بیش از 170 برنامه مخرب در فروشگاه پلی استور کشف شد

0
117
بیش از 170 برنامه مخرب در فروشگاه پلی استور کشف شد

اگر آخرین خبرها را پیگیری کرده باشید، باید بدانید که به نظر می رسد که پلی استور گرفتار برنامه های مخرب جدیدی شده است. برای شروع ، یکی از محبوب ترین ابزارها – CamScanner – در استفاده از یک رفتار تبلیغاتی مزاحم مقصر شناخته شد.

برنامه های مخرب تبلیغاتی با میلیون ها دانلود

حتی اگر آنها اپلیکیشن هایی بودند که به دلیل ارائه تبلیغات از آنها انتقاد می شد، باز هم کارشان صحیح نبود. چند هفته بعد ، اکنون یک گزارش دیگر توسط یک محقق کشف برنامه های مخرب در ESET حدود 172 برنامه مخرب را در این فروشگاه گرد آورده است و این موضوع را در توئیتی به گوش بقیه رسانده است.

این موضوع کاملاً نگران کننده است که گوگل به محققان ثالث نیاز دارد تا برنامه هایی را که مضر هستند را پیدا کند. دسته مخرب شناسایی شده شامل برنامه های آلوده شده توسط ابزارهای تبلیغاتی مزاحم ، کلاهبردارهای اشتراکی، تبلیغات پنهان، اشتراک پیام کوتاه پریمیوم و موارد دیگر است.

برنامه های مخرب تبلیغاتی با میلیون ها دانلود

بیشتر بخوانید: نحوه گزارش برنامه های مشکوک در گوشی های اندروید

بسیاری از برنامه هایی که به نظر می رسید مخرب باشند، اکنون حذف شده اند. با این حال ، اوضاع گوگل پلی استور هنوز امیدوار کننده نیست. شاید گوشی شما در معرض ریسک و هک قرار نگرفته باشد، اما آیا نصب این اپلیکیشن های جدید ارزش دارد که میلیون ها کاربر اندرویدی را در معرض خطر قرار دهد؟ اگر نگاهی دقیق تر به آمار بالا بیندازید ، مشاهده می کنید که برنامه های مخرب بیش از335 میلیون بار نصب های داشته اند که این موضوع مطلوب به نظر نمی رسد.

امنیت بیشتر در پلی استور اعمال می شود؟

گوگل ممکن است بخواهد در مورد کاهش تعداد برنامه ها یا اجرای دستورالعمل های دقیق بررسی برای تأیید یک برنامه در فروشگاه پلی استور فکر کند. از این طریق ، می توانیم بیشتر نگران برنامه هایی که در دستگاه اندرویدی خود داریم باشیم. تصور نکنید که هر برنامه موجود در فروشگاه Google Play برای استفاده امن است. برنامه های مشکوک هر از گاهی از جانب این برنامه بلاک می شوند. با این حال شما نیز مراتب احتیاط را طی کنید. خوشبختانه  Google راهی را برای گزارش برنامه هایی که احساس می کنید مشکوک هستند ، به کاربران ارائه می دهد.

نظر شما در مورد این گزارش چیست؟ نظرات خود را در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها