بسیاری از سایت ها در خطر هک شدن هستند

0
726
بسیاری از سایت ها در خطر هک شدن هستند|کالاسودا

مروری بر حملات سایبری روزهای اخیر به مطبوعات ایرانی

بسیاری از سایت ها در خطر هک شدن هستند|کالاسوداوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد نتایج بررسی های مرکز ماهر در خصوص حملات سایبری به برخی سایت‌های خبری منتشر می‌شود و پیرو این توئیت مرکز ماهر اقدام به انتشار گزارش کرد.

به گزارش کالاسودا به نقل از  خبرگزاری فارس محمدجواد آذری جهرمی دیروز در توئیتی اعلام کرد: بررسی مرکز ماهر وزارت ارتباطات -مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای – در خصوص حملات سایبری شنبه شب  به برخی سایت‌های خبری کشور به پایان رسیده و گزارش آن تا ساعاتی دیگر از طریق پایایگاه certcc.ir در دسترس خواهد بود.

بر اساس این گزارش در پی این اطلاع رسانی مرکز ماهر اعلام کرد در آستانه‌ی برگزاری راهپیمایی باشکوه  ۲۲ بهمن‌ماه در روز شنبه مورخ ۲۱ بهمن‌ماه حدود ساعت ۲۰ الی ۲۲ اخباری در خصوص حمله به تعدادی از پورتال‌ها و وب‌سایت‌های خبری منتشر و باعث ایجاد نگرانی‌هایی در سطح جامعه شد.مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داده و اقدامات فنی لازم را در این خصوص بعمل آورد.

سایت خبری آرمان، ستاره صبح و قانون شنبه شب هدف حمله سایبری قرار گرفتند. علیرضا شاکر، سردبیر سایت قانون در گفتگو با خبرگزاری ایلنا ضمن تایید این مطلب گفت که از طریق پلیس فتا ماجرا را پیگری خواهد کرد.با این وجود برخی از کارشناسان حوزه سایبری قانون اعلام کردند ، آن چه موجب این اتفاق شد، ضعف در سیستم پشتیبانی سایت ها و البته ، مشکل در ایجاد سیستم رمزگذاری و پشتیبانی بوده است . موضوعی که گروه های  پشتیبانی از این وبسایت ها را در معرض خطر قرار می دهد .

باید دید این سایت ها دقیقا توسط چه گروهی و چه اهدافی هک شده اند