آیا بستن برنامه ها به ذخیره باتری کمک می کند؟

0
382
آیا بستن برنامه ها به ذخیره باتری کمک می کند؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که بستن برنامه ها در گوشی هوشمند هیچ کمکی به سریع تر شدن گوشی یا ذخیره باتری نمی شود.

حداقل هفته ای یک بار در محل کار، نشستن در فرودگاه یا در موقعیت های دیگر، افرادی را میبینیم که در حال بستن برنامه های خود در گوشی شان هستند تا اصطلاحا آن را سریع تر کنند. اگر شما نیز این کار را انجام می دهید یک پیغام ساده برایتان داریم: این کار را متوقف کنید.

باور اشتباه در مورد بستن برنامه ها در پس زمینه

این باور مداوما وجود دارد که شما به طور فعال برنامه های تلفن همراه خود را مدیریت کرده و از عملکرد Force stop برای خاموش کردن آنها می توانید استفاده کنید. ما از افرادی که این کار را انجام داده اند، پرسیده ایم که چرا این کار را می کنند  و همه آنها اصرار دارند که این کار باعث می شود گوشی شان سریعتر کار کند ، یا در مصرف باتری یا هر دو مورد صرفه جویی می شود. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این کار هیچ کدام از این موارد را انجام نمی دهد و اگر احساس می کنید که این کار را به همین دلیل انجام می دهید، بهتر است این فکر را کنار بگذارید.

بخش مهم این بخش است: هنگامی که از برنامه استفاده نمی کنید ، برنامه به طور موقت در زمان و مکانی خاص به حالت تعلیق در می آید و منتظر بازگشت شماست. این خیلی از کارها را انجام نمی دهد. فرقی نمی کند از گوشی اندرویدی، ios یا حتی سیستم عامل ویندوز در گوشی خود استفاده می کنید. همه سیستم عامل های تلفن همراه کمابیش در این قضیه مشابه هستند.

باور اشتباه در مورد بستن برنامه ها در پس زمینه

عدم تاثیر در افزایش ذخیره باتری و سرعت

تنها استثناء واقعی این قضیه برنامه هایی هستند که شما مجاز به اجرای آن ها در پس زمینه هستید (مواردی مانند برنامه آب و هوا یا ایمیل که حافظه زیادی اشغال نمی کنند و (و از داده های کمی نیز استفاده می کنند). اما حتی در این صورت، بستن اجباری برنامه یا همان Force stop کردن، کاری انجام نمی دهد زیرا این برنامه برای گرفتن اطلاعات در پس زمینه به هر حال نیاز به راه اندازی مجدد دارند و اگر آنها را بسته و دوباره باز کنید این کار با سرعت کمتری انجام می گیرد و همانطور که میبینید تاثیری در افزایش ذخیره باتری و سرعت ندارد.

در واقع قرارگیری برنامه ها در پس زمینه در واقع کارآمدتر است زیرا تلفن هوشمند شما باید کارهای کمتری برای فراخوانی مجدد برنامه انجام دهد.. این اصطلاح “کار کمتر” به این معنی است که با بستن برنامه ها ، در وقت و باتری گوشی شما صرفه جویی می شوید. بعلاوه ، در حالتی که برنامه ها در پس زمینه هستند، گوشی سریع تر آنها را اجرا می کند، زیرا در بک گراند منتظر فرمان و اجرای شما هستند و اگر بسته شده باشند نیاز به فراخوانی مجدد و صرف باتری بیشتر دارند.

عدم تاثیر در افزایش ذخیره باتری و سرعت

چگونگی سرعت بخشی به گوشی با پاک کردن حافظه نهان

نکته اصلی این است که اگر احساس می کنید گوشی شما کند شده و از عمر باتری آن نیز گذشته است، مشکل از این برنامه ها و اجرای آنها در پس زمینه نیست. مقصر احتمالی ضعیف شدن سخت افزار و باتری تخریب شده است. به جای اتلاف وقت نیاز است که به فکر به روز رسانی برنامه های خود و یک خرید یک باتری جدید باشید.

به طور کلی کاربران گوشی های اندرویدی پس از مدتی لگ یا کند شدن برنامه ها و عملکرد گوشی را مشاهده می کنند. اما می توانید با راهکارهایی سرعت گوشی خود را چند برابر کنید. برای مثال یکی از آنها پاک کردن حافظه پنهان گوشی است که در این مقاله به تفصیل در مورد آن نکاتی را نوشتیم.

در واقع اپلیکیشن ‌هایی که به طور منظم هر روز مورد استفاده قرار می گیرند فایل ‌های جدیدی را برای ذخیره اطلاعات روی گوشی همراه شما ایجاد می‌کنند. از این فایل ‌های داده‌ ای موقتی، به عنوان Cache  یاد می‌ شود که مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی شما را همین فضای کش یا پنهان در بر می‌گیرد.

با تلنبار شدن این فایل های کش روی حافظه گوشی شما مشکل کند شدن حافظه پیش می آید. هنگامی که فضای ذخیره سازی گوشی موبایل شما اندک است و نمی‌خواهید ویدیوها، عکس‌ ها و اپلیکیشن‌ های خود را پاک کنید، یکی دیگر از راه ها پاک کردن حافظه پنهان است. با پاک کردن این فضا می توانید به میزانی سرعت گوشی را بالاتر ببرید که این موضوع روی عملکرد آن نیز قطعا تاثیر خواهد داشت.

چگونگی سرعت بخشی به گوشی با پاک کردن حافظه نهان

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها