بدترین هکها،حملات سایبری و نقض داده 2019 را بشناسید

0
3633

بسیاری از هک‌های رخ داده، نقض داده و حملات سایبری، چشم اندازی امنیت سایبری در سال 2019 را تیره و تار کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از زد دی نت حملات رخ داده در 2019 نشان داد دنیای زیرزمینی هکرها به این زودی از میان نمی‌رود.

در چند سال گذشته جریانی از نقض داده و رخنه اطلاعاتی در دنیای آی تی وجود داشته و از سرقت اطلاعات پزشکی کاربران گرفته تا ایمیل شرکتها و سازمان‌های بزرگ و مهم و کارتهای اعتباری افراد مختلف در معرض هک قرار گرفته‌اند.

وقتی یک کمپانی با نقض داده روبرو می‌شود، ضمن درجریان قرار دادن مقامات قضایی و مربوطه، از شرکتهای امنیتی کمک می‌خواهد و با توجه به اینکه چقدر از داده در معرض خطر قرار گرفته، هزینه می‌کند.

اغلب نقض امنیتی به دلیل عدم آپدیت سیستم و نصب وصله‌های امنیتی است که هکرها از روی حفره‌های موجود کار خود را جلو می‌برند.

این نکته درباره هک شدن موسسه اعتباری Equifax نمود پیدا کرد.

بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط آی بی ام هزینه نقض داده به طور میانگین 3.92 میلیون دلار {برای سازمان‌های بزرگ} است که این هزینه در طول 5 سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

اما از اینها گذشته، 9 نقض امنیتی،هک و حمله سایبری که جزو بدترین‌های 2019 بوده به شرح زیر است:

1- اطلاعات پزشکی وزارت سلامت سنگاپور هک شد. به دلیل نقض داده اطلاعات 14 هزار بیمار مبتلا به HIV لو رفت و در فضای مجازی منتشر شد.

2- اطلاعات کاربران و پسورد صدها میلیون کاربر فیس بوک، فیس بوک لایت و اینستاگرام،ذخیره شده در یک فایل متنی Plaintxt لو رفت.

3- اطلاعات 2.3 میلیون کاربر به صورت تصادفی از روی شبکه سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا / FEMA لو رفت.

4- اپلیکیشن تحت وب کمپانی Georgia Tech مورد حمله قرار گرفت و بیش از 1.3 میلیون رکورد متعلق به دانشجویان و محققان انستیتو تکنولوژی جورجیا لو رفت.

5- دسترسی غیرقانونی به 20 میلیون سند پزشکی آژانس AMCA آمریکا{سازمان اسناد پزشکی} محرز شد. از طریق این لورفتگی اسناد موسسات LabCorp و Quest Diagnostics نیز لو رفت.

6- اشتباه در پیکره بندی دیتابیس هلدینگ مالی Capital One، باعث شد تا اطلاعات 100 میلیون شهروند آمریکایی و 6 میلیون شهروند کانادایی لو برود.

7- یک هکر توانست اطلاعات شخصی 2500 پرسنل پلیس لس آنجلس را به سرقت ببرد.

8- میلیون‌ها رکورد از اطلاعات مردم انگلیس، ذخیره شده در دیتابیس بیومتریک که توسط پلیس، بانک و … استفاده می‌شد، لو رفت. اطلاعات مذکور نه تنها اطلاعات شخصی کاربران، بلکه اثرانگشت آنها نیز بود.

9- کمپانی ادوبی به طور اتفاقی اطلاعات شخصی 7.5 میلیون مشتری Adobe Creative Cloud را که بدون رعایت اصول اولیه امنیتی روی سرور خود قرار داده بود، لو داد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها