برچسب های هوشمند برای درمان بیماری های عفونی

0
461

کالاسودا_امروز در کالاسودا می خواهیم راجع فناوری و تکنولوژی تازه ای که به بازار آمده صحبت کنیم ، این فناوری همانند یک مرحم می تواند زخم های شما را درمان کند. این برچسب های هوشمند توسط محققین دانشگاه نبراسکا توسعه یافته است.

آقای علی تمایل دستیار پروفسور دپارتمان مهندسی متالوژی و مکانیک این دانشگاه اظهار داشت : (( ما یک برچسب هوشمند و اتوماتیک را ساخته ایم که می تواند PH را اندازه گیری کند ، میزان عفونت را بررسی و به مقدار لازم آنتیبیوتیک به محل زخم اضافه کند. این موضوع می تواند میزان مراجعین به بیمارستان ها را کاهش دهد و حتی مدت زمان رسیدگی به زخم ها را نیز بهبود ببخشد. ))

این برچسب دارای سنسورهایی است که می تواند هم دما و هم PH را تعیین کند. این سنسورها می تواند میزان آلکالاین بودن زخم ، وجود یا عدم وجود باکتری و حتی سوختگی را تشخیص دهد. در داخل این سنسورها کپسول هایی نیز قرار داده شده که به میزان موردنظر آنتی بیوتیک به محل زخم اضافه کنند. اگر عفونتی بر روی زخم شما وجود داشته باشد این برچسب به صورت اتوماتیک آنتی بیوتیک به محل زخم اضافه می کند. در آزمایشات نشان داد که این برچسب می تواند به میزان ۹۰ درصد باکتری را نابود کرده و میزان PH خون را به حالت طبیعی بازگرداند.

آقای تمایل اشاره کردند که : (( درمان زخم های مزمن دیابتی از کارهای سریع این برنامه می باشد. اگر رسیدن به این موضوع نیازمند تحقیقات و بررسی های بیشتر می باشد.برای مثال می توان یک سیستم مشابه ساخت که بتواند میزان گلوکز را برای بیماران دیابتی تنظیم کند. ))

مرحله بعدی این سیستم پردازش و بهبود سیستم دارو رسانی این دستگاه می باشد و قرار شده که از ورژن های اولیه این برچسب بر روی حیوانات کوچک آزمایش گردد. اگر آزمایشات موفقیت آمیز باشند احتمالاً به مرحله آزمایش بر روی انسان نیز خواهند رسید.

آقای علی تمایل اظهار داشتند که : (( خیلی از افراد دارای زخم های مزمن و عفونی هستند که آرزوی ما این است که بتوانیم این بیماران را با این روش درمان و راه کاری اساسی در این زمینه پیدا کنیم. ))

باید این موضوع رو هم اشاره کنیم که در  در تیم این دستگاه اسم نخبگان ایرانی زیادی را مشاهده می کنیم مانند رحیم رحیمی، اکبر خلیل پور، ایمان یزدی ، گیتا کیایی و این موضوع نشان دهنده این می باشد که نخبگان ایرانی چه کارهای بزرگی برای نام کشورمان در جهان انجام می دهند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها