با کوچک ترین خودرو برقی سال آشنا شوید

0
961

کالاسودا_کوچک ترین خودروی برقی جهان را می توان نوعی متفاوت از خودروهای هوشمند دانست. این خودروی برقی کوچک می تواند برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان جذاب باشد.

پس از عقد یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک میان شرکت خودروسازی بی. ام. و آلمان با گروه صنعتی گریت وال موتور چین، تولید یک خودروی برقی کوچک چینی در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی کلید زده خواهد شد.

از آنجایی که خودروهای برقی و الکتریکی در جهان به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و بسیاری از شهروندان و دولت ها درحال تمایل به سمت  این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست هستند، شرکت های خودروسازی بسیاری نیز درصدد تولید انبوه خودروهای برقی هستند تا گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود ربوده و بر بازارهای جهانی فروش خودروهای الکتریکی سلطه پیدا کنند.

در فناوری خودروهای برقی باتری یکی از نقش‌های مهم را بر عهده دارد. عواملی چون ظرفیت باتری، عملکرد باتری، دوام باتری، طول عمر، چگالی انرژی، چگالی توان، حساسیت نسبت به دما، زمان شارژ و قیمت از شاخصه‌های مهم انتخاب باتری است.

باتری بسیاری از خودروهای برقی که امروزه تولید می‌شوند از نوع لیتیوم-یون هستند. اگرچه باتری‌های لیتیومی اغلب به خاطر ظرفیت زیاد و چگالی انرژی مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی عمر مفید و دوام آن‌ها محدود است و این مسئله از عمده عواملی است که هزینه‌های ساخت و تولید خودروی برقی را بالا برده‌است. تحقیقات برای استفاده از ترکیبات دیگری از لیتیوم مانند فسفات‌آهن-لیتیوم و لیتیوم-تیتانات برای حل مشکل دوام و عمر باتری‌ها در جریان است.

اکنون پس از آنکه شرکت بی.ام.و آلمان به عنوان یکی از بزرگترین و خوش آوازه ترین خودروسازان اروپایی با شرکت گریت وال موتور چین ( Great Wall Motor) یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک را در چین به امضا رساندند، قرار شد تولید انبوه خودروی برقی مینی (Mini) از سال آینده ۲۰۱۹میلادی آغاز شده و همچنین سایر زیرساخت های لازم برای تولید سایر خودروهای الکتریکی توسط این خودروساز چینی فراهم شود.

درواقع این سرمایه گذاری مشترک در شهر جیانگ سو چین صورت گرفت و قرار است گریت وال به همراه بی.ام.و آلمان با همکاری های خود به احداث و راه اندازی یک کارخانه جدید و فوق مدرن و پیشرفته بپردازند.

جالب است بدانید که هارالد کریگر به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بی‌ام‌ و در مراسم امضای این قرارداد مشترک عنوان کرد: این سرمایه گذاری مشترک می تواند آغازگر خوبی برای سایر همکاری های صنعتی میان آلمان و چین باشد.

افزون بر این همکاری های مشترک تمرکز ویژه ای بر روی تامین و تولید قطعات موردنیاز خودروهای الکتریکی و همچنین توسعه زیرساخت های لازم برای تولید انبوه آنها دارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید