بعد از سوریه، روسیه و آذربایجان نوبت به چین رسید

0
423

چهارمین سفر خارجی شرکت های دانش بنیان به مقصد چین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های دانش بنیان ایرانی به منظور تعامل با همتایان خارجی خود با همراهی دولت به کشورهای مختلف سفر می کنند و با شرکت در نمایشگاه های تخصصی به شناخت دانش بنیان های کشور مقابل پرداخته و با آن ها ارتباط برقرار می کنند.

در همین رابطه، نخستین بار چند شرکت دانش بنیان معاون علمی ریاست جمهوری را در سفر به روسیه همراهی کردند و پس از آن چند شرکت دانش بنیان دیگر راهی سوریه شدند. در این ایام نیز شرکت های دانش بنیان ایرانی برای شرکت در نمایشگاه آذربایجان حاضر می شوند و قرار است به زودی نیز تعدادی دانش بنیان به چین بروند.

در این باره، اعلام شده که با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ،یک هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی 19 تا 23 آبان ماه سال جاری به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کشور چین سفر می کنند تا شرایط همکاری‌ها و تعاملات بین دو کشور را بررسی کنند.

این هیات تجاری و فناوری که متشکل از نمایندگان شرکت های دانش بنیان است، در این سفر با شرکت های متناظر چینی دیدارهای دو جانبه خواهند داشت و نشست های رو در رو برگزار می کنند. شرکت در نشست های تجاری رو در رو با شرکت های چینی در شانگهای و شنزن، بازدید از پارک صنعتی سوژو، ایجاد پاویون ملی ایران و بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین هم از دیگر برنامه های این تیم است.

بازدید از نمایشگاه فن فناوری های برتر چین (CHTF) یکی از مهم ترین برنامه های این سفر است. این نمایشگاه بزرگترین و با نفوذ ترین نمایشگاه علمی و فن آوری در زمینه های مختلف مانند نسل جدید فناوری اطلاعات، سوخت و انرژی های جدید سیستمهای الکترونیک، زیست فناوری، حفاظت از محیط زیست است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها