آمازون، معلم زبان برنامه نویسی کودکان می شود

0
624
آمازون، معلم زبان برنامه نویسی کودکان می شود

آمازون، معلم زبان برنامه نویسی کودکان می شودکالاسودا – پس از مایکروسافت و برنامه های اموزشی اش اکنون نوبت آمازون است که پرده از برنامه های اموزشی خود بردارد.

اکنون این شرکت اعلام کرده است که برنامه دارد زبان برنامه نویسی را به 10 میلیون کودک دانش آموز اموزش دهد و تعداد کودکان بیشتری را درگیر علوم کامپیوتر کند.

برنامه های آموزشی آمازون

این کمپانی طی چند روز گذشته پرده از برنامه ای برداشت که هدف آن آموزش 10 میلیون دانش آموز طی یک سال برای زبان برنامه نویسی است. آمازون بیان کرده است که این طرح را در اردوهای تابستانی، آموزش معلمان و سایر طرح هایی که برای کودکان و نوجوانان خانواده های کم درآمد در نظر گرفته ارائه خواهد کرد. آموزش زبان برنامه نویسی می تواند به نفع آنها در آینده باشد. این شرکت امیدوار است که بتواند این آموزش را به دانش آموزان سیاه پوست، اسپانیایی زبان و دختران را نیز طی طرح های آتی یاد دهد.

آمازون برچسب قیمتی که روی این برنامه های آموزشی آمازون وجود را کاهش داده و نام آن را Amazon Future Engineer یعنی مهندس آینده آمازون گذاشته است. این شرکت متعهد شده است که 50 میلیون دلار را متعهد به صرف آموزش در علوم کامپیوتر کرده است. برنامه های آموزشی امازون در راستای استعداد یابی کودکانی است که در اینده می توانند به یک مهندس تبدیل شوند.

آمازون، معلم زبان برنامه نویسی کودکان می شود

برنامه های مشابه در حوزه برنامه نویسی

جالب است بدانید که پیش از این شرکت هایی مانند مایکروسافت و فیس بوک برنامه های مشابهی را اجرا کرده بودند که البته منفعت آن در نهایت به خود این شرکت ها می رسد که با کمبود نیروی متخصص برای اجرای ابتکار عمل های تازه مواجه هستند. برنامه در نظر گرفته شده مایکروسافت شامل سه دوره مخصوص دانش آموزان ۱۴ سال و بالاتر است به طوری که هر کدام بر روی بخش‌ های متفاوتی از برنامه نویسی و طراحی در توسعه بازی های کامپیوتری تمرکز داشت.

 مایکروسافت این کار را برای مدت محدودی در شهرهای بزرگی مانند نیویورک و سیدنی در قالب ورکشاپ هایی به مورد اجرا گذاشت تا کودکان بتوانند در برنامه نویسی مختص ایکس باکس و بازی های کامپیوتری آموزش ببینند. در نهایت پروژه هایی در اختیار این کودکان قرار داده است که دانش آموزان با انجام آنها در منزل هر کنسول را به یک کلاس درس تبدیل می کردند و به ازای هر اکانتی که در ایکس باکس وان منتشر می کردند، کمک 20 دلاری دریافت می کردند. چنین برنامه هایی می تواند کودکان را تشویق به دانستن چنین علومی کند که در دنیای فناورانه امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.

با عضویت در صفحه اینستاگرام کالاسودا  در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها