خودرو

بررسی خودروی پیکاپ Titan XD نیسان

خودروی Titan XD نیسان، ترکیبی عجیب از راحتی و آسودگی با قدرت بالا است.

به گزارش کالاسودا و نقل از CNET، خودروی Nissan Titan RX در دنیای خودرو‌های سنگین، جایگاه عجیبی به خود اختصاص می‌دهد. این خودرو از سایر خودرو‌های سنگین پیکاپ، راحتی و سهولت بسیار بیشتری دارد و در عین حال امکانات و بازده بسیار بیشتری نسبت به پیکاپ‌های ارزان قیمت و رده پایین دارد.

اما چرا باید خودروساز ژاپنی چنین خودرویی را تولید کند که در دسته بندی مشخصی جای نمی‌گیرد؟ خب، دلیل آن بسیار منطقی است.

فرض کنید شما پشت یک فرمان Ford F-150 نشسته اید. این خودرو چیزی در حدود نیم تن وزن دارد. آیا می‌دانید کنترل کردن چنین هیولای سنگینی تا چه حد زحمت دارد؟ اینجا فقط بحث شتاب گرفتن خودرو مطرح نیست، بلکه بحث کنترل کردن و کاهش سرعت آن در جاده هم مطرح می‌شود.

البته که خودرو‌های پیکاپ سنگین قادر به حمل کردن وزن بسیار بیشتری هستند. به طور مثال خودروی Chevrolet Silverado 3500HD قادر به حمل کردن و کشیدن وزنی معادل 3 برابر وزن F-150 است.

با این حال مشکل این است که وقتی شما در حال جابجایی و یا حمل بار سنگین نیستید، شما یک ماشین غول پیکر و سنگین دارید که دردسر‌های زیادی مثل پارک کردن و کنترل پذیری در جاده را دارد.

اینجاست که مدل Titan XD وارد می‌شود. خودرویی که از مدل‌های سبک تر Titan سنگین تر و بزرگ تر است و برتری‌های بسیار زیادی هم دارد. به طور مثال ترمز‌های مدل‌های XD بزرگ تر بوده و علاوه بر یک سیستم تعلیق جدید، ویژگی‌های جدید بسیار زیادی هم دارند.

البته این مدل قادر به کشیدن وزنی در حدود 5 تن است که در مقایسه به F-150 کمتر است. مقدار بار قابل حمل در پشت خودرو هم چیزی در حدود 1 تن است. پس همانطور که می‌بینید، این خودرو از نظر قدرت جایگاهی پایین تر از خودرو‌هایی مثل F-150 دارد.

کشیدن بار با استفاده از این خودرو در جاده بسیار راحت است. بازده ترمز‌های خودرو هم بسیار عالی است و تجربه ای ایمن را برای شما به ارمغان می‌آورد.

البته یک نکته‌ی منفی، محل قرار گیری ترمز دستی تریلر است که در قسمت پایینی داشبورد قرار دارد و دیدن آن کمی مشکل است. اگر گوشی همراه خود را هم روی قسمت میانی داشبورد قرار داده باشید، دیدن آن کمی سخت تر هم می‌شود.

برای جبران بازده کمابیش ضعیف این خودرو در مقایسه با پیکاپ‌های سنگین تر، نیسان این خودرو را فقط در یک مدل بدنه عرضه می‌کند که از نوع Crew-cab است. دلیل آن هم این است که این روز‌ها رانندگان خودرو‌های پیکاپ به شدت شیفته‌ی خودرو کابین‌های بزرگ و طویل هستند.

البته اگر فکر می‌کنید این خودرو زیادی برای شما بزرگ است، می‌توانید به سراغ مدل Titan استاندارد بروید. این خودرو ممکن است کمی ضعیف تر از مدل XD باشد، اما بدنه‌ی کوچک تری هم دارد و محور محرک آن، در جلو قرار دارد.

از ویژگی‌های جدید دیگر این خودرو می‌توان به تغییراتی در شبکه‌ی جلوی خودرو و رنگ بندی‌های جدید آن اشاره کرد. این خودرو همچنین مجهز به سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار ترافیک و یک نمایشگر اطلاعات 7 اینچی می‌شود که قابلیت تعویض با یک نمایشگر 8 یا 9 اینچی در مدل‌های بالاتر را در هم دارد.

این خودرو از Android auto و Apple CarPlay هم پشتیبانی می‌کند.

در قسمت داخلی، این خودرو مجهز به یک موتور 5.6 لیتری V8 است که قدرتی معادل 400 اسب بخار و گشتاوری معادل 413 دور تولید می‌کند که خیال شما را از بازده آن در حد متوسط رو به بالا راحت می‌کند.

موتور، زیباترین و بهترین بخش این خودرو است و به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی هم با این خودرو بار جابجا کنید و هم با آن به صورت مستقل رانندگی کنید. سرعت شتاب خودرو هم برای خودرویی به این سنگینی بسیار مناسب است.

البته فراموش نکنید که این خودرو با توجه موتور و وزن سنگینش، نیاز به مقدار زیادی سوخت دارد و نمی‌توانید انتظار مصرف کم سوختی مشابه خودروی Prius تویوتا را از آن داشته باشید.

از نکاتی که نیسان می‌توانست آنها را بهبود ببخشد، می‌توان به صدای کمابیش زیاد باد و سرعت دور زدن این خودرو اشاره کرد. البته با توجه به اینکه این یک خودروی پیکاپ غول پیکر محسوب می‌شود، نمی‌توان انتظار فرمان پذیری در حد خودرو‌های مسابقه‌ی مزدا را از آن داشت. با این حال فرمان پذیری آن همچنان جای بهبود دارد.

صندلی‌های خودرو و کابین آن به شدت راحت و لذت بخش هستند، اما قسمت پلاستیکی سقف کمی ارزان قیمت به نظر می‌رسد که البته مشکل بزرگی هم نیست.

در آخر، این خودروی دوست داشتنی با تمام نقاط ضعف آن، همچنان بسیار به صرفه و قدرتمند محسوب می‌شود و قطعا دل هواداران خودرو‌های پیکاپ را خواهد ربود.

قیمت پایه ای این خودرو 46.175 دلار است و هزینه‌ی ارسال و تحویل آن هم در حدود 1600 دلار برآورد می‌شود.

شما همچنین با خرید این خودرو یک گارانتی 5 ساله دریافت می‌کنید که شما را از تصادف‌های سنگین هم حفظ می‌کند که نکته‌ی بسیار مثبتی محسوب می‌شود.

بررسی خودروی پیکاپ Titan XD نیسان

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

9 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش