بررسی خطرات نژادپراستانه فناوری تشخیص چهره

0
404

اشتباهات در فناوری تشخیص چهره در افراد رنگین پوست بیشتر رخ داده و این مسائل ممکن است به مرور باعث تاثیرات نژادپرستانه شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، طبق مطالعه جدیدی از مؤسسه ملی فناوری و استانداردها، که در تاریخ 19 دسامبر منتشر شد؛ نشان داد که تشخیص اشتباه و نقص فناوری تشخیص چهره در افراد مسن، جوان، زن و مرد رنگین پوست نسبت به سفید پوستان بیشتر است. به عبارتی این افرد ممکن است به دلیل اشتباهات فناوری تشخیص چهره بیشتر آسیب ببینند.

این مرکز اعلام کرد: “ما دریافتیم که مثبت‌های کاذب در زنان بالاتر از مردان است.” ” علاوه بر این در افراد مسن و کودکان نیز مثبت کاذب مشاهده شده است که این اثرات در پیرترین و جوانترین بزرگسالان بیشتر است.”

نکته مثبت کاذب False Positiveزمانی رخ می‌دهد که به اشتباه نتیجه آزمایشی را مثبت بدانیم در حالیکه واقعاً چنین نیست.

البته این همه ماجرا نیست. نویسندگان ادامه دادند: “در تصاویری که بعد از دستگیری افراد به ثبت رسیده است؛ بیشترین مثبت کاذب در سرخپوستان آمریکایی بوده و نرخ آن در جمعیت‌های آفریقایی آمریکایی و آسیایی افزایش یافته است. ”

چرا این مسئله اهمیت دارد؟

امروزه در بیشتر جوامع پیشرفته برای اجرای قانون از این فناوری استفاده می‌شود و به همین ترتیب مثبت‌های کاذب می‌توانند مستقیماً منجر به دستگیری افراد اشتباه و آزار و اذیت آنها شوند.

این مرکز اعلام کرد که باید هشدارهای موجود در زمینه نقض فناوری تشخیص چهره جدی گرفته شود. از FBI تا ICE تا آمازون بارها این اشتباهات رخ می‌دهد و در ورای همه این مسائل تاثیرات نژادپرستی وجود دارد.

اخیراً تعداد زیادی از اعتراضات در شهرهایی از جمله سان فرانسیسکو و برکلی به منظور ممنوعیت استفاده دولت از این فناوری به راه افتاده است. شاید این مطالعه و تحقیق افراد بیشتری را ترغیب کرده و اعتراضات گسترده‌تری صورت گیرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها