برترین روش‌ها برای افزایش فالورها در شبکه‌های اجتماعی

0
574

کالاسودا_روش های متعددی وجود دارد که شما می توانید از طریقشان تعداد بازدید کنندگان صفحات اجتماعی خود را افزایش دهید. در این میان برخی از این روش های کارامد تر و برخی کمتر کارامد هستند.

در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین روش های بی خطر افزایش فالور می پردازیم:

قلق های لینکدین شامل چه مواردی است؟

شاید اگر با لینکدین کار کرده باشید می دانید که لینکدین مسیر سختی را پیش روی کاربران می گذارد و جذب مخاطب در این سیستم به سختی انجام می شود، زیرا هدف لینکدین این است تنها با افرادی ارتباط برقرار کند که آن‌ها را می شناسد. البته لینکدین برای ارتباطات کسب و کار با کسب و کار (B2B) بسیار مناسب است.

افزون بر این ها، عضویت در گروه‌های لینکدین برای ارتباط با اعضای فعال این شبکه اجتماعی ، ایده‌ی بسیار خوبی است. سعی کنید در بحث‌های موجود شرکت کنید، پاسخ‌های خوبی به سؤالات بدهید و دیگران را به ایجاد ارتباط با خود علاقه‌مند کنید.

پروفایل های اجتماعی قدرتمند بسازید

یکی از نخستین راه ها برای افزایش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد پروفایل و صفحات قدرتمند برای حساب‌های اجتماعی کسب و کارتان است. در این راستا نیازمند تصاویر نمایه و عکس‌های پروفایلِ دارای برند خواهید بود. علاوه بر آن، باید تمام اطلاعات مربوط به خود را ثبت کنید. در شبکه اجتماعی توییتر این کار به آسانی و تنها از طریق وارد کردن بیوگرافی ۱۶۰ کاراکتری، لینک وب سایت و مکان انجام می‌گیرد؛ اما در فیس بوک باید شرح کوتاه، لینک وب سایت، آدرس و شماره تلفن خود را وارد کنید. بهتر است تا جای ممکن، فیلدهای موجود در پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی خود را پر کنید.

بعد از پر کردن فیلدهای لازم و قدم برداشتن در راستای جذب مخاطبان، چند (حداقل پنج تا ده) مطلب را در صفحات اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید. این کار سبب می شود کاربرانی که حساب اجتماعی شما را دنبال می کنند، مطالبتان را بخوانند و انگیزه ای برای دوباره سر زدن به صفحه شما را داشته باشند. اگر نمی‌دانید چه مطالبی باید ارسال شود، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.

به کیفیت داده های خود توجه کنید

پیش از این که استارتاپ تان راه اندازی شود، با اشتراک گذاری محتوای موردعلاقه مخاطبان هدف ، به دنبال جذب مخاطبان بیشتر در اغلب شبکه‌های اجتماعی باشید. برای مثال، اگر استارتاپ شما مربوط به وسیله‌ای برای بازاریابی در فیسبوک است، مطالبی درباره فیسبوک به اشتراک بگذارید. مطالبی که اشتراک گذاری می کنید شامل محتوای وبلاگ، پادکست، ویدئو، پاورپوینت، اینفوگرافیک و … بوده که توسط خودتان یا دیگران ایجاد شده است.

از بخشی به بخش دیگر لینک دهید

لینک شبکه‌های اجتماعی برتر در امضای ایمیل، تمام کاربرانی که از طریق ایمیل با شما در ارتباط هستند از راه اندازی استارتاپ تان مطلع می شوند. این کار از طریق آیکون‌های کوچکِ مربعی شکل شبکه‌های اجتماعی یا لینک‌های متنی استاندارد قابل انجام است. البته می‌توانید از سرویس‌هایی چون WiseStamp برای ایجاد امضاهای ایمیل حرفه‌ای و دارای لینک به صفحات اجتماعی خود، بهره ببرید.

تبادل لینک را فراموش نکنید

اگر حسابی در یکی از شبکه‌های اجتماعی دارید که مخاطبان زیادی هم دارد، از اعضای آن حساب بخواهید در حساب دیگر شما عضو شوند. این کار به آسانی و از طریق ارسال یک توییت به دنبال کنندگان حساب توییترتان انجام می شود؛ مثلاً در توییتر از آن‌ها بخواهید اگر در پینترست (Pinterest) هم عضو هستند، در آنجا شما را دنبال کنند.

پروفایلتان را پابلیک کنید

اکثر شبکه های اجتماعی دارای تنظیماتی هستند  که با استفاده از آن‌ها می توانید به دیگر کاربران اجازه دهید پروفایل شخصی شما را دنبال کنند. بدین ترتیب، تمام مطالب به اشتراک گذاشته شده را در فید اخبار (newsfeed) با دنبال کنندگانتان به اشتراک می گذارید، بدون این که آن‌ها را دوست خود بدانید. این کار سبب می شود مخاطبان بیشتری داشته باشید و کسب و کارتان را معرفی کنید، در عین حال، موضوعات شخصی را هم محرمانه نگه دارید.

عضویت در گروه ها را فراموش نکنید

یکی از راه های جالب برای افزایش اقبالتان در شبکه های اجتماعی مشارکت در گروه ها است.وقتی به عنوان یک ادمین در گروه ها حضور پررنگی داشته باشید می توانید مدعی باشید که یک ادمین موفق و یک فرد با قابلیت تبادل بالا هستید.

اینستاگرام پولساز است

اگر بتوانید بهترین استفاده را از شبکه اجتماعی اینستاگرام  ببرید، قطعاً دنبال کنندگان اینستاگرام تان غوغا می کند و کسب و کار خود را به طور قابل توجهی رونق خواهید داد.

کاربران با فالور بالا را دنبال کنید

درست مثل توییتر، در اینستاگرام نیز، وقتی دیگر کاربران را دنبال می کنید، از همراهی شما مطلع می شوند. می توانید با جستجوی هشتگ هایی که فکر می کنید مخاطبان هدف در زمان ارسال تصاویر استفاده می کنند، آن‌ها را پیدا کنید. سپس با گذاشتن کامنت زیر تصاویر و ویدئوهایشان در فید اخبار، با آن‌ها وارد رابطه شوید.

هشتگ ها را فراموش نکنید

زمانی که تصویر یا ویدئویی را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، حتماً در قسمت شرح عکس (caption) از هشتگ استفاده کنید. کاربران اینستاگرام، برای پیدا کردن عکس‌های مرتبط به موضوعات موردعلاقه‌شان، از هشتگ استفاده می کنند. وقتی کاربران از طریق هشتگ، تصویر یا ویدئوی شما را ببینند و وارد صفحه‌تان شوند، می توانند از طریق کلیک روی دکمه‌ای نزدیک نامتان، شما را دنبال کنند.

فالور بخرید اما نه همیشه

اگر این روش ها را به کار بردید و جواب نگرفتید می توانید از داروی کمکی یعنی خرید فالور استفاده کنید. این روش شاید همیشه جواب ندهد اما برای چنین شرایطی کاربردی است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید