برترین روش ها برای مبارزه با هکرها

0
447

کالاسودا_معمولا هکرها، عادت دارند از روش هایی مختلف برای دستیابی به اطلاعات افراد استفاده کنند. اما آیا می توان با هکرها مبارزه کرد و از آنان شکست نخورد؟

اگر مایلید با برخی روش های رایج مبارزه با هکرها آشنا شوید با ما همراه باشید.

از رمزهای متنوع استفاده کنید

بسیاری از ما عادت داریم از یک رمز برای سیستم های مختلف استفاده کنیم. اگرچه این کار ممکن است کمی سخت باشد، اما استفاده از رمز یکسان در همه جا راه را برای هکر ها هموار می کند.

از سیستم تایید هویت ۲ مرحله ای استفاده کنید

بسیاری از سیستم های امنیتی دارای تایید اعتبار ۲ مرحله ای هستند. برای مثال سیستم بانکی شما، توییتر، فیس بوک و… از این سیستم پشتیبانی می کنند. برای استفاده از این سیستم ، کافی است به قسمت تنظیمات بروید و آن ها را فعال کنید. پس از فعال کردن هربار که وارد صفحه خود شوید، برنامه کامپیوتر شما را ثبت خواهد کرد.

به روزرسانی را فراموش نکنید

شاید بسیاری از ما ندانیم که معمولا در هر به روز رسانی ویژگی های امنیتی جدیدی وجود دارد و برای اصلاح موردی است که توسط هکر ها شناسایی شده و به وسیله آن می توانند به سیستم شما دسترسی پیدا کنند. پس فرقی نمی کند سیستم شما مک است یا ویندوز؛ هیچ کدام غیرقابل نفوذ نیستند و باید آن ها را به روز نگه دارید.

این موضوع برای برنامه هایی مانند جاوا، آفیس و ادوبی هم صدق می کند و آن ها هم همواره باید به روز رسانی شوند و کار را برای هکر ها سخت کنند. این نکته را حتما جدی بگیرید.

اطلاعات خود را در فضای مجازی کنترل کنید

جالب است بدانید که هکر ها می توانند  از اطلاعات شما در فضای مجازی سوء استفاده های بسیاری کنند. یکی از اصلی ترین کارهایی که هکر ها انجام می دهند، مخصوصا هنگامی که صحبت از مهندسی اجتماعی به میان می آید، این است که شما را وادار می کنند در لحظه تصمیم بگیرید و این ممکن است باعث به وجود آمدن احساس اضطراب و در نتیجه منجر به تصمیمی مخرب شود.

فرض کنید اپراتور سیم کارت شما شرکت A است و یک خرید اینترنتی از شرکت B انجام داده اید و بسته ای که از شرکت B خریده اید، برای شما پست شده است.

یک هکر در صورتی که بداند بسته شما در حال رسیدن است، می تواند پیامکی با استفاده از یکی از خطوط خدمات مشتریان A از طرف شرکت B برای شما بفرستد با این مضمون که بسته شما باید دوباره فرستاده شود و برای این کار باید وارد صفحه خود در سایت شوید.

بنابراین برای حل مشکلاتی مشابه با این بهتر است درها را به روی هکرها ببندید.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید