بهترین فونت ها برای استفاده در طراحی سایت کدامند ؟

0
790
بهترین فونت ها برای استفاده در طراحی سایت کدامند ؟

انتخاب بهترین فونت برای طراحی سایت در کنار موارد دیگر تجربه کاربری شرایط خوبی را می تواند برای وب سایت شما رقم زند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین فونت ها بپردازیم و تاثیر آن ها را روی وب سایت بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید که نوع فونت یکی از کاربردی ترین موارد در طراحی وب سایت است که می توانید از آن به عنوان یک عنصر قدرتمند استفاده کنید تا نظر کاربران را به خود جلب کنید. در کنار فونت موارد بسیار مهم دیگری نیز وجود دارد که می توان از آن ها یاد کرد اما انتخاب فونت مناسب هزینه های بسیار کمی را برای شما دارد، از این رو اگر قصد دارید با کمترین هزینه یک سایت جذاب داشته باشید بدون شک باید به نوع فونت توجه ویژه ای داشته باشید.

البته موضوع اهمیت فونت تنها در طراحی سایت اهمیت ندارد و این موضوع در تمام مواردی که چشم کاربران آن ها را می بیند تاثیر مستقیمی دارد به نوعی که اگر فونت مناسب در اختیار کاربر قرار نگیرد ممکن است آن ها مطالب را مشاهده نکنند یا ترجیح دهند که از وب سایت دیگری مطلب مورد نظر خود را مرور کنند.

انتخاب بهترین فونت برای طراحی سایت

انواع فونت در وب سایت

به طور کلی فونت ها در وب سایت به گروه های مختلفی تبدیل می شود، یکی از مهم ترین مواردی که باعث می شود متون علمی و پیچره را بتوان به سادگی خواند استفاده از فونت های بسیار ساده است، حضور فونت ساده در کنار طراحی مناسب سایت به کاربران کمک می کند تا بتوانند به محتوای علمی وب سایت دسترسی پیدا کنند و به نوعی برای کاربران قابل درک باشد.برای پاسخ به سوال طراحی سایت ریسپانسیو چیست در این بخش کلیک کنید.

در نظر داشته باشید که قرار نیست تمام فونت ها ساده باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی کاربران داشته باشند، گاهی اوقات نیاز است که از فونت های خاصی استفاده شود تا به نوعی کاربران وارد چالش شوند تا بتوانند درک بهتری در مورد متن های موجود پیدا کنند. از این رو باید فونت های پیچیده طراحی پیدا کرد و آن ها را مورد بررسی قرار داد.

با این وجود توجه داشته باشید که فونت مورد نیاز شما به نوهی نشان دهنده هویت تجاری شما است و باید در گام اول هدف خود را از مطالبی که قصد دارید در وب سایت قرار دهید مشخص کنید. در کنار تمام موارد یاد شده در نظر داشته باشید که فونت انتخابی شما باید سایز مناسبی نیز داشته باشد، این موضوع در کنار نوع فونت برای کاربران بسیار جالب خواهد بود.

انواع فونت در وب سایت

 

معرفی چند فونت زیبا برای استفاده در طراحی سایت

پس از بررسی تاثیر فونت ها در وب سایت و همچنین انواع آن قصد داریم به مرور چند فونت زیبا و پرطرفدار فارسی و انگلیسی بپردازیم. در نظر داشته باشید که از روش های مختلفی می توانید فونت وب سایت را بارگذاری کنید اما بهترین روش را باید قرار دادن آن درون هاست وب سایت دانست.

بیشتر وب سایت های فارسی دارای فونت های B Yekan، Iran sense، B Koodak، B Nazanin، B Roya، Titr Bold، Tahoma، Mitra است. البته فونت های یاد شده را باید روتین ترین فونت های فارسی دانست و ممکن است به دلیل کاربردهای متفاوت وب سایت موارد دیگری مورد نیاز قرار گیرد و آن ها را باید متناسب با نوع وب سایت خود انتخاب کرد.

معرفی چند فونت زیبا برای استفاده در طراحی سایت

مرور بهترین فونت های انگلیسی برای طراحی سایت

در کنار فونت های فارسی ممکن است نیاز داشته باشید که از فونت های انگلیسی استفاده کنید یا به طور کلی وب سایت شما ماهیتی دارد که فونت اصلی آن فارسی در نظر گرفته می شود از این رو قصد داریم به طور خلاصه به مرور چند فونت انگلیسی نیز بپردازیم.

Arial

یکی از مشهورترین فونت های مورد استفاده انگیسی است که طرفداران زیادی دارد، این فونت معمولا به صورت پیش فرض در ویندوز وجود دارد.

Arial

Times

این قلم را بارها مشاهده کرده اید، این فلم به نوعی سنتی به شمار می رود و یادآور چاپ روزنامه های قدیمی است که از ستون های باریک کوچکی تشکیل شده اند.

Times

Helvetica

مجموعه کامل فونت های Helvetica حدود 400 فونت دارد که برای استفاده در محیط وب و طرح های گرافیکی بسیار کاربردی است.

در کنار موارد یاد شده فونت های Times New Roman، Courier New، Courier، Verdana و… را اشاره کرد که می توانید به عنوان فونت های کاربردی وب سایت خود در نظر بگیرید و آن ها را مورد استفاده قرار دهید.

در نظر داشته باشید که ممکن است در هنگام انتخاب فونت برای وب سایت خود کمی آزمون و خطا داشته باشید اما زمانی که به فونت مورد نظر کاربران دسترسی پیدا کردید بدون شک نقطه ی قوتی برای وب سایت شما به شمار می رود.

Helvetica

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها