بزاق دهانتان می تواند هزینه های برق را کاهش دهد

0
380

بزاق دهانتان می تواند هزینه های برق را کاهش دهد|کالاسودا

کالاسودا-پژوهشگران آمریکایی موفق به  ساخت نوعی باتری شدند که با کمک بزاق دهان فرد شارژ می شود. موضوعی که می تواند نه تنها به لحاظ فناوری، بلکه به لحاظ حمایت از محیط زیست با اهمیت تلقی شود.

این روزهای گرم تابستان، هیچ نوع چاره ای برای افراد باقی نمی گذارد، جز این که با کمک  انواع کولر و وسایل خنک کننده برقی سرمای خانه و محل کار را تامین کنند.

اما مشکل اینجاست که این تامین برق اغلب با هزینه هایی سنگین همراه می شود. درواقع از قطعی برق که بگذریم به این موضوع می رسیم که دولت ها برای تامین برق هزینه هایی سنگینی را متقبل می شوند. از سوی دیگر خانواده ها نیز برای پرداخت قبوض خود ناچارند هزینه هایی سنگین پرداخت کنند.

اما اگر بدانید تنها با بزاق دهانتان موفق خواهید شد باتری های خانگی را شارژ کنید چطور ؟ آیا می توان امیدوار بود که با کمک این روش هزینه های تامین برق خانگی کاهش پیدا کنند؟

گویا  پژوهشگران دانشگاه بینگهمتون پاسخی برای این پرسش پیدا کرده اند. این پژوهشگران باتری ساده ای تولید کرده اند که برای شارژ کردن آن می توان از مواد ارگانیک موجود در آب دهان انسان استفاده کرد.

بزاق-دهانتان-می-تواند-هزینه-های-برق-را-کاهش-دهد|کالاسودااما مکانیسم عملکرد این باتری ها دقیقا چگونه است ؟ این باتری قابلیت استفاده در طیف گسترده ای از وسایل الکترونیک را دارند. باتری های مذکور بسیار باریک و کاغذی بوده و محیط زیست را هم آلوده نمی کنند. همچنین می توان از آنها در شرایط آب و هوایی دشوار و حتی صحراهای خشک و سوزان استفاده کرد.

نمونه اولیه این باتری که توسط محققان تولید شده با استفاده از مقدار اندکی از آب دهان می تواند یک چراغ  LED را به مدت ۲۰ دقیقه روشن نگه دارد. از این باتری های ساده می توان برای تامین برق مورد نیاز دستگاه ها و ابزار پزشکی مانند ابزار تست حاملگی، تست HIV، برخی انواع نمایشگرها و غیره استفاده کرد.

سرهم کردن و تولید این باتری ها کار ساده ای است و با هزینه اندک قابل انجام است. باتری های یادشده علاوه بر آب دهان با استفاده از آب کثیف و تسویه نشده هم کار می کنند. در تولید این باتری از مواد ساده ای مانند کاغذ، کربن و موم چاپ شده استفاده شده است.  اما در آنها سلول های باکتری های خاصی نیز وجود دارد که exoelectrogen نام دارند و قادر به تولید انرژی الکتریکی هستند.

به نظر می رسد با کمک این باتری ها، روزهای روشن در راه هستند .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها