برنامه 2 روزه آذری جهرمی در اروپا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز گذشته راهی ژنو شده، امروز به اتریش می رود.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته به ژنو سفر کرد و در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی حضور یافت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی 2019 که هم اکنون در ژنو سوییس در حال برگزاری است، با بیان اینکه هدف 16 توسعه پایدار به ساخت نهادهای کارآمد و مسئول در تمام سطوح می‌پردازد، گفت: با توسعه خدمات دولت الکترونیکی تلاش کرده‌ایم که کارایی، دسترس‌پذیری، شفافیت و پاسخگویی را در بخش دولتی تسهیل کنیم بطوریکه دولت ایران در حال حاضر 201 خدمت دولتی عمومی و 734 خدمت تخصصی از خدمات بخش قضایی و کشاورزی گرفته تا آموزش، سلامت و فرهنگ را به صورت الکترونیکی ارایه می‌دهد.

وی با اشاره انجام به بیش از 350 میلیون تراکنش در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (GSB) در سال گذشته، افزود: در حال حاضر 44 نهاد از جمله بانک مرکزی، پلیس، صنعت و …، خدمات شان را در بستر GSB ارائه می‌دهند که تعداد این تراکنش‌ها فصل به فصل افزایش داشته و بیشترین میزان آن در فصل زمستان بوده است.

او پس از آن با همتای بلغارستانی خود در ژنو به دیدار و گفت و گو پرداخت.

امروز نیز آذری جهرمی راهی وین خواهد شد تا در این سفر یک‌روزه با مدیر دفتر امور فضایی ملل متحد در وین دیدار کند.
امضای سند همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) از دیگر برنامه‌های این سفر است.

طبق این تفاهم‌نامه، یونیدو به‌عنوان شریک وزارت ارتباطات ایران در حمایت از فعالیت‌های استارتاپی و انواع خدماتی برای ایجاد شغل در حوزه ICT همکاری می‌کند.

ایران همکاری چهارجانبه‌ای با روسیه، آذربایجان، ترکیه و ایران در حوزه رونق فعالیت‌های استارتاپی در منطقه دارد و طبق آن یونیدو به‌عنوان مشاور ایران به این حوزه وارد شد.
گفتنی است، اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به مدت پنج روز با حضور بیش از سه هزار نفر از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود که طرح شبکه علمی ایران (شعا) نامزد دریافت جایزه این اجلاس است.
این اجلاس هرساله با هدف گفتگو و تبادل‌نظر بین‌المللی با کمک اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) در سطح وزرا و معاونان کشور‌های مختلف برگزار می‌شود و موضوع اصلی اجلاس امسال، نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است.
در این اجلاس دو پنل تحت عناوین آینده مشاغل در اقتصاد‌های مبتنی بر فاوا (توسط وزارت ارتباطات) و علم، نوآوری و آینده دانشگاه (توسط دانشگاه علم و صنعت) مربوط به ایران است که با آینده‌نگری توسعه فناوری ارتباطات برای دانشگاه‌ها و مشاغل برگزار شده است.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

16 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش