برای اجرای بازی Control به چه سخت افزاری نیاز است؟

0
252

بازی Control از عناوین مورد انتظار پیش رو است که بازی‌بازان امید زیادی به آن دارند. با توجه به این که دارندگان پلتفرم رایانه‌های شخصی، همیشه دوست دارند تا تقاضای سخت افزاری بازی مورد نظرشان را بدانند، استودیوی رمدی (Remedy) به تازگی مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Control را اعلام کرده است.

برای اجرای بازی Control به چه سخت افزاری نیاز است؟

بازی Control ساخته استودیوی رمدی در ماه آینده و زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنیم، عرضه می‌شود. جدا از جنبه‌های داستانی و گیم‌پلی این عنوان، می‌دانیم که Control از جلوه‌های بصری و موارد فنی سطح بالایی برخوردار است که می‌تواند کاربران تمام پلتفرم ها را راضی نماید. از آن جایی که بازی‌های استودیوی رمدی، همیشه به بهره گیری از آخرین فناوری‌ها در زمینه‌های بصری و صوتی مشهور بوده‌اند، قطعا بازی Control نیز از این قاعده جدا نیست و از جدیدترین فناوری‌های بصری استفاده می‌کند.

با نگاهی گذرا به تاریخ، مشاهده می‌کنیم که بازی‌هایی مانند Max Payne و Alan Wake یا Quantum Break، همیشه در زمان خود یا حتی سال‌ها بعد، به عنوان یک اثر مطرح در زمینه های فنی شناخته می‌شدند و حالا رمدی قصد دارد تا این کار را با بازی جدید خود، یعنی Control انجام دهد.

تا به حال، تایید شده بود که بازی Control از فناوری Ray Tracing بهره می‌برد و بازی‌بازان می‌توانند با داشتن پردازنده‌های گرافیکی RTX از شرکت انویدیا (Nvidia)، تمام صحنه ها را به صورت Ray Tracing تماشا نمایند. حال، به تازگی سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Control مشخص شده که نشان می‌دهد برای اجرای این عنوان روی رایانه‌ شخصی خود، به چه سخت افزاری نیاز داریم.

با این که تصور می‌شد که سخت افزار لازمه برای اجرای بازی Control پر هزینه‌تر و سطح بالاتر باشد، اما به نظر می‌رسد که استودیوی رمدی توانسته بازی خود را به شکل مناسبی بهینه نماید و آن را برای کسانی که سخت افزار گران قیمتی در اختیار ندارند نیز قابل بازی سازد.

در بخش حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Control ذکر شده که کاربران باید حداقل یک پردازنده Intel Core i5-7500 یا یک AMD Ryzen 3 1300X داشته باشند. همچنین در بخش پردازنده گرافیکی، نام کارت‌های نام آشنا و میان رده ای مانند Nvidia GeForce GTX 1060 و AMD RX580 به چشم می‌خورد و در آخر، به 8 گیگابایت رم نیاز است.

با این حال، در بخش مشخصات سیستم پیشنهادی، ذکر شده که بازی‌بازان باید یک پردازنده Intel Core i5-8600K یا AMD Ryzen 7 2700X داشته باشند و در بخش پردازنده‌های گرافیکی نیز دو نام Nvidia GeForce GTX 1080Ti و AMD Radeon VII به چشم می‌خورند که کارت‌های پر قدرت و تقریبا گران قیمتی هستند و باید با 16 گیگابایت رم همراه باشند.

اما برای کسانی که می‌‌خواهند بازی Control را با قابلیت Ray Tracing تجربه کنند و از این ویژگی بصری فوق‌العاده بهره مند شوند، باید اعلام کنیم که حداقل به یک کارت گرافیک GeForce RTX 2060 نیاز است. با این حال، اگر می‌خواهید Ray Tracing را در بالاترین حد خود مشاهده کنید، پیشنهاد می‌شود که یک پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2080 را در نظر داشته باشید.

شما عزیزان می‌توانید مشخصات سیستم مورد نیاز و پیشنهادی برای اجرای بازی Control را در زیر مشاهده نمایید:

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: Windows 7, 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1300X or better
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD RX580 or better
  • برای ری تریسینگ: GeForce RTX 2060
  • رم: 8 GB
  • DirectX: DX11
  • ویژگی‌های اضافه: Widescreen support 21:9 / Remappable controls / Uncapped frame-rate / G-Sync / Freesync support

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: Windows 10, 64-bit
  • پردازنده: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 7 2700X or better
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1080Ti / AMD Radeon VII or better
  • برای ری تریسینگ: GeForce RTX 2080
  • DirectX: DX11 / DX12
  • رم: 16 GB
  • ویژگی‌های اضافه: Widescreen support 21:9 / Remappable controls / Uncapped frame-rate / G-Sync / Freesync support

نکته جالب در مورد نسخه رایانه‌های شخصی بازی Control این است که این عنوان از نسبت صفحه 21:9 برای نمایشگرهای فوق عریض یا Ultra Wide پشتیبانی می‌کند و همچنین کسانی که نمایشگرهای G-sync یا Free Sync در اختیار دارند، می‌توانند از ویژگی بازی بهره مند شوند.

بازی Control در تاریخ 27 ماه آگست سال 2019 برای پلتفرم های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها