به روز رسانی iOS13 چه قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد؟

0
298

به روز رسانی iOS13 روز گذشته در مراسم کنفرانس توسعه دهندگان اپل رونمایی شد، این سیستم عامل مشهور بر اساس ادعای تیم کوک موجب رضایت 97 درصد از کاربران است و اپل قصد دارد با عرضه این به روز رسانی شرایط بهتری را برای کاربران خود ایجاد کند.

این به روز رسانی جدید گوشی های هوشمند اپل که از پاییز به طور رسمی در اختیار کاربران قرار می گیرد، قابلیت های بسیار زیادی را به همراه دارد که می تواند قدرتنمایی بسیار جالبی را برای این کمپانی همراه داشته باشد.

حالت تاریک در به روز رسانی iOS13 عرضه شد

از دید بسیاری از کاربران مهم ترین ویژگی که در این به روز رسانی در اختیار آن ها قرار می گیرد، حالت تاریک یا همان Dark Mode است. این قابلیت به صورت اتوماتیک از تمام نرم افزار های اپل پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث نیز می توانند این قابلیت را به نرم افزار های خود به صورت اتوماتیک اضافه کنند و شما می توانید به صورت اتوماتیک در یک زمان مشخص مانند غروب آفتاب از آن ها استفاده کنید. این موضوع را در نظر داشته باشید که در حالت تاریک اگر گوشی هوشمند شما از پنل OLED بهره مند باشد می توانید شارژ باتری بهتری را انتظار داشته باشید.

به روز رسانی iOS13 سریعتر از نسخه قبلی خواهد بود، قابلیت تشخیض چهره این در گوشی های آیفون 30 درصد زمان کمتری را نیاز دارد، اجرای نرم افزار ها سرعت بسیار بهتری پیدا کرده و شاهد افزایش سرعت دو برابری هستیم، این به روز رسانی روی حجم نرم افزار ها نیز تاثیر دارد و شاهد این موضوع هستیم که دانلود نرم افزار های حدود 50 درصد حجم کمتری دارد و به روز رسانی های نیز 60 درصد کم حجم تر خواهند شد.

در بخش صفحه کلید قابلیت swipe typing اضافه شده و مانند گوشی های اندرویدی کاربران می توانند با کشیدن انگشت خود روی کیبورد متن مورد نیاز خود را تایپ کنند. اپل همچنین تمرکز خاصر روی امنیت کاربران قرار داده و در مورد لوکیشن کاربران و همچنین دسترسی نرم افزار های شرایط خاصی را ایجاد کرده است. همچنین هشدار هایی را برای افرادی که از محصولات آیفون استفاده می کنند قرار داده تا بتوانند حس کنند که موقعیت مکانی آن ها چگونه مورد استفاده برنامه ها قرار می گیرد.

نقشه اپل کاربردی تر می شود

در کنار این موارد برنامه های سیستم عامل iOS 13 نیز قابلیت های جالبی دریافت کرده اند، نقشه اپل دارای یک رابط کاربری جدید خواهد بود و استفاده از آن و همچنین ذخیره سازی محیط های مورد نیاز نیز به سادگی صورت می گیرد. با استفاده از این نرم افزار می توان نمای خیابان ها را نیز مشاهده کرد که اطلاعات جدید در مورد نفشه ایالات متحده تا پایان سال تکمیل می شود. نقشه جدید باید پوشش جاده ای بهتر، اطلاعات مربوط به عابر پیاده، آدرس دقیق تر و پوشش دقیق تر زمین را برای کاربران فراهم کند.

در بخش Messages نیز می توانید با استفاده از مموجی ها شرایط بسیار خوبی را برای خود رقم بزنید و به البته استیکر های مموجی محدود به بخش پیام ها نیست و می توانید در ابزار های دیگر نیز مورد استفاده قرار دهید.

بازنگری کلی در بخش مشاهده تصاویر خیره کننده است

بازطراحی کامل در بخش تصاویر نیز جذایت های بسیاری دارد و به لطف یادگیری ماشینی کمپانی اپل در بخش نمایش پیش فرض تصاویر شرایط جالبی ایجاد می شود. در این بخش می توانید در چندین بخش به صورت جداگانه به مرور تصاویر بر اساس، روز، ماه و سال بپردازید، به عنوان مثال در صورتی که به روز تولد فرزندتان نگاهی بیاندازد می توانید تمام تصاویر عکس های فرزندتان در سال های گذشته را با هم مرور کنید. امکانات بسیار بیشتر در بخش ویرایش تصاویر نیز بسیار کاربردی هستند.

در بخش دیگر سیری نیز به عنوان دستیار صوتی کاربران قدرت بیشتری پیدا کرده و می تواند پیام هایی که برای کاربران ارسال می شود را از طریق آیپاد برای کاربر بخواند، اتصال به ایستگاه های رادیویی از دیگر قابلیت این دستیار صوتی به شمار می رود. میانبر های صوتی سیری نیز بسیار جذاب خواهند بود. صدای جدید دستیار صوتی سیری نیز از حالت روباتیک خارج شده و به نوعی شباهت بیشتری به یک دستیار پیدا کرده است.

CarPlay بزرگترین آپدیت خود را دریافت کرده است و به سادگی می توانید به تمام ابزار ها در هنگام رانندگی ماننده پخش موسیقی، نقشه ها و .. در یک نگاه دسترسی پیدا کنید.

بخش ریماندر به طور کامل بازطراحی شده و همچنین دستیار صوتی سیری می تواند از ویز و پاندورا پشتیبانی کند، در بخش Files نیز می توان به تمام نیاز های خود در مورد اشتراک گذاری با آیکلود و همچنین دسترسی به حافظه های فلش دسترسی پیدا کرد.

به روز رسانی iOS13 چه زمانی عرضه می شود؟

اولین نسخه آزمایشی برای توسعه دهندگان از امروز در اختیار برنامه نویسان قرار گرفته و نسخه عمومی آن نیز در پایان ماه میلادی عرضه می شود، البته این موضوع را در نظر داشته باشید که به روز رسانی iOS13 برای گوشی های هوشمند آیفون و آیپاد های در اختیار کاربران قرار می گیرد و تبلت های اپل یا همان آیپد سیستم عامل انحصاری خود را دریافت خواهند کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها