بررسی تخصصی ساعت هوآوی GT 2

0
382

در این مقاله با جدیدترین ساعت هوشمند هوآوی، با نام GT 2 آشنا می‌شوید. این ساعت ضمن داشتن طراحی زیبا، طول عمر باتری بالا دارد و قابلیت‌هایی مانند تحلیل سلامت و تناسب‌اندام کاربر را ارائه می‌کند

به گزارش کالاسودا و به نقل ازتراستد ری ویو، جدیدترین ساعت هوشمند هوآوی، یک ساعت تمام‌عیار نیست. اما می‌تواند به‌خوبی با گوشی شما هماهنگ شده و به‌عنوان یک ردیاب تناسب عالی عمل کند. طراحی آن بسیار زیبا است و با یک قیمت رقابتی وارد بازار می‌شود.

مزایا

  • قیمت عالی و منطقی
  • یک ردیابت تناسب‌اندام
  • طراحی جذاب
  • عمر باتری فوق‌العاده

معایب

  • نمایشگر آن همیشه روشن نیست.
  • عملکردهای محدود
  • محدودیت نرم‌افزاری

مشخصات

  • قیمت 199 دلار
  • با سیستم‌عامل Huawei Lite
  • صفحه‌نمایش 1.39 اینچی
  • باتری 455 میلی‌آمپر ساعت
  • 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی

ساعت هوشمند هوآوی  GT 2

ساعت هوآوی  GT 2 آخرین ساعت هوشمند هوآوی به‌حساب می‌آید. تمرکز اصلی هوآوی در طراحی و ساخت این ساعت بر روی قسمت تناسب‌اندام بوده و علاوه بر این شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک  دستگاه چندمنظوره استفاده کنید و بدون استفاده از تلفن خود، پیام‌ها و اعلان‌ها را بررسی نمایید.

طراحی و صفحه‌نمایش ساعت GT 2 – قابل‌استفاده در باشگاه و بیرون از آن

هواوی GT 2 برخلاف نمای مربعی اپل واچ سری 5 یا ساعت شیائومی، همانند ساعت‌های سنتی دارای یک قاب دایره‌ای است. دارای ساختاری محکم و طراحی جذاب است که باعث شده نسبت به ساعت‌های هوشمند هم قیمت خود، بسیار مدرن‌تر و شیک‌تر به نظر برسد. 14 طراحی متفاوت از طرح‌های مینیمالیست گرفته تا طرح‌های پیچیده‌تر وجود دارد که شما می‌توانید دستگاه خود را سفارشی‌سازی کنید.

این ساعت با صفحه AMOLED با اندازه 1.4 اینچی و با تراکم پیکسلی 462ppi ارائه می‌شود. هواوی صفحه‌نمایش را بسیار زیبا باکیفیت و با رنگ‌های جذاب و روشنایی خوب طراحی کرده است؛ اما از آنجا که پنل صفحه‌نمایش آن همیشه روشن نیست؛ ممکن است آزاردهنده باشد. درواقع اگر در مدت‌زمانی مشخصی از صفحه‌نمایش استفاده نکنید؛ خامش می‌شود و درنهایت مجبور می‌شوید بر روی دکمه یا تاچ آن دست بزنید تا روشن‌شده و اطلاعات را به شما نشان دهد. بنابراین شما با نگاه کرده به صفحه ساعت در هر زمانی نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

باتری، ویژگی‌ها و عملکرد ساعت هوآوی GT 2

باتری به کار رفته در این ساعت عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. هوآوی ادعا می‌کند که شما در هر بار شارژ می‌توانید تا دو هفته از این ساعت استفاده کنید.

عملکرد این ساعت بسیار سریع گزارش شده است و استفاده از رابط فیزیکی نیز بدون مشکل خواهد بود. این ساعت دارای دو تاج در دو طرف صفحه‌نمایش خود است که یکی از آن‌ها منو اصلی را نشان می‌دهد و دیگری شما را به بخش تمرینات و تناسب‌اندام خواهد برد. از دومی می‌توان به‌عنوان کلیدهای میانبر برای عملکردهای دیگر نیز استفاده کرد.

شما از طریق صفحه‌نمایش لمسی می‌توانید به سایر عملکردها دسترسی داشته باشید. نگران عرق کردن انگشتان در حین ورزش نباشید؛ تاکنون مشکلی در این باره گزارش نشده و شما به‌آسانی می‌توانید از ساعت در حین تمرینات سخت استفاده کنید.

این ساعت رابط کاربری آسان و ساده دارد اما گر به دنبال یک ساعت هوشمند پیشرفته هستید؛ این مدل نمی‌تواند تمام نیازهای شما را رفع کند. شما می‌توانید اعلان‌های پیام و تماس‌های خود را بررسی کرده و به نوتیفیکشن مربوط به تناسب‌اندام دسترسی داشته باشید؛ اما پاسخگویی به آن‌ها از طریق ساعت امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به شما این امکان را می‌دهد تا در حین تمرینات خود به موسیقی گوش دهید.

این ساعت هوشمند با سیستم‌عامل هوآوی با نام Lite  کار می‌کند. البته هواوی فروشگاه ارائه برنامه ندارد و شما نمی‌توانید به‌صورت مستقیم برنامه را بر روی ساعتتان بارگیری کنید. درواقع این کار تنها از طریق برنامه‌های از قبل نصب‌شده امکان‌پذیر است. البته برنامه‌های از پیش نصب‌شده بسیار متنوع بوده و نیاز شما را رفع می‌کنند؛ مانند برنامه‌های ردیابی تناسب‌اندام؛ کرنومتر و چراغ قوه و …

ویژگی‌های تناسب‌اندام ساعت هوآوی GT 2

ساعت هوآوی GT 2 در بخش تناسب‌اندام قابلیت‌های زیادی دارد و دارای بخش مسابقات ورزشی سه‌گانه دویدن، شنا و دوچرخه سواری است. زمانی که در حین دویدن از این ساعت استفاده می‌کنید؛ جی‌پی‌اس در محاسبه مسافت و سرعت شما بسیار دقیق عمل کرده و این ویژگی‌ها بر روی صفحه ساعت نشان داده می‌شود.

بلندگو ساعت در حین تمرین عملکرد شما را با صدای بلند اعلام می‌کند. به طور مثال در حین دویدن در هر 1 کیلومتر یک صدای رسا آمار مربوط به مسافت، سرعت و ضربات قلب شما را اعلام می‌کند که این کار از نظر برخی کاربران مفیدتر از نگاه کردن به ساعت است.

دونده مجازی یا virtual runner یک قابلیت جدید به کار گرفته شده در این ساعت است که مانند یک راهنما برای شما عمل کرده و از نظر برخی کاربران، برای موارد انگیزشی نیز مفید است.

علاوه بر این ساعت هوآوی از طریق بازخورد لامسه‌ای و هشدارها بر روی صفحه‌نمایش شما را از مقیاس‌های استانداردی مانند ضربان قلب ماکسیمم آگاه می‌کند. در این صورت شما می‌توانید با تنظیم ورزش و حرکاتتان از این استانداردها بالاتر نروید.

این ساعت همچنین دارای ردیاب ضربان قلب 24/7  است که حتی در حین شنا کردن قابل‌استفاده بوده و نتایج بسیار دقیقی را نشان می‌دهد. البته این ساعت قابلیت الکتروکاردیوگرام که در ساعت‌های هم قیمتی آن قرار دارد را ارائه نمی‌دهد.

ردیابی در خواب

قابلیت ردیابی در خواب که به‌صورت غافلگیر کننده در اپل واچ سری 5 وجود ندارد؛ به وسیله ساعت هواوی GT 2 پشتیبانی می‌شود.

برخلاف برخی از ساعت‌هایی که کاملاً به برنامه مکملشان وابسته هستند، شما می‌توانید بسیاری از شاخص‌های تناسب‌اندام خود را بر روی ساعت مچی GT 2 مرور کنید بدون اینکه نیازی به تلفن خود داشته باشید برنامه Huawei Health نیز رابط کاربری کاملاً واضحی دارد که برای ورزشکاران غیرحرفه‌ای و حرفه‌ای مناسب است.

چرا باید ساعت هوآوی را بخریم؟

اگر به دنبال یک ساعت مچی هوشمندانه با ویژگی‌های تناسب‌اندام قوی هستید؛ ساعت هوآوی GT 2 انتخاب هوشمندانه‌ای است. طراحی آن بسیار زیبا است و به‌عنوان یک ساعت هوشمند مناسب برای ورزش و تناسب‌اندام کاربردی است. قیمت آن مناسب است و قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته همانند یک ساعت هوشمند حرفه‌ای و پیشرفته نیست.