بررسی ساعت Galaxy Watch 4

0
299

وقتی گوگل و سامسونگ اعلام کردند که در آخرین نسخه Wear OS همکاری کرده‌اند، امیدوار شدیم که ساعت Galaxy Watch 4 یک ساعت هوشمند اندروید است که با اپل واچ رقابت خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از engadget، ساعت‌های Galaxy Watch 4 و Watch 4 Classic اولین دستگاه‌های سامسونگ هستند که از سیستم عامل جدید Wear OS استفاده می‌کنند.

بررسی ساعت Galaxy Watch 4

اما نرم افزار تنها ویژگی جذاب جدید این ساعت‌ها نیست. سامسونگ سنسورهای بیومتریک را ارتقا داده و از ویژگی‌های، اسکنر کلی بدن و ردیابی خواب بهتر استفاده کرده است. علاوه بر این پردازنده‌های جدید 5 نانومتری و نمایشگرها بهبود یافته‌اند.

مزایای ساعت Galaxy Watch 4:

  • قابلیت ردیابی سلامت
  • صفحه نمایش روشن و واضح
  • پشتیبانی از برنامه شخص ثالث
  • قاب چرخشی حساس به لمس

معایب ساعت Galaxy Watch 4:

  • عمر باتری کوتاه

قبل از بررسی بهتر است بدانید غیر از اینکه مدل کلاسیک دارای یک قاب چرخان فیزیکی است، تفاوت عمده‌ای بین دو مدل Watch 4 وجود ندارد. آن‌ها دارای سنسورهای ارتقا یافته، اندازه باتری و صفحه نمایش یکسان هستند.

Wear OS و One UI

در ابتدا با جذاب‌ترین تغییر در هر دو ساعت شروع کنیم: Wear OS.

نکته مهم این است که اکنون می‌توانید برنامه‌ها را مستقیماً از فروشگاه Play بارگیری کنید.

این رابط کاربری همچنین امکان همگام سازی ساعت و گوشی شما را فراهم می‌کند، به طوری که وقتی Do Not Disturb را در یکی از این دو فعال می‌کنید، در دیگری نیز فعال می‌شود. برخلاف نسخه‌های قبلی، سری Watch 4 با iOS کار نمی‌کند.

آخرین قابلیتی که سامسونگ از طریق One UI اضافه کرده است؛ کنترل‌های حرکتی است که این امکان را به شما می‌دهد تا با تکان دادن مچ دست یا بلند کردن بازو به تماس‌ها پاسخ دهید یا رد کنید.

سنسور و ویژگی‌های جدید

علاوه بر نرم افزارهای جدید، سری Watch 4 ارتقاء سخت افزاری داشته است. سامسونگ از سنسور بیومتریک جدید 3 در 1 استفاده کرد که سریعتر و سازگارتر است.

تجزیه همه جانبه‌ی اسکن بدن ، و بیان اینکه چقدر آب، چربی و توده اسکلتی در بدن دارید از ویژگی های این ساعت است.

یکی دیگر از موارد، تشخیص مداوم اکسیژن خون است. Watch 4 قادر به اندازه گیری ثابت این فاکتور در طول شب است.

یکی دیگر از موارد جدیدی که Watch 4 می‌تواند تشخیص دهد؛ خروپف و کیفیت است.

بقیه به روزرسانی ها شامل نظارت سریعتر بر ضربان قلب و الگوریتم‌های شمارش کالری به روز شده است.

طراحی و نمایش

یکی دیگر از مواردی که سری Watch 4 در آن ارتقاء پیدا کرده که چندان مشخص نیست صفحه نمایش است. نسخه‌های بزرگتر دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش 1.4 اینچی با وضوح تصویر 450 در 450 هستند، در حالی که مدل‌های کوچکتر دارای پنل های 1.2 اینچی هستند.

عملکرد و عمر باتری

فضای ذخیره سازی بیشتر شده است.

این ساعت‌ها همچنین قادر به ردیابی 95 نوع مختلف تمرین است.

متأسفانه به نظر می‌رسد همه این ارتقاءها به باتری آسیب وارد کرده است. بیشتر ساعت‌های هوشمند بین یک تا دو روز شارژ می‌مانند؛ ولی سری Galaxy Watch 4 به سختی یک روز دوام می‌آورد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها