بهترین تکنولوژی‌های خودرو در CES 2020

0
988

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت، نمایشگاه CES یکی از جدیدترین و بزرگترین نوآوری‌های فناوری را در حوزه های مختلف مانند خودرو پیش روی چشم شما می‌گذارد. در ادامه در خصوص بهترین تکنولوژی‌های خودرو در این نمایشگاه خواهیم خواند.

Bosch Virtual Visor

شگفت انگیز است ، با این وجود که این روزها همه فن آوری‌های جدید در اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند اما برخی از آنها هنوز هم از الگوهای قدیمی و آزمایش شده استفاده می کنند. مثلاً تابش نور خورشید را در نظر بگیرید، که در واقع همانی است که تقریباً یک قرن پیش بوده است. شرکت عرضه کننده خودرو بوش در حال حاضر به دنبال از بین بردن این طراحی نسبتاً باستانی است.

محصول  Bosch’s Virtual Visor از یک صفحه نمایش LCD شفاف و یک دوربین RGB درون اتومبیل استفاده می کند که می تواند تابش نور آفتاب را بر چهره راننده ردیابی کند. سیستم پس از آن قسمت هایی از Virtual Visor را تاریک می کند تا جلوی درخشش نور را بگیرد ، در حالی که حدود 90٪ ازشیشه برای دید بهتر راننده شفاف باقی می ماند.

ادغام الکسای آمازون

لامبورگینی و ریویان از ادغام الکسا آمازون برای وسایل نقلیه خود در CES 2020 خبر دادند ، اما این یک قدم فراتر از نوع مشارکت هایی است که ما به آن عادت کرده ایم. هر دو تولید کننده از فناوری الکسا به روشی جدید استفاده می‌کنند: کنترل عملکرد خودرو.

چه در کامیون وانت برقی Rivian R1T باشید و چه در خودروی اسپرت Lamborghini Huracan ، می‌توانید از الکسا برای انجام کارهایی مانند تنظیم دمای کابین، پخش موسیقی یا کمک گرفتن در مسیرها استفاده کنید.

البته این علاوه بر تمام ویژگی های معمول الکسا مانند برقراری تماس و برقراری ارتباط با دستگاه های مختلف متصل هوشمند خانه شما است. می توان تصور کرد که این نوع ادغام الکسا به سرعت در صنعت خودرو گسترش خواهد یافت ، به خصوص که شرکت های بیشتری در تلاش اند تا فن آوری تشخیص صوتی بهتری را در اتومبیل های جدید خود وارد کنند.

صندلی بی نظیر BMW ZeroG

در سفر طولانی جاده ای چیزی شبیه یک صندلی خوب و راحت مهم نیست و BMW به رونمایی چنین چیزی در آینده فکر می‌کند. این صندلی جدید که ZeroG Lounger نامیده می شود ، می تواند 40 یا 60 درجه بچرخد ، اما در عین حال کمربند ایمنی به همراه مسافر حرکت می‌کند. صندلی فوق العاده ایمن است و یک کیسه هوا به سبک پیله وجود دارد که در صورت تصادف مستقر می شود.

این فقط یک فناوری مفهومی نیست. BMW اعلام کرده است که قرار است طی چند سال آینده تولید شود و اولین کاربرد آن در خودروی S7V X7 است.

سیستم صوتی بدون اسپیکر کانتیننتال و Sennheiser

در آینده ، به اسپیکرها برای شنیدن صداها نیاز نخواهید داشت. شرکت خودروساز کانتیننتال با کمک کارشناسان صدا در Sennheiser ، سیستم صوتی جدیدی را توسعه داده است که می تواند از سطوح مختلف داخل اتومبیل صدایی را منتشر کند.

با استفاده از سیستم Ac2uated Sound Continental ، محرک های ویژه لرزش اجزای داخلی مانند داشبورد ، ستون های A ، پانل های درب و حتی هدلر اتومبیل می‌توانند صدا ایجاد کنند. این اثر یک تجربه بی نظیر فراگیر در صدا است و کانتیننتال می‌گوید این سیستم بدون داشتن اسپیکرهای معمولی روی صفحه به کاهش وزن کلی وسیله نقلیه کمک می کند.

مشخص نیست که آیا خودروسازان به این فناوری علاقه دارند یا نه و شرکت Continental نیز هیچ برنامه ای را برای تولید این سیستم مفهومی نشان نداده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها