بهترین گوشی‌‌های هوشمند موجود در بازار از نگاه گاردین

1
3880

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند جدید هستید، اما نمی‌دانید کدام بهترین است از این مطلب راهنما استفاده کرده و با بهترین گوشی‌‌های هوشمند موجود در بازار آشنا شوید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theguardian، برندهای مختلفی از جمله سامسونگ، اپل، ال‌جی، وان‌پلاس و … گوشی‌های پرچم‌دار و جدیدی را باقابلیت‌های پیشرفته و رقابتی وارد بازار می‌کنند. به همین دلیل انتخاب یک گوشی جدید و پرچم‌دار متناسب با نیاز و خواسته‌های ما اندکی سخت و دشوار است. اما با مطالعه این مطلب می‌توانید با گوشی‌های برترِ برندهای مختلف آشنا شده و یک گوشی مناسب نیازتان خریداری کنید.

بهترین گوشی‌‌های هوشمند موجود در بازار

بهترین گوشی از هر لحاظ: وان‌پلاس ۷ تی پرو (OnePlus 7T Pro)

وان‌پلاس ۷ تی پرو یک به‌روزرسانی جزئی از همتای خود وان پلاس ۷ پرو است که عملکرد دوربین آن‌ بهبود یافته و حسگر اثر انگشت آن نیز سریع‌تر شده است.

صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد QHD با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز با روشنایی و رزولوشن بالا و بدون هیچ بریدگی و سوراخ دوربین سلفی نظر هر خریداری را جلب می‌کند. دوربین سلفی این گوشی به‌صورت پاپ آپ است.

در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس به همراه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه استفاده شده است که آن را به یکی از سریع‌ترین گوشی‌های حال حاضر تبدیل کرده است. در این گوشی از اندروید ۱۰ و آخرین‌ نسخه رابط کاربری oxygenOS10 استفاده شده است. این گوشی دارای دوربین سه‌گانه اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین تله ۸ مگاپیکسلی است.

طبق ادعا کمپانی، باتری این گوشی ۳۴ ساعت دوام می آورد. همچنین از طریق سیستم WarpCharge شارژ می‌شود؛ یعنی درصد شارژ گوشی در 34 دقیقه از طریق کابل به 70٪ می‌رسد. البته خبری از شارژ بی‌سیم نیست.

بهترین گوشی iOS: آیفون 11 پرو( iPhone 11 Pro)

آیفون 11 پرو بزرگ‌ترین و گران‌ترین گوشی اپل در سال 2019 نیست؛ اما بهترین آن‌ها است. در این گوشی از یک نمایشگر زیبا 5.8 اینچی در کنار بدنه زیبا و لوکس، باتری عالی و عملکرد فوق‌العاده استفاده شده است.

تراشه جدید A13 Bionic به کاررفته در آن، سرعت گوشی را بسیار بالا برده است. آیفون 11 پرو یک دوربین سه گانه بهبود یافته را با لنزهای واید؛ اولترا واید و تله فوتو در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در آن از حالت شب استفاده شده است.

البته فضای ذخیره سازی مدل پایه آن 64 گیگابایت است که بسیار محدود بوده و همچنان از پورت لایتنینگ استفاده می‌کند.

بهترین گوشی اندروید کوچک و خوش دست: سامسونگ گلکسی اس 10( Galaxy S10)

گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 با صفحه نمایش 6.1 اینچی QHD + AMOLED با سوراخ کوچک سلفی در بالا سمت راست یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. حاشیه‌ها آن باریک و وزن سبکی دارد.Galaxy S10 با نرم افزار One UI 2 جدید سامسونگ، مبتنی بر جدیدترین اندروید 10 ارائه شده است.

دوربین سه گانه این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و تله ۱۲ مگاپیکسلی امکان عکس‌برداری و زوم و قابلیت‌های دیگر را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و دوربین سلفی آن نیز یکی از بهترین‌ها بازار است.

این گوشی سامسونگ کارایی خوبی دارد اما باتری آن ضعیف است و بعد از یک روز استفاده خاموش می‌شود.

بهترین گوشی از نظر دوربین: هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro)

این گوشی از جنبه‌های مختلفی به عنوان بهترین گوشی اندروید شناخته شده است؛ اما دوربین یکی از نقاط قوت اصلی آن به حساب می‌آید. گوشی هوآوی پی 30 پرو اولین پرچم با دوربین 4 گانه بوده که به Leica Quad Camera تجهیز شده است. این دوربین‌ها 4 گانه شامل سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 20 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی و در نهایت سنسور ToF یا Time of Flight که در زیر فلش قرار گرفته و وظیفه‌ی اندازه گیری فاصله بین سوژه و پس‌زمینه و اجرا بوکه را بر عهده دارد. در این دوربین از Night Mode استفاده شده کیفیت عکاسی در شب آن بسیار عالی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین بزرگنمایی فوق‌العاده آن است که از زوم اپتیکال 5 برابری بهره می‌برد. قابلیت زوم 10 برابری ترکیبی اپتیکال و دیجیتال نیز در آن گنجانده شده است و قابلیت زوم 50 برابری دیجیتال نیز دارد.

صفحه نمایش گوشی از نوع FHD + OLED بزرگ و 6.47 اینچی عالی است در قسمت بالای آن جایگاه دوربین سلفی قرار گرفته و حاشیه‌های باریک است. عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و باتری آن تقریباً دو روز دوام خواهد آورد. به علاوه باتری بسیار سریع شارژ می‌شود و از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی با ارزش خرید بالا: وان پلاس 7 تی(OnePlus 7T )

این گوشی با صفحه نمایش بزرگ  6.41 اینچ با رزولوشن کامل HD OLED ارائه شده است و بر روی آن جایگاه دوربین سلفی قرار دارد. نرخ تازه سازی صفحه نمایش این گوشی 90 هرتز بوده و از پردازنده جدید اسنپدراگون 855 پلاس، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه سریع UFS3.0 بهره می‌برد.

این گوشی یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین سنسورهای اثر انگشت را در صفحه نمایش خود جای داده است.

دوربین سه گانه نیز با لنزهای اولترا واید، واید و تله فوتو، به علاوه یک حالت ماکرو اختصاصی به خوبی عمل می‌کند اما بهترین بازار نیست. دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی  در کنار دوربین اولترا واید 16 مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۷ درجه‌ای قرار دارد؛ لنز تله‌فوتو نیز با سنسور 12 مگاپیکسلی است که از زوم اپتیکال ۲ برابری پشتیبانی می‌کند.

از نظر رسمی دارای گواهی مقاومت در برابر آب و شارژ بی‌سیم نیست؛ اما فناوری WarpCharge در 60 دقیقه گوشی را کاملاً شارژ می‌کند.

در صورت که گوشی فوق باب میل شما نبوده؛ می‌توانید از گزینه‌های زیر استفاده کنید. این گوشی‌های هوشمند نیز از بهترین گوشی‌ها و پرچم‌دارها حال حاضر هستند که کیفیت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • آیفون 11
  • آیفون 11 پرومکس
  • گلکسی اس 10 ای
  • گلکسی اس 10 پلاس
  • گلکسی نوت 10 پلاس
  • گلکسی اس 10 5 جی
  • هواوی میت 20 پرو
  • گوگل پیکسل 4 ایکس آل
  • شیائومی می میکس 3

گزینه‌هایی که پیشنهاد داده نمی‌شود:

  • گوگل پیکسل 4: یک گوشی فوق‌العاده‌ای با عمر باتری بسیار ضعیف که باتری آن بسیار کم‌حجم و ۲۸۰۰ میلی‌آمپری است.
  • ریزر فون 2: این گوشی پرچم‌دار دوربین ضعیف و بی‌کیفیتی را در خود جای داده است.
  • سونی اکسپرا ایکس زد 3: کیفیت دوربین پایین، باتری ضعیف و سرعت شارژ کم در کنار نمایشگر با وضوح QHD
عضویت
مطلع شدن از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
حسن
حسن
4 سال پیش

پیکسل ۴ گوگل فقط نرم افزاری از بقیه جلوتره چون مال خود گوگل هست