آشنایی با بهترین ویدئو پروژکتورهای 4K که می توانید خریداری کنید

0
906
آشنایی با بهترین ویدئو پروژکتورهای 4K که می توانید خریداری کنید

ایا قصد دارید برای یک بازی هیجان انگیز، یک فیلم سینمای جدید که عاشق جلوه های ویژه اش هستید یا برنامه ریزی برای تماشای فیلم در شب هایی که در خانه تنها هستید، از یک ویدئو پروژکتور قوی استفاده کنید؟ در این صورت  یکی از این بهترین ویدئو پروژکتورهای 4K   می تواند سرگرمی خانگی شما را تکمیل کند.

ویژگی های اصلی یک پروژکتور بزرگ سینمای خانگی 4K

پروژکتورهای سینمای خانگی سالهاست که در بازار سرگرمی های ویدئویی با کیفیت بالا نقش مهمی ایفا می کنند. LCD / LED HDTV با صفحه تخت به طور مداوم در حال بزرگتر ، هوشمند تر و ارزان تر شدن هستند و فشار بیشتری به تجارت پروژکتور سینمای خانگی وارد می کنند. اما برای کسانی که می خواهند یک فیلم اکشن را روی یک سیستم پروژکتور ۱۰۰ اینچی 4K مشاهده کنند انتخاب های خوبی وجود دارد.

ویژگی های اصلی یک پروژکتور بزرگ سینمای خانگی 4K

طرز کار پروژکتورهای 4K

بیشتر پروژکتورهای با کیفیت 4K در واقع تصویربا کیفیت 4K واقعی را ارائه نمی کنند. در عوض ، آنها از تکنیکی به نام تغییر پیکسل استفاده می کنند. آنها یک تصویر 1080پیکسلی را خیلی سریع تغییر می دهند (شبیه سازی یک قاب 4k خیلی سریع اتفاق می افتد ، چشم انسان نمی تواند درک کند که این یک تصویر 4K ساختگی نیست. نتیجه وضوح تصویری بسیار بالاتر است که از سخت افزار بسیار ارزانتر استفاده می کند. یک پروژکتور بومی 4K  تصویر بهتری دارد ، اما تشخیص آن بسیار دشوار است مگر اینکه به دو تصویر پیش بینی شده به صورت جانبی نگاه کنید.

تصویربرداری DLP یا LCD: پروژکتور با تراشه DLP یا پانل های شیشه ای LCD تصویر را ایجاد می کند. انتخاب موتور تصویر یک تصمیم پیچیده است زیرا هر فناوری دارای جوانب مثبت و منفی است. اما مهمترین مفاهیم این است که LCD تصویر واضح تر و رنگارنگ تری را ارائه می دهد ، در حالی که DLP به طور معمول روشنایی و کنتراست بهتری را ارائه می دهد.

طرز کار پروژکتورهای 4K

نسبت روشنایی و کنتراست: میزان نور (اندازه گیری شده در لومن) و نسبت کنتراست تعیین می کنند که در هنگام حضور نور محیط ، چقدر می توانید رنگ و عمق سطح سیاه را ببینید. بیشتر پروژکتورها وقتی با آنها در اتاقی کاملاً تاریک کار می کنید خوب عمل می کنند. اما هنگامی که نور خارج از محیط باشد، تصویر چگونه به نظر می رسد؟ لومن بالاتر و نسبت کنتراست بالاتر باعث افزایش توانایی پروژکتور در غلبه بر نور محیط می شود.

 

پرتاب فاصله: همه افراد کنترل کاملی نسبت به مکان نصب پروژکتور خود ندارد. به عنوان مثال ، اگر مستاجر هستید، احتمالاً نمی توانید یک پروژکتور را روی سقف نصب کنید و سیم ها را از طریق دیوارها اجرا کنید. همچنین اگر یک اتاق از عمق کمتری برخوردار باشد ، ممکن است فاصله زیادی بین دیوارهای پشت و برجستگی های دیوار نداشته باشید. در این موارد ، ممکن است بخواهید یک پروژکتور کوتاه برد یا فوق العاده کوتاه برد استفاده کنید.

پشتیبانی از High Dynamic Range (HDR): پشتیبانی HDR یا HDR10 نشان می دهد که دستگاه حداقل 10 بیتی محدوده پویا را برای رمزگذاری درخشندگی و رنگ پشتیبانی می کند. در اصل ، سفیدترها سفیدتر هستند ، رنگ های سیاه، سیاه تر هستند و این رنگ ها بیشتر در دستگاه هایی که از HDR پشتیبانی می کنند ظاهر می شوند.

 Epson Home Cinema 5050UB

بهترین پروژکتور 4K  برای اکثر افراد باید از یک تصویر عالی برخوردار باشد، به اندازه کافی روشن باشد تا بتواند در نور محیط کار کند و فاصله مناسبی تا اسکرین داشته باشد که امکان انتخاب مکان انعطاف پذیر را فراهم می کند. تمام این موارد Epson Home Cinema 5050UB کاملاً خلاصه شده است!

اپسون بیش از یک دهه است که در حال تولید پروژکتورهای سینمای خانگی از نوع LCD است. این اساساً فناوری را کامل کرده و صنعت را در تولید پنل های پروژکتور LCD هدایت می کند. 5050UB از تکنیک تغییر پیکسل در یک پیکربندی متشکل از ۳LCD (پانل های مستقل قرمز، سبز و آبی که از طریق منشور با هم ترکیب شده اند) برای یک تصویر 4K  استفاده می کند که تقریباً از 4K  اصلی قابل تشخیص نیست.

حداکثر میزان روشنایی در ۲۶۰۰ لومن است که بیشتر آنها در حالت نمایش پویا در دسترس هستند. در مجموع شش حالت نمایش برای بهبود شرایط مختلف مشاهده امکان پذیر است. هر حالت نمایش لومن ها را به طور متفاوتی اولویت بندی می کند. کمترین حالت ، سینمای دیجیتال است که تقریباً بیش از ۱۰۰۰ لومن وارد بازار می شود. نسبت کنتراست ۱،۰۰۰،۰۰۰: ۱ نیز خصوصاً برای یک پروژکتور LCD بسیار عالی است. همچنین از HDR پشتیبانی می کند.

 Epson Home Cinema 5050UB

Sony Home Theater VPL-VW295ES

این دستگاه از یک فناوری پیچیده Liquid Crystal on Silicon (LCOS) استفاده می کند که بهترین ویژگی های LCD  و DLP را در یک راه حل ترکیبی زیبا (و گران قیمت) ادغام می کند. این پروژکتور یکی از ارزشمندترین پروژکتور ها در حیطه 4K  است ، اما قیمت آن بسیار گران است. اما برای برخی افراد ، فقط ۸.۸ میلیون پیکسل کامل برای هر رنگ (قرمز، سبز و آبی) کار همان ۲۶ میلیون پیکسل را انجام خواهد داد. اگر می خواهید یک پروژکتور 4K  با بودجه بالاتری داشته باشید، پروژکتور VPL-VW295ES برای شما مناسب است.

وقتی حرف لنز و اپتیک به میان می آید، نام سونی و کیفیت و ویژگی های آن زبانزد همه است. این پروژکتور نیز یکی از نمایندگان وفادار این برند است. این نرم افزار از HDR کاملاً پشتیبانی می کند و علاوه بر دقت در خروجی 4K از موتور تصویربرداری با تأخیر پایین (برای بازی) نیز برخوردار است. اگر وارد فاز ۳ بعدی شوید، این نیز یکی از معدود پروژکتورهای 4K است که از آن پشتیبانی می کند.

سونی یک دستگاه عالی برای یک محیط سینمای خانگی واقعی است که در آن می توانید نور محیط را کنترل کنید، زیرا مشخصات روشنایی فقط به 1500 لومن می رسد. تولید کننده نسبت کنتراست را ذکر نکرده است. این امر احتمالاً به این دلیل است که چندان ربطی ندارد زیرا فناوری LCOS کیفیت خوب کنتراست DLP را بدون تأثیر رنگین کمان فراهم می کند. با این حال ، VPL-VW295ES حتی با کمی نور محیط در اتاق قابل تماشا است.

لنزهای بزرگنمایی در سونی نسبت پرتاب خوبی دارند که از 1.36: 1 تا 2.79: 1 است. این بدان معنی است که برای پرتاب یک تصویر مورب 100 اینچی باید آن را بین 10 تا کمی بیش از 20 پا قرار دهید. سونی همچنین دارای هر دو تغییر لنز به صورت افقی و عمودی است تا بدون توجه به موقعیت مکانی آن ، در یک چهارچوب مستطیلی کامل سنجیده شود.

Sony Home Theater VPL-VW295ES

با ارزش ترین پروژکتور: View PX727-4K

Viewsonic PX727-4K لیستی از ویژگی های مشابه Epson Home Cinema 5050UB را در قیمت بسیار پایین تری ارائه می دهد. برای این کار از فناوری DLP کم هزینه و تغییر پیکسل برای دستیابی به تصویر 4K استفاده می کند که بسیار عالی به نظر می رسد.

این ویدئو پروژکتور از روشنایی 2200 لومن و نسبت کنتراست قابل ملاحظه 12000: 1 استفاده می کنند. همچنین از HDR برای تهیه تصویری واضح و متشکل از سایه های عالی و رنگهای پر جنب و جوش استفاده می کند. این پروژکتور ارزش گرا توانایی تغییر لنز را فدا می کند ، بنابراین ، شما نیاز دارید که لنز پروژکتور را در مرکز صفحه در نظر بگیرید. متوسط لنزهای زوم منجر به پرتابی کوتاهتر از کمتر از 11 تا بیش از 13 پا می شود که تصویری 100 اینچی را ارائه می کند.

با ارزش ترین پروژکتور: View PX727-4K

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برای اتاق‌های تاریک: BenQ HT2550

اگر به دنبال یکی از بهترین ویدیو پروژکتورهای موجود در بازار هستید، BenQ HT2550 باید در بالای لیست خرید شما قرار گیرد. این دستگاه از رزولوشن 4K به همراه HDR با نمایشگر دارای روشنایی 2200 لومن پشتیبانی می‌کند که آن را با قیمت مناسب خود، به یکی از بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی تبدیل می‌کند. این دستگاه کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارد و هر تصویر را برای ارائه تعادلی مناسب بین دقت و کنتراست، تحلیل می‌کند. زوم 1.2x و قابلیت تصحیح تصویر باعث می‌شوند بتوانید به درستی تصویر را در جایی که می‌خواهید، پخش کنید.

با اینکه این ویدئو پروژکتور خانگی برای پرتابل بودن ساخته نشده است، وزن سبکی دارد و می‌توانید آن را هر جا که خواستید ببرید. قابلیت راه اندازی آسان هم باعث می‌شود گزینه‌ای مناسب برای استفاده در مکان‌هایی خارج از خانه شود. ریموت نورانی این دستگاه باعث می‌شوید بتوانید در مکان‌های تاریک هم به راحتی از HT2550 استفاده کنید. دکمه‌های میانبری هم وجود دارند که باعث می‌شوند تنظیمات مورد نیاز را به راحتی اعمال کنید.

لامپ این دستگاه می‌تواند 10000 ساعت دوام بیاورد و با کیفیت بسیار خوبی که دارد، می‌توانید سال‌ها بدون احساس نیاز به آپگرید کردن از آن استفاده کنید.

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی برای اتاق‌های تاریک: BenQ HT2550

بهترین ویدیو پروژکتور خانگی برای غیر حرفه ای ها: LG HU80KA

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مالکان پروژکتور با آن مواجه هستند، نصب کردن آن است. این مشکل شامل تلاش برای نصب کردن از آویزی از سقف، یافتن میزی با ارتفاع مورد نظر و یا فاصله مورد نظر از دیوار برای بهترین کیفیت تصویر می‌شوند. قطعا نصب کردن یک ویدیو پروژکتور خانگی کار آسانی نیست و دستگاه LG HU80KA این مشکل را حل کرده است.

ویدیو پروژکتور خانگی LG HU80KA ساختاری فشرده و قابل حمل داشته که نیازی به میز یا … ندارد و باعث می‌شود نصب آسانی داشته باشید. عملکردهای هوشمند تلویزیونی آن هم به این معنی است که درست مانند تلویزیون‌های ال جی عمل خواهد کرد. یک منبع نوری مبتنی بر لیزر، کیفیت 4K با HDR10، روشنایی 2500 لومن و اندازه پخش 150 اینچ قطعا برای داشتن حس سینمایی کافی است.

بهترین ویدیو پروژکتور خانگی برای غیر حرفه ای ها: LG HU80KA

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها