بررسی اولیه کنسول جدید سگا؛ Sega Genesis Mini

0
2678

وقتی صحبت از سخت افزار مربوط به بازی ها و مخصوصا کنسول های بازی می شود نمایشگاه E3 2019 یکی از بهترین رویدادهاست. در این نمایشگاه شرکت سگا از نسخه جدید کنسول قدیمی و محبوب خود یعنی Mega Drive Mini یا Genesis Mini (نام این کنسول با توجه به منطقه ای که در آن سکونت دارید متفاوت است) رونمایی کرد. پس فرصتی پیدا شد که این کنسول خاطره انگیز را از نزدیک بررسی کنیم.

این کنسول درست مانند کنسول های شرکت نینتندو یعنی NES Classic Mini و SNES Classic Mini همان کاری را انجام می دهد که بر روی آن نوشته شده است و از آن انتظار دارید. یک کنسول کوچک شده نسخه دهه 90 که بازی های خاطره انگیز بسیاری بر روی آن قرار دارد.

هیچ چیز خاصی درباره طراحی Sega Genesis Mini وجود ندارد. همه چیز همانطور است که باید باشد.

کنسول بازی Sega Genesis Mini

این کنسول که اندازه کف دست است بسیار بامزه است و حتی فلپ های آن که در قدیم بازی های این کنسول در آن قرار می گرفت کاملا مانند کنسول اصلی درست شده اند هرچند در این کنسول چیزی در آن نمی توان قرار داد. شاید اگر یک کاتریج خالی برای زیبایی با این کنسول ارائه می شد جذاب تر بود.

به غیر از این ها این کنسول دارای یک دکمه پاور است، یک دکمه ریست که مانند دکمه استارت در دسته بازی عمل می کند و یک کنترل کننده صدای هدفون که خیلی کاربردی ندارد زیرا خروجی هدفون برای این کنسول تعبیه نشده است. شاید اگر این مورد هم اضافه می شد خیلی خوب بود اما هزینه بر نیز بود.

در پشت این کنسول خروجی های HDMI، Micro USB و منبع تغذیه آن قرار دارد. در جلوی آن نیز خروجی های USB-A قرار دارند که برای اتصال دسته های کنسول کاربرد دارند. البته شاید تغییر رابط های قدیمی به رابط های جدید یک مقدار حس نوستالژی را از بین ببرد اما کاملا قابل درک است و سگا بهترین کار را در این خصوص انجام داده است.

جدا از اتصال USB، دسته های بازی درست مانند نسخه قدیمی هستند. تعداد آن ها 2 عدد است و به همراه کنسول ارائه خواهند شد. اندازه، شکل و وزن آن ها درست مانند دسته های بازی قدیمی هستند. زمانی که آن ها را در دست خود میگیرید درست به همان سن و سال و حال و هوای قدیمی، زمانی که یکی از این ها را داشتید و بازی می کردید بر می گردید.

دسته بازی Sega Genesis Mini

نرم افزارش بسیار ساده و کارآمد است. فقط کافی است بازی دلخواهتان را انتخاب کنید و سپس شروع به بازی کنید. انتخاب بازی ها به شیوه های متفاوتی می باشد. می توانید آن ها را به ترتیب حروف الفبا، سبک بازی، تاریخ انتشار یا تعداد بازیکنان انتخاب نمایید.

با تعداد 42 بازیی که در این کنسول وجود دارد –می توانید لیست آن ها را در اینجا مشاهده کنید– به احتمال زیاد شما بازی های خاطره انگیزتان را در آن پیدا خواهید کرد یا حتی بعضی از این بازی ها را شاید تا به حال بازی نکرده باشید. در هر حال با توجه به قیمت این کنسول 42 بازی بسیار برای آن مناسب است و ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد.

بازی های Sega Genesis Mini

بازی ها با گرافیک 16 بیتی بسیار عالی به نظر می رسند و درست همان حس قدیمی و نوستالژی را در شما بوجود می آورند. شما حتی می توانید انتخاب کنید که نسبت ابعاد بازی ها مانند قبل باشد و حاشیه های آن را عکس هایی از بازی پر کند یا آن را بکشید تا نسبت ابعادش با تلویزیون های مدرن امروزی مطابقت پیدا کند.

نتیجه گیری اولیه در مورد کنسول Sega Genesis Mini

با توجه به موفقیت کنسول بازسازی شده نینتندو، بعید است کسی که قبلا با این کنسول بازی کرده و یکی از این ها را داشته است از Sega Genesis Mini خوشش نیاید.

تقریبا تمام چیزهایی که باید در آن رعایت میشده اعمال شده است. ظاهر بانمک و جذاب، دسته های بازی مانند نسخه قدیمی و تعداد زیادی بازی. و تمام این ها با قیمت مناسب 79 دلار عرضه می شود که به نظر می رسد این کنسول را قرار است به یک نسخه بازسازی شده موفق تبدیل کند.

فقط در صورتی از این کنسول بدتان خواهد آمد که با کنسول قدیمی و اصلی آن مشکلی داشته باشید.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها