به نظر می‌رسد تصمیم سونی برای از بین بردن صفحات بارگذاری با پلی‌استیشن 5 جدی است

0
175

پیش از این اعلام شده بود که با استفاده از سخت افزاری پیشرفته در کنسول پلی‌استیشن 5، در عناوین نسل آینده، دیگر صفحه بارگذاری یا لودینگ را مشاهده نخواهیم کرد. با این حال، پتنت جدید ثبت شده توسط سونی، نشان می‌دهد که تصمیم سونی برای از بین بردن صفحات بارگذاری با پلی‌استیشن 5 جدی است.

به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی دو شرکت سونی و مایکروسافت با کنسول‌های نسل آینده، تلاش برای از بین بردن یا به حداقل رساندن صفحات بارگذاری یا لودینگ درون بازی‌ها است. بخش بزرگی از مشکلات لودینگ‌ها با استفاده از یک حافظه ذخیره سازی SSD به جای HDD حل می‌شود و پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت نیز از SSD بهره مند هستند. البته واضح است که SSD تنها راه چاره نیست و با استفاده از پردازنده‌های سریع تر و پرقدرت تر نیز می‌توان صفحات بارگذاری را خیلی راحت تر تحمل کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که شرکت سونی به دنبال تکنیک‌های دیگری برای حل این مسئله است.

شرکت سونی به تازگی یک پتنت جدید ثبت کرده که درباره یک روش و متود جدید برای رفع مشکل صفحات بارگذاری توضیح می‌دهد. در این پتنت آمده که نقشه یک بازی به صورت چند تکه یا بخش درمی‌آید و زمانی که بازی‌باز در یک قسمت یا یک بخش از نقشه قرار دارد، تمام تنظیمات و جزئیات دنیای بازی در پس زمینه در حال بارگذاری شدن است. بنابراین زمانی که بازی‌باز به یک منطقه دیگر حرکت می‌کند، نیازی به صبر کردن برای لود شدن آن منطقه یا بخش ندارد و می‌تواند به صورت یکپارچه به تجربه بازی بپردازد. توضیحات دقیق پتنت را در زیر مطالعه می‌کنید:

یک سیستم و روش برای بارگذاری داینامیک نرم‌ افزار بازی، برای ارایه یک گیم‌پلی روان، افشا شده است. یک روش بارگذاری وابسته به محیط بازی شناسایی شده است. پس از آن، موقعیت قرار گیری بازی‌باز در محیط ردیابی می‌شود. زمانی که بازی‌باز از محدوده‌‌ی لود شده عبور می‌کند، اطلاعات مربوط به منطقه بعدی به مموری فرستاده می‌شود و به همین طریق، گیم‌پلی بدون قطع شدن، ادامه می‌یابد.

به نظر می‌رسد که شرکت سونی در حال انجام اقدامات مهم و اساسی برای رفع مشکل صفحات بارگذاری در عناوین نسل بعدی است. قطعا علاوه بر پلی‌استیشن 5، کنسول ایکس‌باکس اسکارلت نیز با سخت افزاری نوین، به دنبال همین موضوع است اما جالب خواهد بود اگر تفاوت روش‌های دو شرکت برای مقابله با صفحات بارگذاری را مشاهده کنیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها