بزرگ‌ترین فناوری‌های که در سال 2019 به بن بست خوردند

0
340

همیشه فناوری، موفقیت آمیز نیست. در برخی موارد با وجود تلاش و سرمایه گذاری‌های زیاد یک فناوری به موفقیت نمی رسد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از geek، فناوری همیشه رو به جلو حرکت می‌کند؛ اما این مسیر همیشه صعودی نیست. در برخی موارد فناوری و شرکت‌ها ای تی در زمینه‌های ورود می‌کنند که موفقیت آمیز نبوده و سودی برای انها ندارد. در این مقاله با بزرگ‌ترین فناوری‌های شکست خورده در سال 2019 آشنا می‌شوید که دچار مشکل شده و به محبوبیت نرسیده‌اند.

پد شارژر AirPower

پد شارژ AirPower یکی از فناوری‌های ناموفق اپل است. این پد شارژ بی سیم برای تأمین انرژی دستگاه‌های دارای شارژ بی سیم از جمله آیفون، اپل واچ و ایرپاد طراحی شده بود و تبلیغات آن نشان می‌داد که می‌تواند به طور همزمان چند دستگاه را شارژ کند. اما این فناوری به دلیل خرابی سخت افزار و عدم رعایت استانداردها نتوانست در تاریخ مقرر شده در سال 2018 عرضه شود و در در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که این پروژه را به حالت تعلیق در آمده است.

Tardigrades در ماه

اسرائیل در طی ارسال فضا پیما برشیت به ماه با مشکلاتی رو به رو شد و این فضا پیما به ماه برخورد کرد که در این بین هزاران میکروارگانیزم نامیرا موسوم به خرس آبی (Tardigrade)  در سطح ماه پراکنده شدند. Tardigrade بقایای زنده‌ترین موجودات طبیعت هستند که قادرند خود را در حالت خواب زمستانی قرار دهند تا بدون رطوبت و حتی اکسیژن برای مدت‌های بسیار طولانی زندگی کنند.

سامسونگ گلکسی فولد

بازار گوشی‌های همراه هر سال داغ‌تر می‌شود و شرکت‌ها سعی می‌کنند با نواوری های خود کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. در اوایل سال به نظر می‌رسید سامسونگ اولین شرکت تولید کننده گوشی تاشو باشد. اما با ورود به بازار دچار مشکل شد. صفحه نمایش و ناحیه لولا آن دچار مشکل شد. سامسونگ دوباره به بررسی و مهندسی این گوشی پرداخت و مشکلات آن را رفع کرد.

کابوس‌های بروزرسانی ویندوز

بروزرسانی های نرم افزاری یک سرویس، تغییرات زیادی را در جهان بهبود کارایی و اضافه کردن مشخصات جدید ارائه می‌دهند. اما مایکروسافت با ویندوز 10، سال بسیار سختی را پشت سر گذاشت، زیرا به نظر می‌رسید هر بروزرسانی این شرکت یک مشخصه سیستم را تحت تأثیر می‌گذاشت.

هواپیماهای بوئینگ

بسیاری از خرابی‌های و مشکلات این لیست در دراز مدت عواقب ناچیزی را به همراه داشت؛ معمولاً باعث از دست دادن سرمایه شرکت‌ها شده و یا باعث نارضایتی مصرف کنندگان می‌شد. اما خرابی‌های متعدد هواپیماهای بوئینگ در جت‌های 737 مکس آنها هزینه‌های بسیار وحشتناک و انسانی داشت که طی آن تعداد زیادی از انسان‌ها کشته شدند.

اپل کارت

این کارت توسط کمپانی اپل ساخته شده و متعلق به بانک خاصی نیست. به تازگی منتقدان ادعا می‌کنند که الگوریتم به کار گرفته شده در اپل کارت، باعث اعتباربخشی بیشتری به مردان در مقایسه با زنان می‌شود.

Moviepass

این پلتفرم امکان خرید بلیت با تخفیف‌های زیاد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما شرکت مذکور در چند مورد مدل عضویت و استفاده از این فناوری را تغییر داد که سرانجام باعث ورشکستگی آن در 2019 شد.

بحران جهانی هواوی

هواوی در تمام سال با مشکلات ناشی از تحریم آمریکا رو به رو بود. دولت آمریکا یه استناد ادعاهای خود در زمنیه نقض حریم خصوصی هواوی و همکاری آن با دولت چین، این شرکت را تحریم کرد. اما به نظر می‌رسد هواوی توانسته با این بحران مقابله کند. اما تحریم برنامه‌ها و خدمات گوگل برای هواوی در سال جدید دردسر ساز خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها