برنامه آموزشی گوگل شناسایی اخبار جعلی را به کودکان آموزش می دهد

0
328
برنامه آموزشی گوگل شناسایی اخبار جعلی را به کودکان آموزش می دهد

اینترنت یک مکان عالی برای اطلاعات است، اما ما مطمئن هستیم که همان روز اول هرگز فکر نمی کردیم که اینترنت بتواند به منظور گسترش اخبار جعلی یا اطلاعات غلط، مورد سوء استفاده قرار گیرد. متاسفانه، این یک واقعیت است که ما امروز با آن مواجه شده ایم و به نظر می رسد که شناسایی اخبار جعلی سخت تر از همیشه است.

برنامه آموزشی گوگل چیست؟

با این حال، گوگل امیدوار است که در آموزش نسل های آینده درباره نحوه استفاده از اینترنت و چگونگی تشخیص اطلاعات درست از غلط مطلوب عمل کند. برای اینکه بیشتر با این مقوله آشنا شوید، باید گفت که  چند سال پیش، گوگل برنامه آموزشی “Be internet awesome” را برای آموزگاران  و استفاده برای دانش آموزان آنها به راه انداخت، و تغییراتی را هر ساله ضمیمه کار خود می کند.

تغییر اخیر در برنامه درسی گوگل باعث اضافه شدن آنچه که آنها “سواد رسانه ای” می نامند، شده است. گوگل در این برنامه جدید در پی آموزش این مسئله به دانش آموزان است که بتوانند اخبار درست و موثق را از اخبار فیک و جعلی تشخیص دهند.

برنامه آموزشی گوگل چیست؟

نحوه تدریس

این موضوع با همکاری Net Safety هماهنگ شده است و ایده این است که به کودکان کمک خواهد کرد که در مورد نحوه نمایش مقالات و مباحث به طور بالقوه جعلی بیش از پیش تفکر و تحلیل کنند. این شامل URL های مشکوک و همچنین عنوان های گمراه کننده ای است که می تواند فیک باشد.

همچنین مهارتهای تفکر انتقادی و نحوه نمایش منابع خبری معتبر یا غیر معتبر و نحوه مسئولیت پذیری بیشتر در هنگام به اشتراک گذاری آنچه در فضای آنلاین پیدا می کنید، نیز به این کودکان تدریس می شود.

برنامه مشابه شرکتهای دیگر برای کاهش اخبار جعلی

برنامه مشابه شرکتهای دیگر برای کاهش اخبار جعلی

گوگل اولین شرکتی نیست که سعی می کند کاربران را در تشخیص اخبار جعلی آموزش دهد. ما تلاش های مشابهی را از سوی YouTube و اپل نیز در این خصوص دیده ایم. یوتیوب اعلام کرد که مبلغ ۲۵ میلیون دلار رو به جلوگیری از انتشار اخبار جعلی در برنامه ی خود اختصاص داده است.

این موضوع بخشی از بودجه ۳۰۰ میلیونی گوگل در زمینه اخبار موثق است که در ماه مارس اجرایی شده است. شرکت یوتیوب همچنین از یک سری تولید کنندگان محتوا در زمینه آموزش کاربران مخصوصا کودک کمک گرفته است و محتواهایی در زمینه امنیت دیجیتال برای رنج سنی کودک و نوجوان تولید کرده است.

برنامه مشابه شرکتهای دیگر برای کاهش اخبار جعلی

برنامه فیس بوک چه بود؟

فیس ‌بوک نیز برای مقابله با انتشار این نوع اخبار، قابلیتی به سرویس خود اضافه کرده است که خبرهای ساختگی را علامت ‌گذاری می‌ کند. جالب است بدانید که اولین اقدام فیس ‌بوک در این پروژه اخیرا اجرا شده است و خبرهای جعلی، با برچسبی با عنوان Disputed علامت‌گذاری می ‌شوند.

این عبارت به‌ طور کلی به معنای خبرهای مورد بحث و مشکوک با احتمال جعلی بودن زیاد است. این شرکت اعلام کرده است که طبق مطالعات انجام شده توسط 3 سازمان مستقل و یافته هایی که از این سازمان ها به دست آمده است، نشان می دهد که اخبار جعلی فیس بوک در این پلتفرم رو به کاهش است. این به این معنا نیست که این اخبار به طور کامل حذف شده اند، اما به طور قطع تعداد آنها نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

برنامه فیس بوک چه بود؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها