در صنعت خودروهای خودران فعالیت می کنند.  به نظر می رسد گروه خودروسازی نیسان قصد دارد با کمک این فناوری هوشمند  با دیگر گروه های خودروسازی شناخته شده در جهان رقابتی جدی داشته باشد .

رقابتی که تیر پیکانش بیش از هر شرکت دیگر، شرکت تسلا را هدف قرار خواهد داد . این فناوری در مرکز تحقیقاتی گروه خودروسازی نیسان در ژاپن ابداع شده و از آن برای درک سیگنال های مغز و انتقال این سیگنال ها به سیستم هدایت خودرو در عرض کمتر از ۰.۵ ثانیه استفاده می شود.

اما این فناوری چه سودی برای کاربران خواهد داشت ؟شاید باور کردنی به نظر نرسد ، اما  پژوهش ها نشان می دهند ؛ ذهن انسان در شرایطی مانند ترافیک های سنگین و  کلافه کننده ، قدرتمند تر  از سیستم های سخت افزاری فکر می کند و راه حل های مناسب تری برای دور زدن و خروج از ترافیک پیدا می کند.

nissans-brain|کالاسودابنابراین گروه خودروسازی نیسان به فکر افتاده برای بهره برداری از قدرت تعقل کاربران تمهیدی بیندیشد. افزون بر این ها،وقتی خودرو قادر به درک افکار انسان باشد، می تواند شرایط حرکتی خود را تغییر دهد. به عنوان مثال اگر سرنشینان نگران سرعت خودرو باشند یا احساس کنند به هر علت در خودرو راحت نیستند، این اطلاعات از مغز آنها به اتومبیل منتقل می شود و سیستم تصمیماتی را برای بهبود شرایط اتخاذ می کند.

نظر شما چیست ؟آیا خودروی خودران باید ذهن کاربران را نیز بخواند و یا باید آن قدر قوی باشد که خودش راه را پیدا کند ؟