برند های چینی ؛ قطب سازنده ی گوشی های هوشمند نسل جدید

0
744

کالاسودا- برند های چینی بازار جهانی موبایل را به دست آورده اند. چند روز پیش خبری منتشر شد که برند های پرفروش گوشی های هوشمند را مورد بررسی قرار داد و لیستی را معین کرد که نشان می داد در میان برندهای پرفروش بازار جهانی موبایل تنها دو نام غیر چینی وجود دارد و این به معنای سلطه ی کشور چین بر روی بازار جهانی موبایل است. برند های شیائومی ، هواوی ، اوپو و ویوو برند های پرفروش کشور چین هستند البته در این میان نام های دیگری نیز وجود دارد که به تازگی روانه بازار فروش شده اند و توانسته اند نام خوبی را به ارمغان بیاورند. برترین نمونه این برندها بدون شک وان پلاس است که توانسته رشد خیره کننده ایی را با خود به همراه داشته باشد.

بر طبق گزارشات منتشر شده برند های چینی رشد بسیار خوب ۲.۲ درصدی را داشته اند و این رشد منجر به افزایش ده درصدی فروش موبایل های این کشور شده است. این برند ها به طور کلی در سه ماه دوم سال ۹۴.۲ میلیون گوشی هوشمند فروخته اند که رقم بسیار قابل توجهی برای این کشور محسوب می شود. حال بدون شک یک هدف ایجاد می شود رسیدن به عدد صد میلیون گوشی هوشمند در سه ماه سوم سال که می تواند خبر بسیار خوبی برای ان کشور پرجمعیت باشد.

نکته قابل توجه در این گزارش ها روند صعودی تمام برند مشهور چینی در زمانی که برند های کره ای و ژاپنی با روند نزولی عجیبی در بازار هستند و به نظر می رسد به زودی به دوران خود پایان دهد، برند های چینی توانسته اند موفقیت بسیار خوبی را به دست آورند و تنها اپل را در کنار خوب می بینند. آیفون نیز توانست با عرضه گوشی های آیفون ایکس ، آیفون ۸ و ۸ پلاس فروش همیشگی خوبی داشته باشد اما این بار اپل جایگاه خود را نداشته است و بعد از مدت ها به رتبه سوم فروش بازار موبایل رسیده است که یک جایگاه بسیار بد برند این برند قدرتمند محسوب می شود و از طرفی دیگر نیز برند کره ایی سامسونگ با وجود اینکه پرفروش ترین برند موبایل نیز محسوب می شود با کاهش فروش بسیار زیادی رو به رو شده است. در این میان برند پرطرفدار چینی هواوی توانسته است به موفقیت های بسیار دست یابد و به نوعی قدرتمند ترین برند چینی موبایل محسوب می شود در سال اخیر به رتبه دوم پرفروش ترین برند موبایل رسید و توانست با موفقیت های بسیار زیاد در زمینه های مختلف از جمله عرضه گوشی هوشمند با سه دوربین ، عرضه گوشی های خوش قیمت و …. تمام نگاه های بازار را به سمت خود بکشاند.

با این وجود هنوز هم جمله این برند چینی است!!!  در بازار های بسیاری وجود دارد اما به نظر می رسد باید به مرور با این لفظ خداحافظی کرد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها