بهترین روترهای بی‌سیم در سال 2020

0
304

این یک لیست کاربردی و مناسب از روترهای بی‌سیم جدید است که توسط سایت سی نت تست و در نهایت انتخاب شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از سی نت؛ به لطف ورود Wi-Fi 6 و عملکرد سریع‌تر و کارآمدتر آن، امسال سال هیجان انگیزی برای شبکه‌های بی‌سیم و فناوری وای‌فای بوده است. در این راستا روترهای جدید و پیشرفته‌ای پا به میان گذاشته‌اند که برخی از آن‌ها علیرغم ویژگی‌های خوب، قیمت ارزان‌تری دارند.

بهترین روتر وای‌فای 6:  TP-Link Archer AX6000

Wi-Fi 6 جدیدترین و سریع‌ترین نسخه وای‌فای است و قرار است به تازگی شروع به کار می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید یک روتر Wi-Fi 6 خریده و وای‌فای سریع‌تر و کارآمدتری را به‌وسیله دستگاه‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند؛ تجربه کنید. دستگاه‌هایی مانند آیفون 11 و سامسونگ گلکسی S10 از وایفای 6 پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این روتر های وای‌فای 6 از اتصالات قبلی نیز پشتیبانی می‌کنند و دستگاه های قدیمی شما هنوز هم می‌توانند به این روتر ها وصل شوند.

روتر تی پی لینک آرچر AX6000 تقریباً تمام تست‌های عملکردی را انجام داده و در بین روترهای موجود سریع‌ترین سرعت انتقال را داشته است و علاوه بر این دامنه عالی و تأخیر بسیار کمی دارد. معمولاً قیمت آن 350 دلار است، اما با گذشت زمان، شما می‌توانید آن را در آمازون با قیمت 270 دلار پیدا کنید.

بهترین روتر از نظر بودجه: D-Link DIR-867

اگر به یک روتر بی‌سیم جدید احتیاج دارید تا وایفای خود را ارتقا دهید؛ اما نمی‌خواهید صدها دلار برای آن هزینه کنید؛ D-Link DIR-867 گزینه خوبی است. این روتر با سرعت وای‌فای مناسب و ثابت و قیمت فوق‌العاده یک انتخاب خوب برای افراد اقتصادی است.

در حقیقت، در بین تمام روترهای مورد آزمایش، DIR-867 سریع‌ترین میانگین دانلود در باند 2.4 گیگاهرتز را به خود اختصاص داده است. این روتر وای‌فای همچنین در باند 5 گیگاهرتزی نیز عملکرد خوبی داشته و توانست چند روتر دیگر را از میدان بر در کند.

از نظر برد، کارایی بالایی ندارد اما برای خانه‌های کوچک مناسب است.

بهترین روتر شبکه مش: Nest Wifi

Google Wifi بهترین روتر مش از نظر سرعت زیاد، تنظیم ساده و کنترل‌های برنامه کاربردی و در سه سال گذشته است. نسل دوم آن، Nest Wifi، سریع‌تر، مقرون به صرفه‌تر بوده و به آسانی تنظیم و استفاده می‌شود.

این روتر با طراحی جدید و رنگ‌ها زیبا مناسب خانه شما تولید شده است. اما از Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی‌کند همچنین اکستندر یا تقویت کننده وای‌فای آن برای افزایش دامنه سیگنال جک‌های اترنت ندارند، این بدان معنی است که شما نمی‌توانید آن‌ها را به روتر Wi-Fi وصل کنید. اما Nest Wifi دارای چند ویژگی برتر و پیشرفته از جمله پشتیبانی از استانداردهای امنیتی جدید WPA3 و همچنین اتصالات 4X4 MU-MIMO است که سرعت بیشتری برای دستگاه‌های چند آنتن وایفای ایجاد می‌کند.

بهترین روتر مش از نظر ارزش و بودجه: Netgear Orbi

این روتر به‌اندازه سیستم‌های Nest Wifi قابلیت‌ها و برنامه‌های کاربردی زیادی را پشتیبانی نمی‌کند؛ اما جدا از آن، سیستم جدید Netgear Orbi با یک گزینه خوب از نظر بودجه‌ای است. شما برای خرید یک دستگاه دوتایی با روتر Wi-Fi و یک اکستندر WiFi تک برد باید 150 دلار بپرداز‌ید که در تست سرعتی به اندازه Nest و Eero دارد.

بهترین روتر برای  گیمرها: Asus RT-AC86U

روترهای بازی باید کارایی بالا و تأخیر کمی داشته باشند تا گیمرهای از سرعت اینترنت لذت ببرند. روتر دو باند Asus RT-AC86U مناسب گیمر ها است اما ارزان نیست.

به طور خاص، در بین تمام روتر های بی‌سیم موجود، روتر دو باند RT-AC86U سریع‌ترین میانگین سرعت بالا در باند 5 گیگاهرتز را به خود اختصاص داده است. این مدل همچنین بهترین روتر بازی از نظر حداقل تأخیر است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها