بررسی اولترابوک ریزر بلید استیلث 13؛ رویای یک گیمر

0
1843

اولترابوک ریزر بلید استیلث 13( Blade Stealth 13 ) نمونه‌ای قوی در بین لپ‌تاپ‌های بازی، بسیار سبک و نازک به حساب می‌آید اما ممکن است برای برخی گیمر ها کافی نباشد. این یک شاهکار مهندسی است، اما قیمت بالای آن نیز باعث می‌شود تا در کنار گزینه‌های مانند Blade 15 و سایر لپ‌تاپ‌های بازی، انتخاب آن دشوار باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، ریزر لپ تاپ Blade Stealth 13 را با یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و 3 پوند وزن (1.36 کیلوگرم) ارائه کرده است که در دسته لپ‌تاپ‌های قوی و قابل حمل و سبک قرار می‌گیرد. بیشتر لپ‌تاپ‌های قابل حمل از تراشه‌های کوچک و ضعیف‌تری استفاده می‌کنند اما Blade Stealth اولین دستگاه در این اندازه است که می‌توان آن را با GTX 1650 Max-Q GTU NVIDIA پیکربندی کرد و در نهایت بیشترین بازی‌های جدید را در 1080p اجرا می‌کند.

ریزر بلید استیلث 13 به طور واضح برای نوع خاصی از گیمرها ساخته شده است: کسانی که به دنبال یک لپ تاپ سبک هستد اما دوست دارند بازی‌های مانند Overwatch و سریع‌تر از آن را تجربه کند.

نقاط قوت ریزر بلید استیلث 13

  • GPU نسبتاً قوی برای یک دستگاه 1.36 کیلوگرمی
  • طراحی محکم
  • مدل‌های GTX به طور پیش فرض با رم 16 گیگابایتی عرضه می‌شوند.

نقاط منفی ریزر بلید استیلث 13

  • هنوز برای عملکرد 60FPS به اندازه کافی سریع نیست.
  • گران

این اولترا بوک از نظر ظاهر تغییر چندانی نداشته و بدنه آن از جنس آلومینیومی است و ضخامت 15.3  دارد. به دلیل رنگ مشکی صیقلی که در آن به کار رفته به شدت مستعد اثر انگشت است. یک نسخه Mercury White نیز وجود دارد که بسیار شیک به نظر می‌رسد، اما متأسفانه تنها قابلیت پیکربندی با گرافیک یکپارچه Iris Plus اینتل را دارد.

مدل‌های جدید از پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-1065G7 از Ice Lake  و 16 گیگابایت رم بهره می‌برند. در نسخه سفید تنها یک کارت SSD به اندازه 256 گیگابایتی وجود دارد، اما مدل مشکی GTX 1650 با دو برابر حافظه بیشتر همراه است.

در مورد نمایشگرها، می‌توانید از یک صفحه نمایش 1080p یا یک پنل لمسی 4K استفاده کنید. توصیه معمول ما نمایشگر 1080p است. زیرا 4K معمولاً برای لپ‌تاپ‌های کوچکتر ارزش آنچنانی ندارد به خصوص اگر به اندازه کافی قدرتمند نباشند تا بتوانند بازی‌ها را با وضوح بالا اجرا کنند.

کیبورد Blade Stealth برای تایپ کردن و بازی‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و صفحه‌کلید آن با نور RGB  ارائه شده و نور پس‌زمینه کیبورد از طریق برنامه قابل سفارشی‌سازی است.

این لپ تاپ دارای دو درگاه USB 3.1 نوع A و دو درگاه USB-C است که می‌توان از آن برای انتقال داده، نمایشگر و شارژ استفاده کرد. منبع تغذیه بزرگ 100 واتی نیز در جعبه وجود دارد و در همه مدل‌های ریزر از باتری‌های داخلی با توان 53.1 وات در ساعت استفاده شده است.

یک گزینه گران برای گیمرها

بزرگ‌ترین مسئله کاربران با Blade Stealth جدید هزینه آن است. این اولترا بوک سبک با قیمت 1800 دلار برای مدل GTX 1650 ارائه شده که تنها 100 دلار ارزانتر از Blade 15 قدرتمندتر با پردازنده 6 هسته‌ای اینتل و کارت گرافیک NVIDIA’s RTX 2070 است.

اختلاف قدرت بین این دو بسیار زیاد است و شما با خرید Blade 15 نمایشگر بسیار سریع‌تر 144 هرتزی را به دست می‌آورید. بنابراین اگر مجبور به انتخاب بین این دو لپ تاپ باشید با وجود وزن سنگین‌تر؛ حتماً Blade 15 را انتخاب کنید.

Razer با قرار دادن GTX 1650 در چنین نوت بوک باریک، شاهکار مهندسی را مدیریت کرده است. اما  با وجود لپ‌تاپ‌های قوی‌تر و ارزان‌تر گیمینگ مطمئن نیستم که چه تعداد از گیمرها Stealth را انتخاب می کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها