7 برنامه جاسوسی از استور رسمی گوگل حذف شدند

0
370
7 برنامه جاسوسی از استور رسمی گوگل حذف شدند

گوگل 7 نرم افزار را از استور رسمی خود حذف کرد. این نرم افزار ها به نوعی به جاسوسی میان کاربران، روابط عاطفی افراد و کودکان طراحی شده بودند.

چند روی پیش شرکت امنیتی Avast 4 برنامه را به گوگل گزارش داد که نشان می دهد این نرم افزار ها مخاطبین، پیام های متنی، و حتی تاریخچه گوشی های موبایل کاربران را مشاهده می کنند.روز بعد نیز سه نرم افزار دیگر به عنوان سوء استفاده از اطلاعات کاربران در نظر گرفته شد و در اختیار گوگل قرار گرفت.

معرفی نرم افزار های جاسوسی موجود در گوگل پلی

پس از اعلام این گزارش گوگل برای حفظ کاربران و امنیت آن ها نرم افزار های یاد شده را حذف کرد. نرم افزار های Spy Kids Tacker، Phone Cell Tracker، Mobile Tracking، Spy Tracker، SMS Tracker، Employee Work Spy و Track Employees Check Work Phone Online Spy Free نام این نرم افزار ها است و در مجموع بیش از 130 هزار بار دانلود شده است.

به طور کلی افرادی که این برنامه ها را در گوشی هوشمند اندروید خود نگه می دارند نیز باید آن ها را حذف کنند، در صورتی که برخی از اطلاعات خود در این نرم افزار ها را نیاز دارید آن ها را بکاپ گرفته و نرم افزار ها را که به عنوان ابزار جاسوسی در نظر گرفته می شوند را حذف کنید.

معرفی نرم افزار های جاسوسی موجود در گوگل پلی

بر اساس اخبار منتشر شده نرم افزارهای بسیاری وجود دارد که این مشکلات را برای کاربران ایجاد می کنند. یکی از مهم ترین مشکلات را باید سوء استفاده هایی دانست که علاوه بر نقص حریم خصوصی مشکلات بسیاری به طور مستقیم برای کاربران ایجاد می کند.

به طور کلی این نرم افزار ها غیر اخلاقی هستند و نباید در فروشگاه هایی مانند گوگل پلی در اختیار کاربران قرار گیرد. زیرا این نرم افزار ها می تواند اطلاعات شخصی کاربران بسیاری را به سرقت ببرد.

بر اساس ادعای گوگل این شرکت از سیستم اتوماسیونی به عنوان یک تیم کارشناسی خبره استفاده می کند تا برنامه هایی که برای آن ها ارسال می شود را مورد بررسی قرار دهد و برنامه ها باید مطابق استاندارد های شرکت بر اساس حفظ حریم خصوصی باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها