با گرانی دلار قیمت خودرو افزایش یافت

0
346
با گرانی دلار قیمت خودرو افزایش یافت

قیمت خودروهای داخلی به دلیل گران شدن ارز، افزایش چند دهم درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، قیمت خودروهای داخلی تا 3 روز گذشته روند ثبات را تجربه می کرد و تغییر آنچنانی در هیچکدام از محصولات خودروسازان ایرانی حاکم نبود.

اما همزمان با تحریم جدید ایران از سوی آمریکا (قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست ها) بازار ارز با جهش قیمت روبرو شد تا جایی که نرخ دلار تا 10 درصد رشد یافت. این گران شدن ارز بر بازارهای متاثر چون موبایل و خودرو نیز تاثیر گذاشت. از این رو روند ثبات قیمت در خودروهای داخلی از میان رفت و گرانی جای آن را گرفت.

اگرچه گرانی محصولات ایرانی به اندازه خودروهای وارداتی نبوده اما رشد قیمت در بازار آزاد خودروهای ایرانی حاکم بوده است. از این رو قیمت پراید با نیم درصد افزایش به 43 میلیون و 600 هزار تومان رسید. همچنین پژو 206 با یک درصد افزایش به قیمت 77 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش شد.

این در حالی است که انواع پژو 405 یعنی جی ال ایکس و اس ال ایکس نیز افزایش 2 تا 3 دهم درصدی را تجربه کرده اند و پژو پارس هم 88 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می شود. تیبا نیز رشد قیمت 0.5 درصدی را شاهد بوده است.

ساینا اتوماتیک هم به 75 میلیون و 200 هزار تومان رسیده که نسبت به روزهای گذشته 1.6 درصد گرانتر شده است. در این میان انواع سمند هم گرانی را تجربه کرده و میانگین افزایش قیمت در مدل های مختلف این خودروی ایرانی 0.5 درصد بود ه است. خودروی دیگری که توسط خودروسازان ایرانی تولید می شود پژو 207 است که مدل های دنده ای، اتوماتیک و صندوق دار آن هم با گرانی 0.2 درصد تا 0.7 درصدی همراه بوده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها