بزرگترین تلسکوپ دنیا در شیلی ساخته میشود

0
429
بزرگترین تلسکوپ دنیا در شیلی ساخته میشود|کالاسودا

بزرگترین تلسکوپ دنیا در شیلی ساخته میشود|کالاسوداکالاسودا – از هاوایی تا شیلی، دانشمندان به جستجوی بهترین مکان برای داشتن دیدی واضح، تاریک و مناسب برای مکاشفه در فضا و رصد ستارگان، فرو رفتن در دنیای و اجسامی هستند که بسیاری از ما دور است و با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست.

یک رصدخانه جدید به نام  Giant Magellan Telescope در کشور شیلی در حال ساخت است که با آن حتی میتوان دورترین اجرام آسمانی را تماشا کرد و جو سیاره را نیز دید. اما اکنون این پروژه به مرحله حساسی رسیده است. دانشمندان 7 آینه بسیار بزرگ را در ساخت این تلسکوپ به کار گرفتند تا توسط آن این امور نجومی را به انجام برسانند.

 بر طبق گفته های سخنگوی این سازمان، فرایند ساخت این آینه ها توسط خود شرکت با ذوب چند تن شیشه با چرخش 5 بار در دقیقه انجام می شود. پس از خنک سازی، شیشه به شکل مورد نظر صیقل داده میشود و انتظار میرود که این آینه تصاویر واضح تری نسبت به دیگر تلسکوپها نظیر هابل ثبت کند. ساخت این آینه ها ابدا کار ساده ای نبوده، چرا که بسیار تکنیکی و فنی محسوب میشد. با ساخت این آینه دنیا در اینده در انتظار شگفتی دیگری است.

کار ساخت از سال 2015 شروع شده و سال 2023 زمانی است که برای شروع به کار این تلسکوپ تخمین زده شده است. شاید فکر کنید که این زمان طولانی است، اما چهارچوب زمانی که برای این کار تعیین شده است به طور میانگین مناسب و حتی برای چنین پروژه بزرگ علمی ای سریع نیز بوده است.

پاتریک مک کارتی مدیرعامل شرکت GMTO که کار ساخت این تلسکوپ را بر عهده دارد در این باره میگوید: اجرای پروژه های بزرگ یا مگاپروژه در کشورهای دیگر ممکن است 20 سال به طول بیانجامد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها