بحران‌ها، یکی پس از دیگری در لجستیک اروپا

0
123

صنعت حمل و نقل و لجستیک اروپا با چالش‌های جدیدی روبرو است؛ بعد از همه گیری کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های آن، همچنان این صنعت با مشکل رو به رو است و برگزیت، درگیری بین بریتانیا و اتحادیه اروپا و جنگ روسیه علیه اوکراین این مشکلات را بیشتر کرده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از logisticsmgmt، مقررات گمرکی سخت‌تر و درگیری بر سر مرزها با ایرلند شمالی، ترافیک و حمل و نقل فرامرزی و لجستیک اروپا را تحت فشار قرار داده است. با این حال، حمله روسیه به اوکراین ، علاوه بر اروپا، امنیت جهانی و زنجیره تأمین جهانی را نیز تهدید می‌کند.

آینده‌ی نامعلوم بنادر اروپا

پس از کاهش‌ها بیماری همه گیر در سال‌های گذشته، بنادر محدوده شمال اروپا در سال 2021  با افزایش بار و کانتینر رو به رو شدند و آمار آن به سطح پیش از همه گیری سال 2019 بازگشته است.

اما به گفته نمایندگان بندر روتردام و هامبورگ، افزایش ظرفیت در سال جاری رخ نخواهد داد؛ زیرا جنگ علیه اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس اثرات بلندمدتی بر حمل‌ونقل و زنجیره‌های تأمین جهانی خواهد داشت.

روسیه 62 میلیون تن (13 درصد) از 470 میلیون تن حمل شده در بندر روتردام را به خود اختصاص داده است. این بندر قطب اصلی مواد خام در اروپا است و مقادیر زیادی سوخت از روسیه از طریق این بندر وارد می‌شود.

در حال حاضر 25 درصد LNG، 30 درصد نفت خام و 20 درصد فرآورده‌های نفتی و زغال سنگ از روسیه تأمین می‌شود. مسکو می‌تواند گاز اروپا را در پاسخ به تحریم‌ها قطع کند.

تهاجم روسیه به اوکراین منجر به تعلیق عملیات تمامی بنادر اوکراین در دریای سیاه و دریای آزوف، از جمله مهمترین بندر اوکراین، اودسا شده است.

به جز COSCO، پنج شرکت از شش شرکت بزرگ کشتیرانی لاینر جهان (CMA CGM، MSC، Maersk، Hapag-Lloyd و ONE) روسیه را از برنامه خود حذف کرده‌اند.

این شرایط می‌تواند به حمل و نقل اروپای آسیب وارد کند، زیرا مدیریت و مسیریابی مجدد و ذخیره موقت محموله به دلیل کمبود ظرفیت دشوار است و باعث هزینه‌های زیادتر می‌شود.

با تعطیلی بنادر اوکراین و تعلیق بخش‌های حمل‌ونقل دریایی به و از روسیه، جنگ در اوکراین تأثیر اقتصادی کلی بر تجارت دارد.

اختلال در زنجیره تأمین و لجستیک اروپا به دلیل کمبود نیروی کار

جنگ جاری در اوکراین، همه‌گیری و تأثیر برگزیت نیز کمبود نیروی کار در اروپا را تشدید کرده و فشار بیشتری را بر زنجیره‌های تأمین وارد کرده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها