بودجه میلیونی فیس بوک برای آموزش روزنامه نگاران

0
410
بودجه میلیونی فیس بوک برای آموزش روزنامه نگاران

فیس بوک از برنامه ای پرده برداشته است که طی آن اولین بودجه 6 میلیون دلار را برای سرمایه گذاری در زمینه آموزش روزنامه نگاران کنار گذاشته است.

بودجه میلیونی فیس بوک چقدر است؟

فیس بوک از تخصیص بودجه 4.5 میلیون پوندی یا 6 میلیون دلاری برای آموزش حدود 80 روزنامه نگار محلی در انگلستان به عنوان بخشی از پروژه جدید “اخبار جامعه” خبر داده است. فیس بوک در این باره گفته است که هدف از این ابتکار، تشویق به گزارش گرفتن این روزنامه نگاران از شهرها و شهرک هایی است که روزنامه ها و خبرنگاران به آنجا کم سر می زنند و خبرنگاران محلی خود را نیز از دست داده اند.

شورای ملی آموزش روزنامه نگاران که همکار فیس بوک در این قضیه است، بر استخدام نزدیک به 80 روزنامه نگار این پروژه نظارت خواهد کرد. قرار است که این روزنامه نگاران طی یک برنامه دو ساله اخبار را در نشریات محلی قرار دهند.بودجه میلیونی فیس بوک چقدر است؟

همه روزنامه نگاران پروژه جامعه در این پروژه دسترسی کامل به برنامه های آموزشی NCTJ خواهند داشت. کارآموزانی هم که دیپلم NCTJ در روزنامه نگاری ندارند، نیز آموزش خواهند گرفت تا شرایط لازم را به دست آورند. افرادی که در حال حاضر به نفع یک روزنامه یا مجله محلی کار می کنند نیز از فیس بوک مهارت های گردآوری اطلاعات به صورت دیجیتال را دریافت خواهند کرد.

همچنین جالب است بدانید که این طرح به دنبال کاهش روزنامه های محلی در سال گذشته در انگلیس به وجود امده است و سرمایه گذاری شرکت های بزرگت در این زمینه حس می شده است. البته این پروژه 2 ساله و کوتاه مدت است و دولت بریتانیا برای آموزش خبرنگاران و روزنامه نگاران بیشتر و اختصاص زمان و هزینه برای آموزش آنان در سال های آینده باید فکری دیگر کند. انتظار می رود که فیس بوک برنامه های مشابه را در سایر بازارهای کلیدی نیز راه اندازی خواهد کرد.

طرح فیس بوک برای مقابله با اخبار جعلی 

پروژه روزنامه نگاری فیسبوک پیش از انجام این طرح اولین بار در سال 2017 آغاز شد. این شرکت اعلام کرده بود که در این برنامه قصد دارد از اکوسیستم خبری سالم پشتیبانی کند. البته فراموش نکنیم که فیسبوک مدت ها است به دلیل اخبار جعلی یا گمراه کننده منتشر شده در این شبکه اجتماعی مورد انتقاد بوده است. فیس ‌بوک برای مقابله با انتشار این نوع اخبار، قابلیتی به سرویس خود اضافه کرده است که خبرهای ساختگی را علامت ‌گذاری می‌ کند. جالب است بدانید که اولین اقدام فیس ‌بوک در این پروژه اخیرا اجرا شده است و خبرهای جعلی، با برچسبی با عنوان Disputed علامت‌گذاری می ‌شوند. این عبارت به‌ طور کلی به معنای خبرهای مورد بحث و مشکوک با احتمال جعلی بودن زیاد است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها