بلاک چین، هوش مصنوعی و رایانش ابری را به زمین می‌زند

0
214

به نظر بیتکوین در سال 2020 آنقدرها محبوب و رایج نیست؛ اما فناوری بنیادی آن یعنی بلاک چین (blockchain) مورد توجه قرار خواهد گرفت. طبق نظر سایت لینکدین امسال بلاک چین در صدر ” سخت‌ترین مهارت ها / Hard Skills ” قرار دارد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از thenextweb، یک وبلاگ LinkedIn  گزارشی در هفته گذشته منتشر کرد و اظهار داشت که بلاک چین بیشترین تقاضا را در ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، فرانسه و آلمان دارد و حتی محبوب‌تر از رایانش ابری، هوش مصنوعی و طراحی UX است.

بلاک چین از دنیای ارزهای رمزپایه یا همان Cryptocurrency ظهور کرده است که به دنبال یک راه حل تجاری برای جستجوی مشکلات است. بلاک چین نوع خاصی از یک شبکه اینترنتی را نشان می‌دهد که اطلاعات داخل آن به صورت بلوک طبقه بندی شده در کنار هم قرار گرفته‌اند.

امروزه بلاک چین بسیار اهمیت داشته و یک خط مشی تجاری برای شرکت‌های بزرگی مانند IBM، Oracle ، JPMorgan Chase، مایکروسافت (شرکت مادر لینکدین)، آمازون و American Express است.

در ادامه LinkedIn توضیح می‌دهد که به طور کلی دو مهارت مختلف وجود دارد: مهارت سخت و مهارت نرم. و بلاک چین در صدر مهارت های سخت سال 2020 است.

مهارت‌های سخت مهارت‌هایی است که که کمیت آنها قابل اندازه گیری بوده و جزء توانایی‌های قابل آموزش هستند. این مهارت مربوط به توانایی یک کارمند برای انجام کارهای خاص بوده و عمدتاً به توانایی‌های فنی و دانش تخصصی او بر می‌گردد. برای توسعه دهندگان نرم افزار، مهارت در زبان برنامه نویسی C ++ یک مهارت “سخت” است.

مهارت‌های نرم به نحوه انجام کار آن کارمندان مربوط می‌شود. مهارت‌های نرم در دسته مهارت‌های ذهنی قرار می گیرند که ارزیابی کمی آنها سخت است. نحوه رفتار یک فرد، چگونگی فکر کردن و مهارت‌های شناختی آنها، همه نمونه‌هایی از مهارت‌های نرم است.

در حالی که سنجش مهارتهای نرم دشوار است و شاید یادگیری آن نیز سخت‌تر باشد، LinkedIn امسال توصیه‌هایی را در این زمینه ارائه کرده است.

در نهایت در حالی که ممکن است در سال جاری درآمد حاصل از سرمایه گذاری یا تجارت cryptocurrency اندکی سخت به نظر برسد، کار با فناوری زیربنایی آن، یعنی بلاک چین هنوز کارآمد و سودآور است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها