بیت کوین به ونزوئلا ممنوع الورود شد

0
415

بیت کوین به ونزوئلا ممنوع الورود شد|کالاسوداکالاسودا_دولت ونزوئلا به طور رسمی ورود بیت کوین به کشورش را ممنوع و از شهروندان این کشور خواست ، به ارزدیجیتال ملی ونزوئلا اعتماد کنند .

علیرغم این که بیت کوین روزها نخست ورودش را با موفقیت طی کرد و حتی موجی از رشد صعودی را پشت سر گذاشت، اما این روزها ، فضا تا حد زیادی به ضرر این ارز دیجیتال تغییر کرده و حتی به اعتقاد برخی از کارشناسان حاضر در دنیای بورس و اوراق بهادار روزهای سختی را در پیش خواهد داشت .

از همان روزهای نخست ، دولت های متعددی مثل ژاپن بر علیه این ارز دیجیتال مواضعی پر شک و تردید داشتند و اکنون برخی از دولت ها ، یکی پس از دیگری ،بیت کوین را تحریم می کنند .

حتی مدیران اقتصادی کشور ما نیز نسب به این ارز اعلام هشدار کرده و از شهروندان ایرانی خواسته اند مواضعی محتاطانه در قبال خرید و فروش این ارز نوظهور داشته باشند . مدتی پیش ، رئیس جمهور ونزوئلا از برنامه های این کشور برای استفاده از ارز دیجیتال خبر داده بود. قرار است در آینده علاوه بر نفت، از گاز، طلا و ذخائر الماس هم به عنوان پشتوانه پترو استفاده شود.

بر همین اساس هم ، ونزوئلا نیز اعلام کرده به پشتوانه نفت کشورش از نوعی ارز دیجیتال بومی و ملی رونمایی خواهد کرد و اجازه نمی دهد کشورش جولانگاه بیت کوین شود .

بر اساس سخنان ، مقامات ونزوئلایی ، برای پشتیبانی از ارز دیجیتال ملی ، ۵.۳ میلیارد بشکه نفت به ارزش ۲۶۷ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.  نظر شما چیست ؟ آیا ونزوئلا و دیگر کشورهایی که در حال رونمایی از ارزهای دیجیتال خود هستند، می توانند در برابر بیت کوین قوی عمل کنند ؟