برنامه پیشرفته گوگل برای امنیت بیشتر کاربران ارائه شد

0
660

کالاسودا – گوگل امنیت حساب های خود را بسیار جدی گرفته است،  با استفاده از سرویس های گوگل و سخت افزارهای مرتبط شما بیشتر از پیش می توانید از حریم خصوصی خود استفاده کنید.

گوگل گام های بزرگی را برای حفظ کاربران غیرمجاز از حساب شما به انجام رسانده است. این شرکت همچنین دارای برخی از ابزارها و سیاست هایی است که به شما اجازه می دهد از ورود کاربر غیر مجاز جلوگیری کنید، مثلا کروم وبسایت هایی که دارای محتوای مخرب هستند را بلاک می کند. همچنین با توجه به میزان اعتمادی که به داده های شخصی خود دارید، گوگل می تواند یک مدل کسب و کار به شما ارائه کند. انجام دادن بازیهای آنلاین و سریع در فضایی امن نیز یکی دیگر از این مسائل برای اعتماد کاربران به گوگل است.

محافظت و امنیت بیشتر

آنچه گوگل نمی تواند کنترل کند، در واقع کلاهبرداری آنلاین و مهندسی شبکه های اجتماعی است. جای تعجب است که بسیاری از افراد نسبت به ارسال اعتبارنامه های حساب کاربری خود از طریق تظاهر به ورود به سیستم قانونی یا ادعای نیاز به آنها برای رفع یک مشکل ، آسیب پذیر هستند.

حملات فیشینگ تصادفی درهر زمان می توانند به وقوع بپیوندند، اما بعضی از افراد در معرض خطر بیشتری هستند و اغلب به دلیل داده هایی که ممکن است به آن دسترسی داشته باند، مورد هدف حملات قرار میگیرند. گوگل برای افرادی که سیاستمدار، روزنامه نگار، فعالان اجتماعی و یا هرکدام از شخصیتهای برجسته عمومی و یا مدیران اجرایی برنامه ای دارد که آن را برنامه حفاظت پیشرفته یا Advanced Protection Program  می نامد.

برنامه حفاظت پیشرفته چگونه کار میکند؟

حفاظت پیشرفته با اضافه کردن یک لایه هویت فیزیکی به امنیت حساب شما از طریق استفاده از کلیدهای امنیتی کار می کند. این مانع از ورود هکرها یا دیگر افراد به سرویس گوگل حتی در صورتی داشتن گذرواژه شما می شود.

وقتی برای اولین بار برای ورود به صفحه وب یا برنامه اقدام می کنید، ابتدا باید با یکی از کلیدهای فیزیکی احراز هویت خود را تائید کنید. این بدین معنی است که شما باید یک کلید برای ورود به جیمیل و گوگل فوتوز داشته باشید. همچنین این بدین معنی است که اگر یک فایل ورد را بخواهید باز کنید، برای ورود به سیستم به احراز هویت نیاز دارید.

برنامه حفاظت پیشرفته در زمان اجرا می تواند از مرورگر شما نیز به صورت خودکار محافظت کند و تنها از سروری که شما تعیین کرده اید وارد اکانت شما شوید. اگر یک سایت یا مرورگر سروری دیگر به آن متصل شوید، آن را بلاک خواهد کرد. همچنین تنها از طریق مرورگر کروم می تواند به اطلاعات اکانتهای خود از طریق وب دسترسی داشته باشید. بنابراین تحت این برنامه، تنها افرادی با یوزرنیم درست، پسورد درست و کلید امنیتی درست به اکانت گوگل وارد شوند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید