بررسی مچ بندهای هوشمند هوآوی Band 4 و Band 4e

0
1934

در این مطلب، بررسی مچ بند هوشمند هوآوی Band 4 محور کار ما است؛ اما به صورت موازی مچ بند Band 4e را نیز بررسی می‌کنیم.

به گزارش کالاسودا و به نقل از notebookcheck، هوآوی ردیاب تناسب اندام نسل چهارم خود را در سه نسخه مختلف ارائه کرده است. در حالی که ردیاب تناسب اندام Band 4e قابلیت‌های کمتری را ارائه می‌دهد؛ اما یک ویژگی عالی و خارق العاده و منحصربه فرد را در خود جای داده است که در مدل‌های دیگر نیست.

Huawei Band 4 Pro با نمایشگر OLED تنها مدلی است که GPS دارد. Band 4 مانند Band 4 Pro، یک سنسور ضربان قلب را در خود جای داده است. در مقابل Band 4e فقط می‌تواند علامت ورود یک اعلان را نشان دهد؛ اما یک عملکرد خاصی را ارائه می‌دهد که در دو مدل دیگر وجود نداردد

یک سنسور 6 محوره در مدل Band 4e وجود دارد که می‌تواند، اطلاعات دقیق‌تری را ثبت کند، از این رو با قرار دادن آن برروی کفش و اتصال به برنامه سلامت هواوی ویژگی‌های بیشتر با دقت بالاتر در حین ورزش و بستکبال ثبت خواهد شد.

تجهیزات و بسته بندی

ردیاب هوشمند Band 4e با یک صفحه نمایش تک رنگ و یک دکمه درلبه پایینی آن طراحی شده است. اما Band 4 دارای صفحه نمایش رنگی و لمسی است. در مدل Band 4e کلیپی برای وصل کردن دستنبد به کفش وجود دارد که در صورت فعال کردن تشخیص خودکار، قادر است به صورت خودکار به حالت کفش تغییر کند. علاوه بر این، این مدل دارای شارژر با پایه است.

در مدل Band 4 ، هوآوی شارژر را به صورت هوشمندانه در بدنه ساعت قرار داده است. شما می‌توانید بدنه دستبند را مستقیماً به یك شارژر USB مربوطه وصل كنید.

هر دو ردیاب بدون برنامه Huawei Health و ورود به حساب Huawei قابل استفاده نیستند.

عملکرد و نرم افزار

در این میان تنها ردیاب Band 4 دارای صفحه نمایش لمسی است. ردیاب‌های سری Huawei Band-4 برای عملکرد از یک کلید سنسور در پایین صفحه نمایش استفاده می‌کنند؛ اما این کلید در ردیاب Band 4e تنها گزینه ورودی است.

Band 4 گزینه‌های نمایش و عملکرد بیشتری را ارائه می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید اعلان‌ها را در دستنبد خود بررسی کنید. با این حال حذف اعلان‌ها یک مشکل رایج است. زیرا خواندن آنها در گوشی همراه، باعث نمی‌شود که اعلان در دستنبد خاموش شود؛ بنابراین یا باید مجدداً اعلان‌ها را در ساعت خود بررسی کنید و یا آنها را به یک باره حذف نمایید.

Band 4 کنترل پخش موسیقی را ارائه می‌دهد، که به صورت جهانی با پخش کننده تلفن هوشمند کار می‌کند. در تست ما، این دستبند با پخش کننده موسیقی Deezer، Spotify و برنامه کتاب صوتی Audible از آمازون همگام سازی شده و کار کرد.

علاوه بر نمایش داده‌های تناسب اندام در نمودارهای کاربردی، برنامه Health پروتکل خواب را نیز نشان می‌دهد. اگرچه Band 4e دارای سنسور ضربان قلب نیست، اما می‌تواند مراحل مختلف خواب را با استفاده از سنسور حرکت بررسی کند.

تناسب اندام

هر دو مچ بند هوشمند در زمینه‌ی تناسب اندام به خوبی عمل می‌کنند. مدل Band 4 اطلاعات کابردی را در حین دویدن، راه رفتن، دوچرخه سواری و … در اختیار شما قرار می‌دهد. اما مدل Band 4e دارای ژیروسکوپ 6 محوره است که در حین دویدن اطلاعات دقیق‌تری را ثبت خواهد کرد.

اگر مچ بند هوشمند Band 4e را مستقیماً روی کفش ببندید، ژیروسکوپ 6 محوره آن می‌تواند جزئیات و آنالیزهایی را ارائه دهد که Band 4 قادر به ارائه آن نیست.

به طور مثال Band 4e الگو دویدن را از طریق تخمین درصد سطح تماس پاشنه، میانه و جلو پا بررسی کرده و در صورت اشکال به شما گوشزد می‌کند.

استفاده هم زمان از دو مچ بند هوشمند Band 4e و Band 4

در این تست ما از ردیاب Band 4 در دست و مدل Band 4e بر روی کفش استفاده کردیم. در این شرایط ضربان قلب ضبط شده از Band 4 و تجزیه و تحلیل حرکات با استفاده از Band 4e انجام شد و در نهایت تمام این اطلاعات با برنامه سلامت هواوی همگام سازی شد.

عکس‌های زیر، نمودارهای در حال اجرا را نشان می‌دهد که ابتدا برای هر یک از دستبندها و سپس به صورت مقایسه‌ای آورده شده است.

طبق گفته هواوی، ظرفیت باتری دو ردیاب تناسب اندام؛ 91 میلی آمپر ساعت در مدل Band 4 و 77 میلی آمپر ساعت در مدل Band 4e است. که طبق استفاده معمول به میزان یک هفته در مدل Band 4 و دو هفته در مدل Band 4e دوام دارد.

البته مانگاری باتری به کاربرد آن نیز بستگی دارد و بررسی و تأیید آن در مدت زمان کوتاه تست دشوار خواهد بود.

مچ بند هوشمند هوآوی Band 4e با قیمت 29 یورو (31 پوند) و هوآوی Band 4 با قیمت حدود 39 یورو (42 پوند) ارائه می‌شوند که با مچ بند هوشمند آنر Band 5 قیمت نزدیکی دارند.

افرادی که به دنبال یک ردیاب ساده برای ایجاد انگیزه در حرکت و ورزش هستند می‌توانند یکی از این دو مدل را انتخاب کنند. در صورتی که نمایش و کار با اعلان‌ها برای شما اهمیت دارد، هوآوی Band 4 را انتخاب کنید.

مچ بند هوشمند هوآوی Band 4 و Band 4e در حد ردیاب‌های دیگر هستند اما شما می‌توانید برای حداکثر کارایی از هر دو آنها به صورت موازی استفاده کنید. علاوه بر این استفاده موازی Band 4 در کنار Band 4 پرو با GPS برای دونده‌ها بسیار کاربردی است.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها