بلندگوهای اکو غیرقابل اعتمادند

0
385
بلندگوهای اکو غیرقابل اعتمادند|کالاسودا

بلندگوهای اکو غیرقابل اعتمادند|کالاسودا

کالاسودا_هک شدن بلندگوهای هوشمند اکو شرکت آمازون تبدیل به مشکلی پیچیده شده است. مشکلی که باعث می شود امنیت کاربران به طور کامل نقض شود.

به نظر می رسد اخیرا هکرها بلندگوهای شرکت آمازون را تبدیل به میکروفون هایی برای ضبط اصوات محیطی و جاسوسی از کاربران تبدیل می کنند.
اما اگر جزو کاربران این بلندگو ها هستید و نسبت به اتفاقات و حواشی پیرامون این محصول حساس هستید شاید بد نباشد بدانید،این بلندگو ها از راه دور امکان سوء استفاده ندارند. درواقع برای موفق بودن حملات هکرها دسترسی فیزیکی به بلندگو ضروری است و لذا امکان این نوع سوءاستفاده از راه دور وجود ندارد.
از سوی دیگر این روش هک تنها برروی بلندگوی های قدیمی شرکت آمازون قابل اعمال است و بلندگوهای جدیدی که امسال توسط آمازون ساخته شده اند قابل هک و نفوذ نیستند.این شاید به عنوان خبری خوش برای کاربران این محصول تلقی شود.
اما آیا می توان با استناد به این که هکرها به سیستم های جدید دسترسی ندارند،امیدوار بود هیچ مشکلی در کار نیست ؟
مارک بارنرز یکی از افرادی که موفق شدهن سیستم امنیتی اکو را دستکاری کند می گوید؛ برای انجام این کار تنها کافیست کارت اس دی را دستکاری  کرده و سپس وارد اکو کرد و میان افزار آن را بوت کرد،در نهایت این بلندگو هک و داده های آن سرقت شود.
آمازون در واکنش به این اظهارات  اعلام کرده  از این موضوع آگاه شده و در حال بررسی موضوع به منظور حفاظت از امنیت کاربران خود است. همچنین این شرکت از کاربران خواسته با مراجعه به یک نمایندگی معتبر میان افزار اکو را به روز کنند.
علیرغم همه این چالش ها در صورت موفقیت آمیز بودن این حملات، هکرها می توانند اکو را به یک بلندگوی زنده مبدل کنند و صدای محیط اطراف را به طور زنده دریافت و ضبط کنند. همچنین از این طریق می توان اطلاعات خصوصی مربوط به نحوه استفاده کاربران از اکو را جمع آوری و برای هکرها ارسال کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها