به گفته وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتال در راه است

0
309
به گفته وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتال در راه است|کالاسودا

به گفته وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتال در راه است|کالاسوداکالاسودا_وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ‌با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال به زودی حاکم خواهد شد، گفت: در آینده مهمترین داشته هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است.

به گزارش کالاسودا به نقل از  تسنیم ؛ محمد جواد آذری جهرمی  شب گذشته  در نشست صمیمی با نخبگان، جوانان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوا با انتقاد از شرکت های دانش بنیان استان اظهار داشت: شما از اکو سیستم خود چندان مطلع نیستید و بهتر است اطلاعات خود را به روز کنید.

وی افزود: در این راستا باید چرخه بین مرکز رشد تا بلوغ را مشخص و عیب شناسی کنید چرا که گویا این چرخه معیوب است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکوسیستم باید مبتنی بر خلاقیت بنا شود و اگر اینگونه نباشد نمی‌توان به سادگی مشکلات را برطرف کرد بیان کرد: همچنین باید به طور کامل پروسه ورود و خروج هر شرکت و پارک علم و فناوری مشخص باشد.

آذری جهرمی  تصریح کرد: اینکه درخراسان جنوبی نیروی انسانی با ظرفیت، مرکز رشد، پارک علم و فناوری وجود دارد اما دانش لازم در این حوزه وجود ندارد حاکی از این است که این چرخه خوب کار نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای اصلاح رویه لازم است پارک علم و فناوری و دانشگاه جلساتی را برگزار کنند و این چرخه را بازبینی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث مالیات یادآور شد: شرکت های فعال در پارک علم و فناوری نباید مالیات پرداخت کنند همچنین در بحث طرح کارورزی و سربازی نیز پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

آذری جهرمی با بیان این که در مرکز توانمندسازی سال گذشته ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است اظهار داشت: مرکز توانمندسازی فاوا وظیفه ارائه مشاوره حقوقی، بازاریابی و ابعاد مختلف را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه سیکل مرکز توانمندسازی برون سپاری شده و خدمات ارائه می‌شود افزود: در آینده مهمترین داشته هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در بحث نگاه به کارآفرینی و نبود فرهنگ کارآفرینی در استان باید فرهنگ سازی شود گفت: در زمینه فرهنگی اگر با مشکل مواجه هستید باید خودتان فرهنگ سازی را شروع کنید و این با برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتگو با مردم و مدیران صورت می گیرد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در بخش تسهیلات یکی از پروژه‌ها وام دادن به کسب و کارهای نوپاست بیان کرد: این امر جزو سیاست‌های ماست و باید در پارک علم و فناوری آموزش‌های لازم داده شود تا استارت آپ‌ها با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال به زودی حاکم خواهد شد تصریح کرد: فناوری‌ها قطعاً خواهد آمد و بر سیاست‌های ما خواهد نشست همچنین اگر امروز منفعل باشیم فردا محکوم به تبعیت هستیم.