تأثیر نظرات در فضای مجازی بر روی تصمیم خرید یک تکنولوژی جدید

0
155
تأثیر نظرات در فضای مجازی بر روی تصمیم خرید یک تکنولوژی جدید

یکی از دلایل گسترش نظرات، بررسی‌ها و نقدها، اینترنت است. تا پیش‌ازاین ما از طریق روزنامه‌ها و مجلات نقد و بررسی‌ها را می‌خواندیم؛ اما امروزه می‌توانیم از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نظرات افراد در مورد محصولات و خدمات را مطالعه کرده و در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم. نظرات در فضای مجازی تاثیر زیادی بر روی تصمیم خرید افراد دارد.

آیا نظرات در فضا های مجازی بر روی تصمیم خرید شما تاثیر می‌گذارد؟

باوجود گسترش این نقدها و بررسی‌ها؛ آیا این نظرات بر روی تصمیم‌گیری شما تأثیر می‌گذارند؟ آیا در هنگام خرید یک فناوری جدید از این نقدها و بررسی‌های موجود در اینترنت استفاده می‌کنید؟

آیا نظرات در فضا های مجازی بر روی تصمیم خرید شما تاثیر می‌گذارد؟

نظرات ما

Sayak

Sayak نظرات و بررسی‌های آنلاین را می‌خواند؛ اما بیشتر یک خریدار غریزه‌ای است. خرید برای او یک روند پیچیده داخلی است که او را به خرید یک محصول از یک فروشگاه خاص ترغیب می‌کند. Sayak ترجیح می‌دهد ابتدا مشخصات فنی محصول را شناسایی کند و نظرات را تنها در پایان تصمیم‌گیری خود مطالعه می‌کند تا از تصمیم خود مطمئن شود. Sayak می‌گوید: ” به‌طور خلاصه بررسی‌ها و نظرات تنها آنچه در مورد محصول خوانده‌ام را تقویت می‌کند”.

Sayak

Ryan

Ryan همیشه قبل از خرید تحقیقات زیادی انجام می‌دهد و به یک نشریه و سایت خاصی اعتماد نمی‌کند و نظرات متنوعی را می‌خواند. Ryan می‌گوید: “من با انجمن‌هایی مانند Reddit مشورت کرده و به بحث و تبادل‌نظر با آن‌ها می‌پردازم تا ببینم که کاربران نهایی درباره محصول چه حس و تجربیاتی دارند.”

Ryan

Elsie

Elsie نیز در ابتدا و قبل از خرید تحقیقات زیادی انجام می‌دهد. او با مراجعه به سایت سازنده مشخصات محصول را مطالعه می‌کند و سپس بررسی‌های تخصصی و درنهایت نظرات کاربران را مطالعه می‌کند. البته به نویسنده بررسی‌ها و نظرات نیز توجه می‌کند. به‌طور مثال تولیدکننده و افراد ذینفع تنها به فکر فروش بیشتر هستند و در نظرات خود به نکات مثبت می‌پردازند. Elsie می‌گوید: ” من تمام این اطلاعات را مرور کرده و درنهایت تصمیم‌گیری می‌کنم “.

Elsie

Andrew

Andrew عقیده دارد باوجود اطلاعات متناقض، بررسی‌ها و نظرات منبع اطلاعاتی مهمی در مورد یک محصول هستند. دو دستگاه با مشخصات دقیق و مشابه می‌توانند رفتار متفاوتی داشته باشند و مطالعه و آگاهی از تصویر تجربی و تجربیات افراد دیگر، از معدود راهکارهای مفید، برای تشخیص محصولات خوب از بد است. او نظرات با نمره 3 و 4 ستاره را ترجیح می‌دهد؛ زیرا نظرات 5 ستاره احتمالاً غیرقابل اعتماد هستند. Andrew می‌گوید: “به‌طورکلی، احساس می‌کنم بامطالعه نظرات و بررسی‌ها روند خوبی برای ارزیابی محصولات پیدا کرده‌ام!”

Andrew

David

David عقیده دارد که نظرات در فضای مجازی بر روی تصمیم خرید او تأثیر زیادی دارند. این یک فرصت خوب است تا از نظرات شخص دیگری که از محصول استفاده کرده است؛ بهره ببریم. David می‌گوید: “درنهایت من تمام اطلاعاتی را که از بررسی‌های آنلاین دریافت کرده‌ام؛ چه نظرات خوب و چه بد را مطالعه کرده و آگاهانه‌ترین تصمیم را اتخاذ می‌کنم. “

من اعتراف می‌کنم که به بررسی‌ها. نظرات در اینترنت توجه زیادی نمی‌کنم. من یک نویسنده وب هستم و می‌دانم هر شخصی بدون دانش و اطلاعات نمی‌تواند در مورد یک محصول نظرات سازنده‌ای ارائه دهد. از نظر من نظراتی که در سایت‌هایی مانند Yelp، Amazon یا Facebook نوشته می‌شوند؛ معتبر نیستند و کاربران بیشتر بر روی نکات منفی محصولات تمرکز کرده و آن را ابراز می‌کنند. بنابراین بهتر است از این نظرات و بررسی‌های غیرتخصصی عبور کنیم.

David

نظر شما

آیا شما هم مانند بسیاری از نویسندگان ما در حال انجام یک روند تحقیقاتی هستید تا درنهایت به کنکاش بررسی‌ها و نظرات موجود در اینترنت بپردازید؟ آیا به این نظرات احترام می‌گذارید یا احساس می‌کنید بیش‌ازحد ذهنی و احساسی هستند؟ آیا این نظرات، بررسی‌ها و نقدها هنگام خرید فناوری جدید بر روی تصمیمات شما تأثیر می‌گذارد؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها