بیداد خبرهای جعلی کروناویروس در فیسبوک و توئیتر

0
472

وقتی اخبار در دسته بندی خاص خود قرار نگرفته و در کنار محتواهای سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی نشان داده می‌شوند؛ کاربران به منابع خبری توجه کمتری دارند و در نتیجه این امر باعث می‌شود اخبار جعلی را از منابع متفرقه باور کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، نیویورک، در دوران همه گیری ویروس جدید، اخبار جعلی زیادی وجود دارد و طبق تحقیقات جدید شما می‌توانید از همان مکان و شبکه‌ای که تصاویر سرگرم کننده را مشاهده می‌کنید؛ اخبار سیاسی را نیز دریافت کنید که در برخی موارد این اخبار جعلی و اشتباه است و توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند.

این تیم از دانشگاه ایالتی اوهایو با اشاره به اینکه افرادی که در حال مشاهده ترکیبی از اخبار و سرگرمی در سایت رسانه‌های اجتماعی هستند، تمایل و توجهی کمتری به منبع محتوای مصرفی خود دارند، به این معنی که تماشای مطالب باعث می‌شود بینندگان کمتر از منابع مورد نظر خود استفاده کنند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که اخبار را از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر دریافت می‌کنند، در خطر بیشتری هستند. شوخی کردن با محتوا باعث می‌شود همه چیز برای ما یکسان به نظر برسد. تشخیص تفاوت آنچه باید جدی بگیریم از آنچه فقط سرگرمی است، برای ما دشوارتر می‌شود.

بنابراین شبکه‌ها باید از ابزارهای تمایز محتوا استفاده کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها