بهترین فونت برای استفاده و تهیه یک پاورپوینت خوب

2
11412
بهترین فونت برای استفاده و تهیه یک پاورپوینت خوب

انتخاب بهترین فونت برای ایجاد یک پاورپوینت یکی از موارد سلیقه ای به شمار می رود که متناسب با نوع متن و همچنین نوع دسته بندی ارائه خود می توانید آن را انتخاب کنید. امروز قصد داریم به بررسی بهترین فونت فارسی و فونت انگلیسی برای ایجاد یک ارائه جذاب و همچنین نحوه اضافه کردن فونت بپردازیم.

یکی از مهم ترین موارد در هنگام ارائه پاورپوینت را باید استفاده از فونت مناسب دانست که تاثیر بسیار زیادی روی ارائه به خصوص در پاورپوینت دارد، این موضوع می تواند تا حدی به بهبود و رساندن مفهوم ارائه شما نیز کمک کند.برای پاسخ به سوال چگونه فونت اسلایدهای پاورپوینت را یکجا تغییر دهیم؟ در این بخش کلیک کنید.

بهترین فونت های فارسی و انگلیسی برای ارائه پاورپوینت

در میان فونت های فارسی، در نظر داشته باشید که فونت میترا و بی نازنین در کنار فونت یکان می توانند گزینه های خوبی برای ساخت یک پاورپوینت مناسب برای شما باشد. فونت نستعلیق نیز می تواند کاربردی باشد. فونت های یک پاورپوینت به شرایط بسیار مختلفی بستگی دارد و در این میان رسمی بودن محیطی که قرار است ارائه برگذار شود اهمیت دارد.

در نظر داشته باشید که اگر از یک فونت استفاده می کنید بهتر است که فونت انتخابی در تمام اسلایدها یکنواخت، یکپارچه و منظم باشد.بدون شک اندازه و فونت های مختلف جذابیت های ارائه را کاهش می دهد. البته در نظر داشته باشید که برای تیتر ها باید از فونت و اندازه دیگری استفاده کنید اما باید فونت ها با هم هم خوانی داشته باشند.

موارد یاد شده برای فونت های انگلیسی نیز کاربردی هستند  و باید تمام آن ها در ایجاد پاورپوینت انگلیسی نیز مورد استفاده قرار گیرد. Garamond یک فونت مناسب برای ارائه پاورپوینت است که قلم های متفاوتی از قبیل Adobe Garamond ، Monotype Garamond و Garamond ITC را شامل می شود. این فونت ها تفاوت هایی با یکدیگر دارد. در کنار این فونت می توان به Palatino و Verdana اشاره کردکه به شما در ارائه مناسب برای پاورپوینت کمک بسیاری می کند.

بهترین فونت های فارسی و انگلیسی برای ارائه پاورپوینت

انتخاب فونت برای اسلاید

انتخاب فونت برای پاورپوینت نیز مانند نرم افزار های دیگر بسیار ساده است و شما می توانید آن ها را به سادگی تغییر دهید برای انتخاب فونت مورد نظر باید وارد تب Home شوید.

در تب هوم قسمت Font را پیدا کنید و در این بخش قابلیت های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد و شما با استفاده از یک نوارد کشویی که در این بخش حضور دارد می توانید فونت مورد نظر خود را پیدا کنید.

در نظر داشته باشید که در این بخش قابلیت های دیگری نیز وجود دارد و در این میان می توان به تغییر اندازه فونت و تغییر رنگ آن و…پرداخت.

انتخاب فونت برای اسلاید

نحوه اضافه کردن فونت

اضافه کردن فونت در ویندوز بسیار ساده است و شما می توانید فونت مورد نظر خود را پس از دانلود نصب کنید. برای نصب فونت باید فونت مورد ظنر خود را در درایو ویندوز در بخش Windows\\Fonts کپی کنید توجه داشته باشید که بیشتری فونت ها در حالت فشرده قرار دارند و در گام نخست باید آن ها را از فشرده بودن خارج کنیم.حال می توانید از آن فونت در تمام نرم افزار های آفیس بهره مند شوید و فعالیت خود را برای ایجاد یک power point آغاز کنید.

با اجرای موارد یاد شده فونت مورد نظر در ویندوز شما نصب می شود با این وجود توجه داشته باشید که اگر قصد دارید ارائه را روی کامپیوتر دیگری اجرا کنید یا آن را برای فرد دیگری ارسال کنید، در نظر داشته باشید که باید آن فونت روی کامپیوتر مورد نظر نیز نصب باشد وگر نه ارائه شما از نظر ظاهری با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شود. برای برطرف کردن این موضوع روش مناسبی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • وارد نرم افزار پاورپوینت شوید و در این بخش منوی File را انتخاب کنید و سپس گزینه Options را کلیک کنید.

بخش منوی File را انتخاب کنید و سپس گزینه Options را کلیک کنید

  • در بخش Options قسمت Save را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید.

در بخش Options قسمت Save را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید

  • حال باید گزینه Embed Fonts را فعال کنید.

در بخش Options قسمت Save را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید

پس از فعال کردن این گزینه فونت انتخابی شما نیز در فایل خروجی قرار می گیرد و دیگر نگران این موضوع نخواهید بود که فونت شما با مشکلاتی در سیستم های دیگر رو به رو شود. با این وجود توجه داشته باشید که پس از مراحل یاد شده فایل های خروجی حجم بیشتری دارند.

موارد تکمیلی برای ایجاد یک پاورپوینت مناسب

با استفاده از موارد یاد شده می توانید یک پاورپوینت بسیار خوب را آماده سازی کنید و به ارائه خود بپردازید. در نظر داشته باشید که ارائه در پاورپوینت قوانین خاص خود را دارد و در ارائه خود تصاویر با کیفیتی را انتخاب کنید و حضور انیمیشن های جذاب نیز می توانید به یک ارائه خوب کمک بسیار زیادی کند. موضوع دیگری که در کنار فونت مناسب باید به آن توجه داشت این موضوع است که در ارائه پاورپوینت موارد را باید به صورت جملات کوتاه در ارائه قرار دهید و نوشتن مطالب طولانی جذابیت متن را کاهش می دهد.

موارد تکمیلی برای ایجاد یک پاورپوینت مناسب

عضویت
مطلع شدن از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
مریم کریمی
مریم کریمی
2 سال پیش

بسی عالی بود

حمیدرضا
حمیدرضا
1 سال پیش

سلام بسیار ممنون