ایرانی ها آماده بزرگترین حراج سال می شوند

0
2667
ایرانی ها آماده بزرگترین حراج سال می شوند

بلک فرایدی یا جمعه سیاه یک رویداد تخفیفی برای فروش است که در آغاز تنها در آمریکا شناخته شده بود، اما اکنون نه تنها در دنیا که در کشور ما نیز مورد استقبال برندها واقع شده و آنها بهترین استفاده را از این برای فروش بیشتر محصولات خود رویداد می کنند.

طبق تحلیل ها اکنون 44 درصد از ایرانی ها با این مفهوم آشنا هستند و آن را می توان به لطف تبلیغات ویروسی که از سال 2016 و با رویدادی به نام حراجمعه شروع شد دانست. سال گذشته شرکت هایی مانند سام سرویس، دیجی کالا، بانی مد، دیجی استایل و … رویدادهای فروش خود را برگزار کردند و امسال نیز سایت های فروش آنلاین زیادی به این جمع پیوسته اند. میانگین تخفیف سایت های ایرانی در این زمینه به طور متوسط 44% بوده اما در سراسر جهان 55% بوده است.

فرصتی برای خرید حضوری و اینترنتی

البته بلک فرایدی تنها محدود به فروش اینترنتی نیست و بسیاری از کسب و کارها تخفیف ها را برای فروش حضوری کاربران نیز فراهم کرده اند.  جالب است بدانید که طبق آمار سایت بلک فرایدی گلوبال  32 درصد ایرانیان در فروش بلک فرایدی شرکت می‌کنند که این میزان هر ساله 13 درصد رشد داشته است و از این میان 19 درصد خریداران، برای بلک فرایدی به مراکز خرید سنتی مراجعه می‌کنند و جالب این است که مطابق این آمار 45 درصد از خریداران در جستجوی پیشنهادهای سودآور در اینترنت هستند. بنابراین آنها هم کانال های آنلاین و هم سنتی را رصد می کنند. به همین بهانه در مقاله زیر به تعدادی از سایت هایی ایرانی و خارجی که رویدادهای تخفیف فروش خود را در تاریخ 2 و 3 آذر ماه به مناسبت بلک فرایدی برگزار کرده اند اشاره می شود.

رویداد حراجمعه بامیلوبزرگترین حراج سال ، رویداد حراجمعه بامیلو

بامیلو که به نوعی آغاز کننده این جریان در ایران بود، روز 2 و 3 آذر امسال نیز باز هم در این موقعیت برد – برد قرار گرفته و روز شمار خود از همین الان برای این رویداد بزرگ به راه انداخته است تا مشتریان گوش به زنگ با شروع این رویداد از ساعت 12 نیمه شب با ورود به سایت بتوانند خرید کنند. اما تخفیف این سایت چقدر است؟ تخفیفی که برای برخی کالاهای پرطرفدار مانند تلویزیون درنظر گرفته شده حتی تا 85 درصد نیز می رسد و کاربرانی که قصد خرید چنین محصولاتی مانند تلویزیون و کنسول را دارند باید چابک باشند، زیرا موجودی آن به سرعت تمام می شود. حراج جمعه ۲ آذر۹۷ با همراهی ایرانسل، پات و باشگاه مشتریان بانک ملت برگزار می‌ شود.

 

کمپین یک هفته به خرید دیجی کالابزرگترین حراج سال ، کمپین یک هفته به خرید دیجی کالا

دیجی کالا نیز با کمپین یک هفته به خرید با هشتگ #حراجمعه به استقبال این رویداد رفته است و قرعه کشی و جوایزی را نیز برای افرادی که در این رویداد شرکت می کنند نیز در نظر گرفته است تا مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید از سایت خود کند. دیجی کالا در حوزه مد و پوشاک تا 42 درصد تخفیف، در زمینه زیبایی و سلامت تا 30 درصد تخفیف، در زمینه ملزومات مصرفی تا 53 درصد و محصولات آشپزخانه را تا نصف قیمت تخفیف داده است. البته در بخش لوازم جانبی دیجیتال تخفیف 40 درصدی شامل حال این محصولات شده، اما در خود بخش موبایل به جز تخفیف 2% ای در چند مدل ناآشنا، هیچ تخفیف دیگری را شاهد نیستیم که این موضوع می تواند به شرایط بازار این روزهای ایران برگردد. کاربران می توانند از پیشنهادهای شگفت انگیز زیادی با مراجعه به این سایت باخبر شوند.

کمپین حراجامه دلیچی و مدیسه

به جز سایت مدیسه که تخفیف هایی را در حوزه مد و پوشاک خود در نظر گرفته، سایت پوشاک دلیچی نیز که در همین زمینه فعالیت می کند، رویداد تخفیف خود را با نام جالب “حراجامه” راه اندازی کرده که تخفیف های تا 70 درصدی را از تاریخ 30 آبان تا 5 آذر در اختیار مشتریان خود می گذارد. این برند در زمینه پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، اکسسوری و زیبایی، آرایشی و سلامت فعالیت دارد و میزبان محصولات برندهای بزرگ دنیا در ایران است.

تخفیف های ویژه سایت خانومیبزرگترین حراج سال ، تخفیف های ویژه سایت خانومی

یکی از فروشگاه های اینترنتی فعال در زمینه لوازم آرایش و عطر نیز امسال برای چهارمین سال متوالی در حراج بی سابقه بلک فرایدی خود، تخفیف های متنوع تا 70 درصد تخفیف روی لوازم آرایشی، بهداشتی، عطر و محصولات ویژه آقایان لحاظ کرده است. این کسب و کار کمی زودتر از بقیه به استقبال این رویداد رفته و یک هفته مانده به بلک فرایدی فروش خود را آغاز کرده است. حراجی سایت خانومی از شنبه 26 آبان شروع شده و تا ساعت 10 صبح شنبه 3 آذر ماه ادامه دارد. هر 6 ساعت یکبار، آفرهای جدیدی به لیست آفرهای باز در سایت افزوده می شود. این آفرها تخفیف های بسیار بالایی دارند و جز آفرهای ویژه هستند. بنابراین هر 6 ساعت یکبار به خانومی سر بزنید.

آمازون  و Best Buyبزرگترین حراج سال ، آمازون  و Best Buy

فروشگاه های مشهور خارجی مانند آمازون و والمارت در این روز بسیار فعال هستند و بسیاری از اجناس خود را با تخفیف های خوب در فروشگاه های فیزیکی و آنلاین خود ارائه می کنند. آمازون یکی از سایت های محبوب در این زمینه است و تنها در سال 2015 توانست در Black Friday بیش از 30 هزار  معامله را انجام دهد. فروشگاه بست بای گزینه مناسبی برای خرید لوازم الکترونیک است و یکی از اصلی ترین مشکلات در روز Black Friday مربوط به درگیری های ایجاد شده در بین متقاضیان وسایل الکترونیکی است و این فروشگاه با امتیاز خرید آنلاین توانسته درصدی از این معضل را حل کند.

والمارت و eBayبزرگترین حراج سال ، والمارت و eBay

والمارت نیز تقریبا تمام محصولاتی که به صورت فیزیکی روی فروشگاهش وجود دارد را به صورت آنلاین نیز با تخفیف در این روز به فروش می رساند. این فروشگاه گزینه مناسبی برای خرید تلویزیون، کنسول های بازی، بازی های ویدئویی و لوازم آشپزخانه است. سایت eBay نیز به استقبال این مراسم رفته و اگر به صفحه این سایت در روزهای اخیر سر بزنید، در همه دسته بندی ها تخفیف هایی را مشاهده خواهید کرد. برای مثال روی محصولاتی چون کیف و کفش تا 70 % تخفیف و محصولاتی مانند ساعت هوشمند نیز از 25 تا 50 درصد تخفیف اعمال شده است. پلی استور گوگل نیز برخی بازی های پریمیوم خود را تا 80 % و برخی برنامه ها نیز تا 50 % تخفیف دارند.

فروشگاه برندهای بزرگ در این روز چگونه است؟

برندهای بزرگی مانند ال جی و سامسونگ نیز پذیرای این رویداد هستند و ال جی تعدادی از تلویزیون های هوشمند خود را 70 یورو تخفیف داده است. همچنین پلی استیشن 4 پرو نیز 69 یورو تخفیف خورده است. سامسونگ در سایت سام موبایل نیز تخفیف هایی را روی محصولات خود اعمال کرده است. بخش مشتریان سایت هوآوی هم تخفیف های 50 یورویی روی محصولات هوشمند و دستبندهای خود لحاظ کرده است. تعدادی از لپ تاپ های لنوو نیز از این رویداد بی نصیب نمانده و مدل هایی از آن با 99 دلار تخفیف به فروش می رسد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها