برنامه یوتیوب برای تسخیر بازارهای مختلف دنیا

0
426

کالاسودا – یک مقام ارشد یوتیوب در حال ایجاد مجموعه فیلمنامه هایی با هدف قرار گرفتن دیگر بازارهای بین المللی همانند فرانسه، آلمان، ژاپن، مکزیک و هند است تا بتواند مشتریان بالقوه را به سرویس اشتراک خود جذب کند.

سوزان دنیل، مدیر برنامه ریزی جهانی یوتیوب در مصاحبه ای در این باره گفت: برنامه ریزی در قالب ژانرهای مختلف مانند مستندهای موسیقی، مجموعه های واقعی، نمایش های تلویزیونی گفتگو محور و سریال های مختلف به زودی برای این شبکه به وقوع خواهد پیوست. این محصولات در زبان های محلی و همراه با زیرنویس برای دیگر بازارها تولید خواهد شد.

برخی از برنامه ها در YouTube Premium که سرویس اشتراک ماهانه یوتیوب است منتشر میشود که پیش از یوتیوب قرمز نامیده میشد. محتواهای دیگر نیز در سرویس رایگان یوتیوب با تبلیغات در دسترس است. دانیلز در این باره میگوید: ما در حال هدف قرار دادن بازارهایی هستیم که اعتقاد داریم که در آن مشترکین بالقوه در حال افزایش چشمگیری هستند و خواهان جذب آنها هستیم.

یوتیوب قبلا تعدادی نمایش اصلی را در کره جنوبی و هند به نام Uncricket در یک نمایشنامه هندی در خصوص کریکت منتشر کرده بود. او در این باره می گوید: این نمایش فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

دانیلز همچنین گفت که این یک نمایش واقعی با هنرنمایی ستارگان پاپ کره جنوبی و گروه Big bang بود که سبب شد میزان مشترکین این شبکه افزایش یافته و ۵۰ درصد از مشتریان جدید از خارج از کشور کره وارد سایت شده بودند.

او گفت که جزئیات بیشتر در مورد این برنامه بین المللی هفته های آینده منتشر خواهد شد. یوتیوب با شرکت های همانند نتفلیکس و آمازون در این زمینه رقابت خواهند کرد چرا که آنها نیز در تولید برنامه به زبان محلی برای مخاطبین آنلاین در سراسر دنیا سرمایه گذاری کرده اند.

اولین برنامه اصلی یوتیوب در این زمینه از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است و با مجموعه ای از سریال ها از جانب تولیدکنندگان های ویدئوهای محبوب شروع شد. یوتیوب بعدا برنامه هایی را از ستارگان هالیوود نیز منتشر کرد و مجموعه ای از برنامه های کودکان شامل فرویت نینجا فورس و … را نیز به ان اضافه کرد.

البته دانیلز اشاره کرد که در لیست برنامه های جدید این شبکه، فعلا برنامه جدیدی با محتوای هدف کودکان ترتیب داده نشده است. او گفت که اپلیکیشن Youtube kids در واقع این جامعه هدف را بر عهده گرفته است و شرکت اعتقادی به اینکه محتوای کودکان در حال حاضر منجر به مشترکین بیشتر در این بازه می شود ندارد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید