برزیل رکورد تولید زباله های الکترونیک را زد

0
590
برزیل رکورد تولید زباله های الکترونیک را زد|کالاسودا

برزیل رکورد تولید زباله های الکترونیک را زد|کالاسوداکالاسودا_برزیل در حوزه تولید زباله های الکترونیک رکورددار شود . این کشور با این رکورد ، نام خود را بین کشورهایی که چندان  دوست دار محیط زیست نیستند ثبت کرده است .

شایان ذکر است این رتبه تا پایان سال ۲۰۱۶ ثبت شده است . طی سال ۲۰۱۶ در این منطقه در حال توسعه حدود ۳.۳ میلیون تن زباله الکترونیک تولید شده که نسبت به سال ۲۰۱۴ حدود ۸ درصد افزایش نشان می دهد.

از یک سو این رکورد می تواند به عنوان موضوعی ناراحت کننده برای کشور برزیل در نظر گرفته شود و از سوی دیگر می تواند به عنوان یک عامل مهم در خصوص وضعیت برزیل در آمریکای لاتین در نظر گرفته شود. چرا که  بر اساس گزارش دانشگاه ملل متحد، برزیل در زمینه تولید زباله‌های الکترونیک به کشوری پیشتاز در منطقه آمریکای لاتین مبدل شده است.

طی  سال ۲۰۱۶ تنها ۲۰ درصد از زباله های الکترونیک در جهان بازیافت شده است و ۷۶ درصد از آنها به شیوه ای ناایمن در خانه ها یا ادارات انبار شده یا بی هدف رها شده اند.بر اساس گزارش ها ، از مجموع این زباله ها تولید ۲ میلیون تن از آنها در برزیل اتفاق افتاده که نسبت به سال ۲۰۱۴ ده درصد افزایش نشان می دهد. عدم وجود قوانینی برای رسیدگی به این مساله در برزیل باعث شده تا روند مقابله با این وضعیت مطلوب نباشد.

این در حالی است که قاره اروپا قوانینی برای رسیدگی به این مساله در حل تدوین است، در دیگر نقاط جهان برای غلبه بر این مشکل فعالیت خاصی انجام نشده است.درواقع به نظر می رسد برزیل به لحاظ پیشگامی حتی از کشورهای توسعه یافته نیز پیشی گرفته است .