بیشترین فشار جهانی را ایرانی‌ها به اینترنت در عصر کرونا آوردند

0
1662

طبق نمودار منتشره از سوی KASPR Datahaus کاربران ایرانی بیشترین فشار را به اینترنت در زمان گسترش کروناویروس آورده‌اند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از دیلی میل، داده‌های جمع آوری شده توسط محققان استرالیایی نشان می‌دهد به زیرساخت اینترنت به دلیل بحران کروناویروس و ماندن کاربران در خانه فشار زیادی آمده که کاربران ایرانی بیشترین فشار را وارد کرده‌اند.

این محققان نقشه‌ای به نام «فشار جهانی اینترنت» ایجاد کردند که نشان می‌دهد مردمی که بالاجبار در خانه مانده‌اند، به اینترنت پناه برده و از ترس کرونا وارد دنیای آنلاین شده‌اند.

در این نقشه هرگونه فعالیتی روی اینترنت مانند پخش ویدئو و بازی آنلاین با گرافیک بالا که ترافیک را بالا می‌برد؛ مورد محاسبه قرار گرفته است.

پروفسور پل راشکی موسس KASPR Datahaus از دانشگاه موناش در ملبورن می‌گوید ماندن افراد در خانه به معنای بیشتر آنلاین بودن آنها است که اشتهای سیری ناپذیر اینترنتی دارند.

محققان مذکور با تمرکز روی کشورهایی با 100 قربانی کرونایی و بیشتر، کاربرانشان را در 13 مارس رصد کردند و بعدا آمار مذکور را با دوره 18 تا 20 مارس مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدند که ایران بیشترین فشار اینترنتی را وارد آورده است.

مالزی، اکوادور، کلمبیا به ترتیب کشورهای بعدی هستند که به زیرساخت اینترنتی‌شان تحت تاثیر کووید 19 فشار شدید آمده است.

بسیاری از کشورها از کمپانی‌های اینترنتی و استریمینگ و شبکه ‌های اجتماعی خواسته‌اند تا با پایین آوردن کیفیت پخش خود، مانع از فشار شدید به پهنای باند و قطعی اینترنت شوند.

یوتیوب، فیسبوک، نتفلیکس و … در همین راستا کیفیت پخش را از حالت اچ دی به پایین آورده تا جلوی بروز مشکل همگانی گرفته شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها